I vilrede... Hvad kort?
Fra : Diesel

Dato : 04-09-01 17:54

Hep,

Har netop skiftet min 17'' skærm ud med en 19''. Det er jo cool
nok. Men jeg er sgu ikke så tilfreds med billedkvaliteten i min
nye opløsning (1280x1024), hvor jeg synes at tingene "slører" lidt.

Hvis jeg sætter refresh ned til 75 Hz hjælper det lidt, men så kan
jeg se skærmen flimrer. 85 Hz, er vist minimum til mine øjne.

Jeg har et Asus GForce DDR 32 v6800. Er der ikke noget med at
GForce kortene ikke er så seje i 2D kvaliteten??

Hvad vil I anbefale at jeg køber når prisen helst skal ligge i 2000
kroners klassen og 2D kvaliteten skal holde. Jeg spiller også til
tider så der skal også være lidt 3D power. Hvad med ATI. Laver de
ikke nogle kort der er cool nok?

Jeg har set på Radeon256 Bulk AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / Radeon
1.646 kr. Er det bedre 2D mæssigt end mit nuværende? Eller ligner
det for meget?

-------
W2K prof.
384 MB Ram.
MB Asus A7V
CPU Duron 800@800
Skærm Philips 109B
-------

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-09-01 18:10

Fra : Diesel

Dato : 04-09-01 18:40

>Jeg så (kan ikke lige huske hvor, men brug google), at
>reference designet på Nvidia kort desværre har et billigt,
>men ringe filter på udgange. Selve Nvidias chip skulle sagtens
>kunne lave flot 2D, men det er filteret der ikke kan klare meget
>båndbredde (og det er jo netop hvad du kræver). Den artikel jeg
>så snakkede om at lave et bedre udgangs filter på kortene.

- OK. Du bekræfter altså bare min påstand om at NVidia chippen
ikke er det fedeste hvad angår 2D. Jeg kan huske jeg engang læste
en artikel om en der viste hvordan man selv med en loddekolbe og lidt
findersnilde kunne fjerne (tror jeg det var) et par modstande og
får en bedre 2D kvalitet. Hvis jeg alligevel skal kassere mit
GForce kort, kunne man jo fristes til at prøve

Men hvad med min ide om ATI kortet. Min egen opfattelse er at
det er det bedste kompromis imellem 2D og 3D kort.

Fra : Frank Andersen

Dato : 04-09-01 20:19

Ja Radeon er bedre til 2d og til 3d i nogle spil. Hvis jeg kører Need for
speed Porsche med Nvidia, bliver billederne noget dårligere. Radeon er godt
og klart. Har også prøvet KyroII. Dur' heller ikke.

Frank

Fra : Christian Mygind

Dato : 04-09-01 20:29

"Diesel" <yesspam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får en bedre 2D kvalitet. Hvis jeg alligevel skal kassere mit
> GForce kort, kunne man jo fristes til at prøve

Artiklen står her:
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html
Lad os ENDELIG høre resultatet, hvis du prøver. Jeg har et GF2MX, der
ligger & skammer sig i skuffen pga. elendig billedkvalitet.

/Chr

Fra : Diesel

Dato : 04-09-01 20:51

> Artiklen står her:
> http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html
> Lad os ENDELIG høre resultatet, hvis du prøver. Jeg har et GF2MX, der
> ligger & skammer sig i skuffen pga. elendig billedkvalitet.

Sejt! Jeg er meget tændt på det ATI kort. Glad for at høre Franks
bemærkning om at det er bedre. Køber jeg det kan I være sikre på
at jeg tænder op i loddekolben og prøver

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-09-01 23:03

> Sejt! Jeg er meget tændt på det ATI kort. Glad for at høre Franks
> bemærkning om at det er bedre. Køber jeg det kan I være sikre på
> at jeg tænder op i loddekolben og prøver

I slutningen af september / begyndelsen af oktober kommer Radeon 8500 (også
kendt som Radeon2) Det skulle være på højde med Geforce3, og jeg har set på
newz.dk at det kan forudbestilles for $299 + told/moms

Det er noget mere end du siger du vil investere, men så får du samme gode 3D
kvalitet som Nvidia's og ATi's berømte 2D kvalitet i et samme kort.

/flemming

Fra : Diesel

Dato : 05-09-01 07:55

> [...]
>
> Det er noget mere end du siger du vil investere, men så får du samme gode 3D
> kvalitet som Nvidia's og ATi's berømte 2D kvalitet i et samme kort.

Tak for tippet. $299 er jo kr. 2479,- Det ville jeg da gerne ofre. Men jeg er
ikke så meget for at købe det over nettet. Jeg gætter prisen bliver noget
højere i butikkerne! Hmm...

Fra : Butch

Dato : 05-09-01 09:59

> Tak for tippet. $299 er jo kr. 2479,- Det ville jeg da gerne ofre. Men jeg er
> ikke så meget for at købe det over nettet. Jeg gætter prisen bliver noget
> højere i butikkerne! Hmm...

Hej
Der tager du fejl. Forudbestillings priser er altid en del højere end den pris kortet
i sidste ende kommer til at koste. Husk på da GF3 kom ud var forudbestillings
prisen over 5000.-
Efter meget kort tid vil prisen falde. De artikler jeg har læst skriver at Radeon 8500
kommer til at koste det samme som Radeon 1 ved dets udgivelse dvs. ca 2000.-

/Butch

Fra : Diesel

Dato : 05-09-01 20:25

> [...]
> jeg har læst skriver at Radeon 8500 kommer til at koste det
> samme som Radeon 1 ved dets udgivelse dvs. ca 2000.-

OK thanks. Det er jo cool nok. Men så kommer jeg nok også til
at vente lidt længere. Men hvis det er det værd så er jeg klar

Fra : Henrik V!

Dato : 05-09-01 12:29

Hmmm... Jeg ville da prøve at lodde det om først... Hvis det går galt kan du
så købe et nyt, men hvis det bliver perfekt har du jo så at sige sparet en
masse af de gode beskattede kroner, og det vil jo være RIGTIG ærgerligt at
købe nyt kort, for så at finde ud af, at dit gamle pludselig yder ligeså
godt i 2D...

/Henrik!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-09-01 13:03

"Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> købe nyt kort, for så at finde ud af, at dit gamle pludselig yder ligeså

Var der ikke også frigivet en driver der kunne løse problemet, istedet for
man skulle igang med loddekolben??

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-09-01 15:19

Fra : Christian Mygind

Dato : 05-09-01 15:38

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke også frigivet en driver der kunne løse problemet, istedet for
> man skulle igang med loddekolben??

Tænker du ikke på "SoftQuadro", der skulle kunne lave GF-kortet om til en
Quadro-kort?
http://guru3d.com/rivatuner/softquadro/
Dette løser ikke problemer med det dårlige filter, der giver forringelsen i
billedkvalitet.

/Chr

Fra : Diesel

Dato : 05-09-01 20:26

> [...]
> købe nyt kort, for så at finde ud af, at dit gamle pludselig yder ligeså

Tjaee... det har du vel ret i. Men jeg skal bare lige være sikker på at
jeg kan få det andet hurtigt inden jeg lodder

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-09-01 11:33

Fra : Christian Mygind

Dato : 05-09-01 11:53

"Thomas S. Iversen" <thomassi@dina.kvl.dk> skrev i en meddelelse

>Bukker sig i respekt for Christian Google Mygind!

*rødme* - Google Rulez!

/Chr