css hr og forms
Fra : tobias

Dato : 04-09-01 19:12

Hej
Jeg forsøger at lære css og det går nogenlunde, men
jeg ville også gerne styre layout på elementerne i forms (knapper, listbox
o.s.v.)
og på linier udført med <hr>.

Er der nogle, som har et enkelt eksempel på det, så jeg kan komme
videre ?

Tobias

Fra : Claus Pryds

Dato : 04-09-01 22:18

"tobias" <tobi@image.dk> wrote in message
> [...]
> o.s.v.)
> og på linier udført med <hr>.
>
> Er der nogle, som har et enkelt eksempel på det, så jeg kan komme

du kan jo altid prøve at besøge html.dk Jonas Astrup har lavet en
glimmerende CSS tutorail på dette link:
http://www.html.dk/tutorials/css/

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 04-09-01 23:07

Claus Pryds wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> du kan jo altid prøve at besøge html.dk Jonas Astrup
> har lavet en glimrende CSS tutorial på dette link:

Tak Claus

Nu hvor jeg tænker efter er det ikke sikkert at jeg helt eksplicit beskriver
hvordan man bruger CSS på f.eks. <hr> og <input> etc.

Tobias, det er de samme egenskaber du bruger - f.eks. kan du lave en horisontal
ruler som er rød og 3 px høj sådan her:

hr {height:3px;color:red;}

Og når det gælder formularfelter kan du f.eks. lave en submit knap med blå
baggrund og hvid skrift sådan her:

<input type="submit" style="background:blue;color:white;">

Håber det gav dig lidt inspiration - prøv evt også at se dette eksempel:
http://www.html.dk/scripts/css/00005/

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-09-01 07:51

"tobias" <tobi@image.dk> writes:

> [...]
> Jeg forsøger at lære css og det går nogenlunde, men
> jeg ville også gerne styre layout på elementerne i forms (knapper, listbox

Det er nogle uheldige elementer du vil putte stylesheets på. Det er
lige nøjagtig nogle af dem der er problemer med i mange browsere. Du
kan muligvis bruge dette til noget:

HR:
http://ppewww.ph.gla.ac.uk/~flavell/www/hrstyle.html

FORM-ELEMENTER: