Virex fejlmedd.
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-01 21:42

Jeg bruger Virex 6.1 mod virus. I formiddag kom jeg i tanker om,
at vi havde passeret den første i måneden, så jeg trykkede på "eUpdate"
i Virex og hentede virusopdateringen fra 1/9 2001. Jeg scannede derefter
harddisken og fik i rapporten bagefter en masse fejl af typen:
-
Error: File "Acrobat(tm) Reader 4.0" not scanned
File "Acrobat(tm) Reader 4.0" could not be scanned because a strange yet
unknown error has occurred (32767).
-
I alt var der 117 fejl.

Jeg er vant til fjorten fejl fra et Disney-spil, som fulgte med
min mors PowerMac 5500. De ser sådan ud:
-
Error: File in archive "JUNGBUGD.BIN" not scanned
A file in archive "JUNGBUGD.BIN" could not be decompressed because the
file could not be found (-43).
-
Kort efter fik jeg den månedlige e-mail fra Attention med besked
om, at virusopdateringen nu kunne hentes. Der stod, at man skulle øge
Virex' hukommelse til 10.000k. Min stod på de 3.500k, den altid havde
gjort. Det prøvede jeg og scannede igen harddisken. Det hjalp
betydeligt, idet der nu kun var 17 fejl, men de tre af dem var stadig
den nye "unknown error (32767)". Hvorfor dukker den op? Skal jeg give
Virex endnu mere hukommelse?
Og som sædvanlig: iMac 233 rev/B, 96 MB RAM og Mac OS 9.1 DK.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Gersmann

Dato : 05-09-01 05:10

In article <1ez8eie.9p11j474cft0N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> betydeligt, idet der nu kun var 17 fejl, men de tre af dem var stadig
> den nye "unknown error (32767)". Hvorfor dukker den op? Skal jeg give

Hej Henrik

De 10 MB viste sig ikke helt at være nok til alle brugere i alle
situationer. Så i går blev web-sitet ændret til at sige "tildel efter
forholdene". Hvilket ser ud til at være - store programfiler æder
hukommelse hos Virex 6.1 med september opdateringen. En permanent løsning
er et nyt sæt virusbeskrivelser eller Virex 7, som er lige på trapperne.

Når der er en løsning og den virker, så melder vi selvfølgelig ud
omgående. Heldigvis har folk taget det meget pænt og valgt at bruge
kontrolpanelet.

Vh.
Peter Gersmann
attsw

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-01 10:03

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> er et nyt sæt virusbeskrivelser eller Virex 7, som er lige på trapperne.

Jamen så vil jeg da bare give den lidt mere. Der må være noget
helt specielt ved den september-opdatering, siden den kræver mere RAM.
Det er jo helt spændende Jeg var godt nok lidt forundret over
fejlene, for jeg havde ikke læst jeres e-mail og hjemmeside på det
tidspunkt. Godt, det ikke var noget alvorligt.

> Når der er en løsning og den virker, så melder vi selvfølgelig ud
> omgående. Heldigvis har folk taget det meget pænt og valgt at bruge
> kontrolpanelet.

Det har jeg ikke prøvet. Det kræver måske ikke mere hukommelse?
Jeg synes bare, jeg engang læste, man først skulle scanne med selve
Virex og ikke kontrolpanelet, når man havde fået nye virusbeskrivelser.
Det skulle gøre senere scanninger hurtigere. Det er måske i
virkeligheden bare min parameter-RAM, det trænger til at blive zappet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-09-01 18:34

In article <1ezb57f.9e7j4ixwn0n4N%henrik@muenster.dk>,
> [...]

> Det skulle gøre senere scanninger hurtigere. Det er måske i
> virkeligheden bare min parameter-RAM, det trænger til at blive zappet.

Der er netop kommet en ny Virex opdatering.
Men giv os lige 10 sek. til at teste den.

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 06-09-01 20:54

Jeg modtager VersionTracker hver lørdag, og der fandtes Virex september
update, som jeg straks hentede uden nogen form for problemer.

--
Everything should be made as simple as psssible, but no simpler
Erkk Oppenhejm, Rosavej 1A, DK-2930 Klampenborg

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-09-01 19:45

In article <3B97D3C7.5A6C0EF7@email.dk>, erop@email.dk wrote:

> Jeg modtager VersionTracker hver lørdag, og der fandtes Virex september
> update, som jeg straks hentede uden nogen form for problemer.

Jamen tillykke - og check så lige www.macfixit.com

//Peter