Dynamiske genererede images onclick
Fra : CK

Dato : 05-09-01 08:25

Hej gruppe.
Jeg skal have genereret nogle oversigter over nogle sæder i en sal. Det har
jeg løst med nogle løkker der tegner rækkerne, men jeg vil også gerne have
en onclick-procedure på hvert sæde, så de kan skifte farve. Hvordan laver
jeg en onclick-event til et objekt der er dynamisk genereret?
Takker
Keller

Fra : Thomas Riedel

Dato : 05-09-01 12:09

Hej Keller

Prøv dette her:
Brug eventuelt timage i stedet for tshape:

unit Ushape;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
ExtCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Shape1: TShape;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Shape1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var i, j : integer;
sh : tshape;
begin
for i := 1 to 4 do
for j := 1 to 4 do
begin
sh := tshape.create(form1);
with sh do
begin
top := j*50;
left := i*50;
height := 40;
width := 40;
parent := form1;
shape := stroundrect;
onMousedown := Shape1MouseDown;
tag := j*100+i;
end;
end;
end;

procedure TForm1.Shape1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
with tshape(sender) do
begin