Krypterings spørgsmål.
Fra : Rene

Dato : 05-09-01 08:27

Hej.

Nu håber jeg at dette er den rette gruppe at poste dette i.

Er krypteringen i Windows 2000 Server når man benytter RDP5 noget der
er noget værd, eller er det noget man skal holde sig fra. Efter hvad
jeg har kunnet læse mig til, vil der med RDP5 blive benyttet 56 bit
kryptering hvis man sætter Windows 2000 Server til Medium kryptering.
Maksimum kryptering skulle give 128 bit kryptering, men jeg er noget i
tvivl om 128 bit kryptering kan benyttes uden for USA.

Lige nu har vi en ISDN linie mellem Windows 2000 Serveren og de
klienter der kalder op, men det er meningen at trafikken skal lægges
om til at køre via internet, da vi har ADSL linier i begge ender.

Jeg har ingen ide om hvad 56 bit kryptering egentlig vil sige, og om
det er "sikkert nok" til at køre den omtalte forbindelse over.

Alternativet for os er noget der hedder Raptor mobile, som efter
sigende skulle kryptere 3 x 56 bit (hvis jeg har forstået det
rigtigt). Problemet er bare at jeg nu har installeret Raptor mobile på
tre maskiner, og alle tre maskiner kommer med meldingen
"Windows-bestyttelsesfejl Du skal genstarte computeren.", hver gang
man vil lukke sin PC ned. Og det kan jo ikke være rigtigt.

Med Raptor mobile lader det også til at jeg ikke længere kan benytte
sniffer programmer som f.eks. ethereal. PC'en går simpelthen ned hvis
jeg prøver at starte en capture.

Jeg har prøvet at lave en traceroute til den maskine vi skal snakke
med. Alle hops er inden for TDC's net. Er der overhovedet nogen
sandsynlighed for, at den trafik på nogen måde skulle kunne blive
opsnappet. Af andre end TDC naturligvis.

Håber at der er nogen der kan hjælpe, da jeg er noget af en nybegynder
når det kommer til kryptering af trafik over internettet.

Mvh. René

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 16-09-01 14:42

Prøv at se lidt på PGP: www.pgpi.com