Hardware profil på G3
Fra : *nico*

Dato : 05-09-01 08:36

hej Gruppe-

Jeg er ved at skille mig af med min gamle Tower G3-
Men er stødt på et par spørgsmål.

Hvordan ser jeg om det er en rev 1 eller 2.?
Hvordan tjekker jeg hvilket skærmkort jeg har.
Jeg skal bare have det rigtige modelnavn på kortet.-
Jeg vil nødig komme til at snyde nogen.

Håber der er en der kan hjælpe

mvh
Nicolai

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-09-01 09:31

> Fra: "*nico*" <npe@at.mac.com>

> Hvordan ser jeg om det er en rev 1 eller 2.?
> Hvordan tjekker jeg hvilket skærmkort jeg har.

Kig i Apple-systemprofil (ligger i æblemenuen). Skærmkortoplysn. ligger
under fanebladet Enheder.

Mvh, Michael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-01 11:16

f*nico* <npe@at.mac.com> wrote:

> Jeg er ved at skille mig af med min gamle Tower G3-
> Men er stødt på et par spørgsmål.
>
> Hvordan ser jeg om det er en rev 1 eller 2.?
> Hvordan tjekker jeg hvilket skærmkort jeg har.

Jeg går ud fra det er dig med en 300Mhz - det er en rev2 eller rev3, med
mindre CPU'en er blevet udskiftet eller overclocket til 300.

Tjek ROM'ens ID i Apple systemprofiler og slå den op på Apple's TIL
sider.

Du kan også tjekke om dit ZIP drev er ATAPI eller SCSI, hvis det er
ATAPI er der tale om en rev2 eller 3.

> Jeg skal bare have det rigtige modelnavn på kortet.-
> Jeg vil nødig komme til at snyde nogen.

dont worry, abstraher blot for at han har en "interessant" speudo
videnskablig tilgang til emnet...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : *nico*

Dato : 05-09-01 11:25

> [...]
> mindre CPU'en er blevet udskiftet eller overclocket til 300.
>
> Tjek ROM'ens ID i Apple systemprofiler og slå den op på Apple's TIL

Hej Morten.

ja det er mig.
Den er hverken overclocket eller har fået skiftet cpu.

Hvor finder jeg de TIL sider.Jeg har en rom revisionnr hr.
$77D.45F2

Jeg kan ikke finde de sider.

mvh
Nicolai

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-01 12:30

*nico* <npe@at.mac.com> wrote:

> Hvor finder jeg de TIL sider.Jeg har en rom revisionnr hr.
> $77D.45F2
>
> Jeg kan ikke finde de sider.

nåh ja, apple har lavet om på dem så de er lidt sværre at finde, men
ellers kig under support siderne.

Jeg kan i al fald se på nummeret, at det ikke er en rev1 - dvs rev2
eller rev3, hvilket også stemmer overens med at grafik chippen er en
RagePro.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-09-01 13:18

Hej Nicolai

Brug 'Apple Systemprofiler'. Under 'Production Information får du fx.
følgende info:

Production information
ROM revision: $77D.45F2

Hvis der står dette er det en rev.2 model.

*nico* wrote:

> [...]
>
> Hvordan ser jeg om det er en rev 1 eller 2.?
> Hvordan tjekker jeg hvilket skærmkort jeg har.
> Jeg skal bare have det rigtige modelnavn på kortet.-

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-01 18:28

On 05/09/01 9:35, in article wAkl7.799$XN6.4114819101@news.euroconnect.net,
"*nico*" <npe@at.mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvordan ser jeg om det er en rev 1 eller 2.?
> Hvordan tjekker jeg hvilket skærmkort jeg har.
> Jeg skal bare have det rigtige modelnavn på kortet.-

Har du solgt den ?

/thomas

(er interreseret) ;)

Fra : *nico*