Virtual PC i chok
Fra : Lars

Dato : 04-09-01 09:48

Kan nogen hjælpe
....jeg har installeret virtual PC 3.0 for nylig på min G4 system 9.1 -
bruger det især som bankforbindelse. Men da jeg forsøgte at printe et
kontoudtog ud så gik maskinen i sort. Efter genstart og genåbning af virtual
PC, så prøver programmet igen at printe ud hvilket resulterer i melding om
fejl nr. 11 og en maskine der ikke vil andet end genstartes.
Hvordan får jeg virtual PC til at virke igen og hvordan kan jeg få
programmet til at forbinde sig til min printer (Epson color 880)

Fra : Michael Holm

Dato : 04-09-01 17:17

Lars <llippert@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
> Hvordan får jeg virtual PC til at virke igen og hvordan kan jeg få
> programmet til at forbinde sig til min printer (Epson color 880)

det er lang tid siden at jeg har brugt VPC, men jeg mener at huske at
der er en opdatering til 3.0 ....... måske hjælper den...?! i løbet af
ugen skal jeg prøve demo'en til OS X, hvis jeg finder ud af noget med
min epson 670, får du besked
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-09-01 02:22

Hej Lars

Tja, jeg har samme problem med VPC 3 og min Laserwriter 300 på min G3 med OS
9.1DK, US, IE og på 9.2.1US og IE, - så jeg har faktisk også brug for at få at
vide, hvordan og hvorledes....

Når du er i VPC, så har du med andre ord ingen mulighed for at annulere
udskrift som i Mac OS (COM+. [punktum]), men alligevel... har du prøvet den?
Har du prøvet, om du kan 'genstarte' Windows uden at force+quit'te VPC?

Lars wrote:

> [...]
> Hvordan får jeg virtual PC til at virke igen og hvordan kan jeg få
> programmet til at forbinde sig til min printer (Epson color 880)

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-09-01 06:41

In article <3B957E0B.C2389EF9@mail1.stofanet.dk>,

> Tja, jeg har samme problem med VPC 3 og min Laserwriter 300 på min G3 med OS
> 9.1DK, US, IE og på 9.2.1US og IE, - så jeg har faktisk også brug for at få at
> vide, hvordan og hvorledes....

Har i overvejet at gå i DOS under opstarten og slette filen derfra?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 05-09-01 06:44

I indstillingsmappen ligger der noget der hedder Virtual PC print spooler.
Prøv at se om der skulle ligge noget der får VPC til at gå igen med at
printe hver gang du starter den. Fjern det hvis du finder noget

MVH
Jørgen Emborg

Fra : Lars

Dato : 06-09-01 13:42

d. 05/09/01 7:43 skrev Jørgen Emborg på emborg@tdcadsl.dk i artiklen
3b95bb89$0$361$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> Prøv at se om der skulle ligge noget der får VPC til at gå igen med at
> printe hver gang du starter den. Fjern det hvis du finder noget

Lige i øjet, det virkede...men hva' så...må jeg acceptere ikke at kunne
printe fra VPC???
Og en anden ting hvis der nu skulle sidde en VPC ekspert et eller andet sted
- mit VPC er på engelsk og jeg kan ikke få programmet til at genkende mit
danske keyboard. Jeg mangler simpelthen en fil med det danske sprog så at
sige...men kan en sådan hentes et eller andet sted...og nej jeg har ikke
cd'en liggende med forskellige ekstra features til VPC!

--
Mvh Lars

Fra : Karl Antz

Dato : 06-09-01 14:25

> [...]

> sige...men kan en sådan hentes et eller andet sted...og nej jeg har ikke
> cd'en liggende med forskellige ekstra features til VPC!

Du behøver en Windows-CD. I Windows går du (kender ikke de danske eller
engelske navne, da jeg bruger tysk Windows) til
Indstillinger/Kontrolpanel, åbner Tastatur og sætter hak i Dansk. Så
bliver du bedt om at sætte WinCD'en ind (hvis du ikke allerede har gjort
det), og resten går af sig selv.

NB husk at klikke på "Accepter" eller hvad det nu hedder, før du klikker
på OK eller lukker boksen - ellers sker der intet!

Håber det hjælper,

ka'l

--
Karl Antz