Skuldertaske med bærbar computer på MC
Fra : Henrik Olsen

Dato : 04-09-01 09:30

Jeg har på arbejde fået en bærbar computer, som lige akkurat ikke kan
klemmes ned i mine BMW-sidetasker (K100RS, touringtasker). Jeg bliver derfor
nødt til at køre med skuldertasken skråt over skulderen, og prøver at dreje
maskinen om bag ryggen, så den støtter på passagersædet.

Mit spørgsmål er nu, om det er total gakgak at køre med en 4-5 kilos sag
spændt om skulderen/halsen, når man kører små 10 km gennem København til
arbejde? Og hvad med længere ture?

Jo, jeg kunne tage den gamle cykel uden motor, men nu er det altså MC'en der
tæller, og det er der vel fuld forståelse for herinde.

Fabrikanten af computeren laver også en rygsæk til maskinen. Ville det være
bedre at have den spændt sådant på (med to seler/remme)?

Nogle erfaringer eller gode råd?

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 10:00

Jeg ville til hver en tid søge at spænde den fast på bagsædet. Måske kan du
smide et par bagageremme under/rundt om sædet så du kan spænde PC'en fast.
(det gør jeg når jeg kører med attache-tasken bagpå)

Kan det ikke lade sig gøre ville jeg forsøge med en tanktaske - men den
bliver nok for stor.

Kan det ikke lade sig gøre ville jeg bruge en dertil indrettet ryksæk-taske
til det - helst suppleret med en rygbeskytter der er hård (Dainese Backspace
f.eks.).
Det skulle efter sigende være rigtig dumt at brække ryggen - og det er vel
det du risikerer hvis du lander på ryggen efter en flyvetur....

At køre med den over skulderen er givetvis ret så risikabelt - både for din
hals og PC'en.

Man må erkende at en MC ikke altid er lige let at transportere ting på

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Jacob

Dato : 04-09-01 10:59

Hej...

Jeg bruger en lap-top rygsæk og er vildt glad for det. Jeg bruger den dog
ikke når jeg kører MC, netop for at passe på ryggen i tilfælde af en røvtur.

Samsonite laver dem og jeg ved også at der findes nogen med Nokia logo, så
mon ikke man kan købe sådan en i Nokias Merchandise Shop (hvis der findes
sådan en). Prøv at spørge i en Nokia Concept Store.

Jacob

Fra : Trine Jørgensen

Dato : 04-09-01 11:01

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in

> Nogle erfaringer eller gode råd?

Jeg transporterer min bærbare i en speciel rygsæk af mærket Targus
(http://www.intl.targus.com/denmark/home.stm) - den fungerer rigtig godt,
mht. sikkerheden er det vel aldrig helt smart at køre med noget på ryggen.

Trine
RS125

Fra : Armand

Dato : 06-09-01 20:55

Trine Jørgensen <dortetrine@homail-nospam.com> skrev i en

> [...]
godt,
> mht. sikkerheden er det vel aldrig helt smart at køre med noget på

Nix!

Bagage hører til på modellen, og IKKE på kroppen :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 10-09-01 15:59

> Bagage hører til på modellen, og IKKE på kroppen :-|
>
> --
> Armand.

Sagde jeg også til Claudia Schiffer i går

Mikkel

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-09-01 11:11

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> [...]
være
> bedre at have den spændt sådant på (med to seler/remme)?

Hvis du har den i en taske spændt fast på ryggen er der altid spørgsmålet om
din ryg holder til at blive 'knækket' over en klods midt på ryggen ved
styrt. Men hvis der næsten kun er en flad blærbar i, såååå.. noget andet er
en integralhjelm eller lignende....

Et mærke af tasker jeg har gode erfaringer med er www.umates.com .. de har
en snedig stål/alu ramme og noget elastikopæng inden i, der gør at man kan
smide temmeligt meget med den uden der sker noget. Fås med sådan nogen
skulder ting man lige kan svuppe ind i, så den biver til en fiks
'forretnings-taske'. Har selv haft brugt den til en lille simens sag til 25K
kr... (der selvfølgelig bare lå løst i tasken sammen med 8kg bøger den dag
den bliver smidt mod en airbag i et biluheld -wrææææl)

Mikkel
TDR-125

Fra : Armand

Dato : 06-09-01 21:02

Mikkel Knudsen <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> skrev i
en news:9n29b2$2mc8$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> din ryg holder til at blive 'knækket' over en klods midt på ryggen ved
> styrt. Men hvis der næsten kun er en flad blærbar i, såååå.. noget

Hva' mæ':

- (U)Muligheden i udførslen af en ordentlig undvigemanøvre p.g.a.
flagrende vægt på kroppen -> Part i et uheld man måske kunne have
undgået :-/

- (U)Muligheden for et beregnet fald, der forstyrres af en "u-vægt" på
ryggen => under alle omstændigheder et dårligere nedslag ved styrt, end
uden!

- En rygsæk de gokker til hjelmen bagfra, således at den måske ligefrem
skubbes af?

- Risikoen for at det er rygsækken der griber fat under faldet eller
under en rutchetur )på ryggen) => skulderremmene kan uden besvær
medvirke til en overrivning af halspulsåren = Død på ½ sekund

Bagage hører ikke til på kroppen!!!!!

--
Armand.

Fra : Anders Vinther

Dato : 04-09-01 17:02

Har selv en tænkepadde at slæbe på.

Jeg spænder den altid fast på bagsædet med et bagagenet i stil med en
blæksprutte eller hvad de nu hedder. I al fald er det et firkantet net af
kraftige elastikker med tre kroge i begge sider, som nemt sættes fast på
MC'ens dertil indrettede bagagekroge (i mit tilfælde - en CB500 - er det
nærmest et håndtag i hver side lige under bagsædet).

Jeg har aldrig haft problemer med den løsning (udover selvfølgelig at man
nok ikke skal friste skæbnen og lade skidtet blive på MC'en, hvis man fx.
'lige' skal ind og betale på en tank el.lign.). Derudover kan man fragte
stort set hvad som helst på bagsædet med sådan et net.

Skal jeg udnævne een ting, som har specielt høj brugsværdi, vil det for mit
vedkommende uden tvivl være nettet.

Hvor det købes og hvormeget det koster aner jeg ikke, da jeg var så heldig
at få det forærende af en vens bror efter en indkøbstur til Tyskland (for at
købe MC udstyr iøvrigt). Jeg kan dog ikke tro at det koster alverden.

Hvis du er interesseret kan jeg godt skyde et billede og poste det.

Mvh.

Anders

Fra : JENS MELDGAARD

Dato : 05-09-01 01:09

Henrik Olsen <ho_maps@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9n23f0$2f73$1@news.cybercity.dk...
> [...]
være
> bedre at have den spændt sådant på (med to seler/remme)?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Få monteret en topbox der er stor nok.

med venlig hilsen
Jens

Fra : RpR

Dato : 05-09-01 05:47

> [...]
være
> bedre at have den spændt sådant på (med to seler/remme)?

Kører hver morgen 15km med min bærbare i den alm. type bæretaske der slynges
om nakken.
Har den hængende på højre side så den støtter på mit højre lår, går mægtigt
fint.
Eneste ulempe er at man godt kan have en anelse ondt i nakken efter turen
hvis man samtidigt har en skoletaske på godt 5 - 6kg på ryggen.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-09-01 19:21

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> Eneste ulempe er at man godt kan have en anelse ondt i nakken efter turen
> hvis man samtidigt har en skoletaske på godt 5 - 6kg på ryggen.

Ohh! Det kan godt vælre temeligt fatalt for din ryg, nakke etc hvis/når du
skvatter
Jeg skiftede rygslækken ud med en tanktaske, som faktisk er perfekt
Min er af den magnetiske type, så det tager kun 5 sek at af/på-montere den
Den løser de fleste transportproblemer jeg har på mc, dog skal man lige
huske at hælde pizzaerne i en plastikpose inde man stopper dem ned i tasken
De koster vist fra 500 og op. Man kan selvf. også få nogle der skal
spændes fast, og de er svjv. stadig rimeligt hurtige at tage af/på

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : RpR

Dato : 06-09-01 05:54

> [...]
> De koster vist fra 500 og op. Man kan selvf. også få nogle der skal
> spændes fast, og de er svjv. stadig rimeligt hurtige at tage af/på

Den magnetiske er smart, men kun for dem der ikke har kunststoftank =)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 20:15

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev:> > Ohh! Det kan godt vælre temeligt
fatalt for din ryg, nakke etc hvis/når du
> lige
> tasken
>
> Den magnetiske er smart, men kun for dem der ikke har kunststoftank =)

Netop derfor jeg nævner dem til fastspænding

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 09-09-01 21:41

> [...]
lige
> huske at hælde pizzaerne i en plastikpose inde man stopper dem ned i

Dyre pizzaer/plasticposer

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-09-01 17:45

> [...]
være
> bedre at have den spændt sådant på (med to seler/remme)?

Jeg tager af og til kværnen på job (når jeg ikke skal møde i jakkesæt), og
har så min laptop spændt fast på bagsædet med to elastikker over kryds. Det
virker fint og skader næppe ryggen.

Asger
ZX-10

Fra : RpR

Dato : 07-09-01 06:07

> [...]
> har så min laptop spændt fast på bagsædet med to elastikker over kryds.

Dælme nogle grumme elastikker du har dig, vil slet ikke se de "blæksprutter"
der hvor du kommer fra ;)