B&O-aktier lige nu?
Fra : BHR

Dato : 04-09-01 15:51

Jeg skal for første gang prøve at købe aktier.
Er der nogen der har kommentarer til køb af B&O-aktier. Jeg regner med at
beholde dem i mindst 3 år.
Venlig hilsen
BHR

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 05-09-01 11:31

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message news:9n2pnk$9uk$1@news.cybercity.dk...
> Jeg skal for første gang prøve at købe aktier.
> Er der nogen der har kommentarer til køb af B&O-aktier. Jeg regner med at
> beholde dem i mindst 3 år.

Jeg ville ikke røre dem. I øjeblikket ville jeg købe Alm. Brand A/S i stedet
for.

Grunde:

B&O kræver at folk har råd til at købe B&O - det er ikke sandsynligt i en
recession og de koldere vinde ER på vej uanset hvad Nyrup og Jelved blabber
om.

Samtidigt stinker deres concept - de har en hel masse 80-er yuppiefis om
hvordan folk der køber B&O er specielt "gode og rigtige mennesker" på deres
website og man skal helst føle sig lidt underdaning når man handler i en B1
shop.

Tyveriraten på B&O er enorm, mange bekendte sætter pengene fra forsikringen
i banken og køber noget Sony til DKK 5000 i stedet for.

Sidst, så er der min mistro til danske produktionsvirksomheder generelt
fordi staten i sin uendelige grådighed gør det dyrere og dyrere at producere
nogetsomhelst i danmark.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 05-09-01 12:52

Jeg er generalt enig med Frithiof, men jeg vil også, ikke anbefale, men
nævne DSV, Brødrene Hartmann, måske ØK og sikkert mange flere, men bestemt
ikke producenter af luksus ting som er det første der bliver sparet på når
pengene slipper op rundt omkring i verden.

Du kunne også overveje helt at holde dig væk fra Aktiemarkedet. Det ville
jeg selv gøre pt. hvis jeg stod og skulle begynde. Sats istedet på
investeringsbeviser eller obligationer.

Mvh. Brian

Fra : Johan

Dato : 29-09-01 12:34

> Jeg skal for første gang prøve at købe aktier.
> Er der nogen der har kommentarer til køb af B&O-aktier. Jeg regner med at
> beholde dem i mindst 3 år.

hvis du skal holde i 3 år, vil SAS være den perfekte investering, den ligger
utroligt lavt, i forhold til dens værdi. Den er nede i øjeblikket pga.
terrorangrebet, men den vil komme op indenfor de næste 6 måneder.

På 3 års sigt vil jeg påstå den kan nå op i omegnen af 200 (ligger i
øjeblikket i 42).

mvh

Johan

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-10-01 10:21

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message news:9p4biv$q65$1@sunsite.dk...

> [...]
> utroligt lavt, i forhold til dens værdi. Den er nede i øjeblikket pga.
> terrorangrebet, men den vil komme op indenfor de næste 6 måneder.

Tager "utroligt lavt" hensyn til at SAS, efter adskillige nedjusteringer,
stadigvæk lover at tabe 300 Mill i år og 1.7 Mia næste år?

Jeg vil gerne købe SAS om et år eller to, når den kan fås til en ti'er!

På 3 års sigt ville jeg købe aktier i virksomheder, der giver et højt
Udbytte og har en chance for at blive ved med det i lang tid - 3 år er alt
for kort tid til at begynde at håbe på generelle kursgevinster.