Krisen kradser i Japan
Fra : ttoft

Dato : 04-09-01 22:30

Der verserer nu mere og mere konkrete rygter i branchen om et samarbejde
måske med senere sammenlægning imellem Suzuki og Kawasaki.

Én af grundene skulle være den høje Yen-kurs og en anden, at de europæiske
mc-producenter nu er ved at æde sig ind på de store markeder.

M.v.h.
T.T.Toft

Fra : Mads Lund

Dato : 05-09-01 07:20

> Der verserer nu mere og mere konkrete rygter i branchen om et samarbejde
> måske med senere sammenlægning imellem Suzuki og Kawasaki.

HVAD!!!!!

Skal vi så til at have suzukier i ordentlig kvalitet ?

Mads Lund
Kawa 9R
Kawa KX
Suzi 7½
og en enkelt europæer

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-09-01 07:42

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi så til at have suzukier i ordentlig kvalitet ?

nej men blå/hvide kawaér og dobbelt så høje reservedelspriser

-
MD

Fra : Morten Juel

Dato : 05-09-01 07:59

> nej men blå/hvide kawaér og dobbelt så høje reservedelspriser
hehe ROFL !

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-09-01 16:32

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> nej men blå/hvide kawaér og dobbelt så høje reservedelspriser

Og i den velkendte Suzuki finish!
De kommer til at hedde Kawasuki.

Rittig

Fra : Kasper

Dato : 05-09-01 09:47

"ttoft" skrev d. 04-09-01 22:30 dette indlæg :
> Der verserer nu mere og mere konkrete rygter i branchen om et
samarbejde
> måske med senere sammenlægning imellem Suzuki og Kawasaki.

Det er vist mere end rygter på nuværende tidspunkt:

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=883
86

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 05-09-01 11:40

Kawasaki?s official line

Kawasaki released this official statement on the link with Suzuki on
Thursday

Kawasaki Heavy Industries Ltd and The Suzuki Motor Corporation have
announced an agreement to work together on research and development
projects.

The companies will work together in the future on the development of
new models in a variety of categories.

The collaboration between Kawasaki and Suzuki signals a growing trend
in co-operation between manufacturing companies across many industries in
the face of increased globalisation, and allows both companies the potential
to maximise opportunities in the current challenging economic climate of
Japan.

The traditional Kawasaki and Suzuki brands will not be affected and
their strong individual images will still be promoted across current
marketing and sales channels, and through the dealership networks.

Both Kawasaki and Suzuki welcome this new research and development
partnership, which will help to ensure the healthy growth of the motorcycle
industry.

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> wrote in message
> samarbejde
>
> Det er vist mere end rygter på nuværende tidspunkt:

> [...]

begin 666 darkgrey.gif
M1TE&.#EA`0`!`)$``)F9F?____X!`@```"'Y! 04`/\`+ `````!``$```("
$1 $`.P``
`
end

begin 666 clear.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Armand

Dato : 05-09-01 20:31

Brian aka Hekto <bs@hekto.dk> skrev i en

> [...]
current
> marketing and sales channels, and through the dealership networks.

- - - altså ikke meget anderledes end når HD spørger Porsche til råds,
eller når Aprilia benytter sig af hhv. Rotax's motor-knowhow og
Benelli's evner udi at fabrikere alu-stel!

--
Armand.

Fra : RasmusZX9R

Dato : 05-09-01 21:25

> [...]
råds,
> eller når Aprilia benytter sig af hhv. Rotax's motor-knowhow og
> Benelli's evner udi at fabrikere alu-stel!

Det ved jeg nu snart ikke..
Det her er en udtalelse fra hr Suzuki ifølge MCN:

. He said: " We haven?t finalised how it will work yet, but it is
possible we will develop one bike and make it available as either a
Suzuki or Kawasaki. One version will have Suzuki paintwork and decals,
and another will have Kawasaki. "

Det synes jeg ikke lyder særligt fedt.
Hele artiklen kan læses her:
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50678&documentID=894
54&navID=11&pageNum=1
Mvh
Rasmus ZX9R-C (der ikke er en suki i kawa farver)

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 06-09-01 16:42

RasmusZX9R <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en
> [...]
> either a Suzuki or Kawasaki. One version will have Suzuki paintwork
and
> decals, and another will have Kawasaki. "

Heller ikke i mine øren
Specielt omkring motorer er der jo tydelige mærkeprincipper i opbygning
af såvel motor som detaljer, og jeg kan ikke forestille mig at både
Kawa' og 'Zuki fremover skal til at køre med samme nyudviklede
freon-kølede motor og ride-adjustable suspension (for nu at tage et
eksempel)

Men udtalelsen er lige modsat pressemeddelesen, så mon ikke at kun
fremtiden vil vise hvad der er meningen!
Måske kun en fusion under røgslør? :-/

Aprospos:
Hvem studsede, udover mig, over at markedets 3.største
elektronik-koncern:
HP, i sidste uge købte (og bevarede eget navn!) 2. største (og markant
større!): Compaq(?), for et beløb der var langt mindre end pågældendes
årsomsætning?
Kun pressemeddeleser er mere fordækte end selve finansverdenen

--
Armand.