Bare en lille sejr - som jeg vil dele.
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 04-09-01 13:31

Jeg er jo typen der er træt af at jeg som motorcyklist ofte glemmes af
det øvrige samfund i forbindelse med alle mulige ting.
Så når jeg ser et sted hvor jeg mener vi ikke er nævnt siger jeg det.

Det gjorde jeg også i efteråret - til Storebæltsforbindelsen. De havde
jo biler, lastbiler, busser og alt muligt med i deres statistik på
antal køretøjer der krydser broen - men ikke motorcykler. Det gjorde
jeg opmærksom på i efteråret.
Og i foråret.
Og sidst men ikke mindst her for 2 uger siden. Jeg har nu fået
følgende svar:

-----------

Hej Allan
Nu er vores webmaster tilbage, og du vil nu på
http:\\www.storebaelt.dk kunne se månedstallene for 2001 for
motorcykler også.

Den 29. juli blev dagen med det højeste antal motorcykler, nemlig 801
stk.

venlig hilsen
Helle Zerlang

-----------

Rart nok at vi nu er med her også - Ville bare lige dele den lille
sejr med jer... (Og JA! Jeg ved den er lille (specielt sammenlignet
med hvad der foregik i folketinget i foråret) - men den er der!)

MVH
Allan Rasmussen
Motorcyklist

Fra : Desilva

Dato : 04-09-01 13:42

> Rart nok at vi nu er med her også - Ville bare lige dele den lille
> sejr med jer... (Og JA! Jeg ved den er lille (specielt sammenlignet
> med hvad der foregik i folketinget i foråret) - men den er der!)

Skete der nogen sejre i folketinget? Hvis du taler om sænkelse af afgiften
så var det da vist mere et nederlag... hm.. ok måske en sejer for
billisterne, men dem taler vi jo helst ikke om

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 05-09-01 10:47

> Skete der nogen sejre i folketinget? Hvis du taler om sænkelse af afgiften
> så var det da vist mere et nederlag...

Nåå - ja! Der var jeg vist lidt hurtig - så jeg lavede en lille (stor)
formuleringsfejl. Det var ikke sejr/nederlag jeg refererede til, men
sagen størrelse/betydning. Den fremgik vist ikke klart nok. Jeg var
bare så glad

MVH
Allan Rasmussen
motorcyklist

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-09-01 13:58

> (Og JA! Jeg ved den er lille (specielt sammenlignet
> med hvad der foregik i folketinget i foråret) - men den er der!)

Tillyukke, men der var ikke meget "sejr" over foråret i folketinget

Jeg har flere gange "haft kontakt" med storebælt for at få lov til at bruge
brobizz til MC, men sofar uden held....

Det groteske i situationen er at små korte biler under 3 meter kommer over
til mc-takst og må bruge brobizz, mens man ikke må på mc. Når de små biler
kan takseres korrekt burde det også være muligt med mc'ere.

Men problemet med at motorcykler ikke er forsynet med nummerplade foran der
kan ses på video'en kan vel klares med yderligere nogle kameraer, eller blot
regne med at svindlen med stjålne brobizz'er anvendt på motorcykler vil være
minimal ...

Undskyldningen med at brobizzer ikke kan klare vejret er bare en dårlig
undskyldning. Hvor svært kan det være at putte den i en kraftig plastpose
der blot svejses til. Det vil endda være mig helt fint at de blot udleverer
den sædvanlige brobizz med disclaimeren "Brugeren er ansvarlig for at
brobizzen ikke bliver udsat for fugt"

(Og så kunne jeg også slippe for at diskutere størrelsen på min nummerplade
med "personalet". Der var en episode for et år siden hvor hun ikke ville
lukke mig igennem på scooter fordi citat: "scootere må ikke køre på
motorvej". Det var efter at systemet havde spist mit dankort og ikke ville
lukke bommen op ...)

/Anders Majland

PS der er vel ikke en der har prøvet hvad systemet siger til en mc med
brobizz ? Jeg udlåner gerne min brobizz til forsøget hvis der er en der
alligevel skal mod fyn fra kbh. en af dagene ...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-09-01 14:19

> Jeg har flere gange "haft kontakt" med storebælt for at få lov til at
bruge
> brobizz til MC, men sofar uden held....

Jeg regnede lige lidt på de "nye" trafiktal. Omsætningen fra motorcyklister
udgjorde i 2000 kun 3 promille af omsætningen fra bilister (og dertil kommer
så lastbiler, busser mm der får tallet endnu længere ned) I 2001 er den
baseret på de offenliggjorte tal oppe på 3,5 promille men den falder jo nok
noget på de sidste vintermåneder...

Vi er simpelthen for lille en gruppe til at de gider bøvlet.... Hvis nu det
beyngdte at tage 3-5 minutter for hver motorcyklist at åbne visiret, tage
handskerne af, finde pungen, finde penge/dankort, tager handskerne på,
justere ærmerne omkring handskerne, lukke visiret og komme afsted så måske
de ville synes det var lettere at slippe os igennem uden afgift .... -)
Herregud det er kun få promille af omsætningen de går klip af og flowet for
resten af trafikken bliver meget bedre.

Hvad med blot at lave en speciel mc-sluse. Sådan lidt af en omvendt
bus-sluse med kun et spor i midten og en bredde der lige præcis tillader en
goldwing at passere. Sporets bredde kunne sikkert tilpasses til netop at
kunne klare en trailer (Maks. bredde 1 meter ?)

/A

PS og hvorfor kan motorcyklister ikke få pendler rabat ? (Noget der måske
kunne blive aktuelt for mig hvis min kone får et af de job hun har søgt "på
bøhlandet" ....)

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 05-09-01 08:30

> [...]
> goldwing at passere. Sporets bredde kunne sikkert tilpasses til netop at
> kunne klare en trailer (Maks. bredde 1 meter ?)

Pas nu på at du ikke selv glemmer nok en minoritet , nemlig os med sidevogn! Vi skulle gerne
fortsat eksistere til MC takster (broer/færger/parkering) selv om vi fylder mere end mange biler.
Eller er tanken god nok, den mangler bare lidt produktudvikling!
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-09-01 11:17

> [...]
fylder mere end mange biler.
> Eller er tanken god nok, den mangler bare lidt produktudvikling!

Den bliver ikke nem....
- mulighed for et sporet (mc)
- mulighed for to sporet (mc med sidevogn)
- mulighed for tre sporet (mc med trailer)
- mulighed for fem sporet (mc med sidevogn og trailer)

Hvad med en begrænset højde ? Hvor høj er kåben på en bmw/goldwing eller
anden stor cykel ?
Hvor meget kan man dukke sig ?

njaaa - jeg tror det bliver nemmere at få det eksisterende system til at
genkende de enkelte køretøjstyper .....

/Anders

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 06-09-01 08:36

> [...]
> - mulighed for fem sporet (mc med sidevogn og trailer)
>
> Hvad med en begrænset højde ? Hvor høj er kåben på en bmw/goldwing eller

Ikke overraskende har du hermed konkluderet at motorcykler og motorcyklister ikke er så nemme at
sætte i bås. Ikke nogen dårligt konklusion!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-09-01 09:10

> Ikke overraskende har du hermed konkluderet at motorcykler og
motorcyklister ikke er så nemme at
> sætte i bås. Ikke nogen dårligt konklusion!
> Jørgen Mangor Iversen

Naeh men sw'er til klassifikation af køretøjer kan vel godt finde ud af det.

> BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Den er vel ikke over 3 meter så den kan også takseres korrekt.

Det ser ud til at storebælt blot takserer efter længde.
120, - Under 3meter
230,- 3 til 6 meter
350,- over 6 meter

(Og så taksterne for køretøjer der er meget større)

Hov nu læste jeg lige endnu engang på reglerne. På MC må man hælder ikke
anvende banerne til betaling med platik kort !!! Man skal vælge en af dem
med længst kø (manuel betjening) .... Det skilter de da vist ikke med ?

(Jeg har kort tid efter åbningne af broen passeret i en ford ka der blev
takseret som motorcykel i en kort-bane. Så det fuldautomatisk anlæg kan godt
klasificere køretøjer som motorcykel, selvom det ikke må=

/A

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-09-01 22:15

"Jørgen Mangor Iversen" <sdkjmi@sdkDOTsas.com> > Pas nu på at du ikke selv
> [...]
fylder mere end mange biler.
> Eller er tanken god nok, den mangler bare lidt produktudvikling!
I må bare løfte sidevognen, og køre igennem på to hjul.

Søren

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 06-09-01 08:34

> I må bare løfte sidevognen, og køre igennem på to hjul.

Ikke noget problem i sig selv. Jeg ved af erfaring at ungerne i sidevognen syntes at det er skægt.
Men fruen bagpå kunne godt tænkes at have nogle kritiske bemærkninger bagefter.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 06-09-01 18:12

"Jørgen Mangor Iversen" <sdkjmi@sdkDOTsas.com> skrev i en meddelelse

> Ikke noget problem i sig selv. Jeg ved af erfaring at ungerne i sidevognen
syntes at det er skægt.
> Men fruen bagpå kunne godt tænkes at have nogle kritiske bemærkninger
bagefter.

*LOL*

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Frasier

Dato : 04-09-01 21:31

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:9n2ivr$8tt$3@sunsite.dk...
> [...]
> brobizz ? Jeg udlåner gerne min brobizz til forsøget hvis der er en der
> alligevel skal mod fyn fra kbh. en af dagene ...

Jeg kører jævnligt over øresundsbroen. Der siger de at det godt skulle kunne
lade sig gøre, men man bliver bare bon'net for bilpris! Har ikke prøvet!

mvh
Frasier

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 04-09-01 22:06

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Men problemet med at motorcykler ikke er forsynet med nummerplade foran der
>kan ses på video'en kan vel klares med yderligere nogle kameraer,
Har de ikke fået tilladelse til at modtage dankort uden pinkode, netop
fordi de fotograferer køretøjet incl. nummerplade?
Hvis de ikke allerede tager billeder bagfra, burde MC'er ikke kunne
betale med dankort i selvbetjeningsbanerne - men det må vi svjv. godt.

I så fald burde det ikke være problemer med kameraer, der gør at vi
ikke kan få brobizz.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-01 15:47

Godt gået.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Armand

Dato : 04-09-01 16:09

Allan Rasmussen <jawa350@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> kunne se månedstallene for 2001 for motorcykler også.
> Den 29. juli blev dagen med det højeste antal motorcykler, nemlig 801

Godt nok gået!!

Tilsyneladende rækker statistikken ikke tilbage til bakkens åbning (som
for de fleste deltagere jo tæller dobbelt (p.g.a. hjemtur inden
midnat!) - Eller var der vitterligt så stort et frafald p.g.a. vejret
:-/

--
Armand.