mc alarm? Spyball?
Fra : Buck

Dato : 04-09-01 07:31

Hej,
efter weekendens mareridt uden motorcykel vil jeg nu ha monteret en eller
anden form for alarm på dyret!

Er der nogen typer alarm i kan anbefale?
Har hørt en del om Spyball. Hvor kan man købe det?

Det skal være en alarm der går igang lige så snart man prøver at rejse
cyklen op fra sidestøttefoden.

Der skulle findes en model med fjernbetjening/nøglering, hvor nøgleringen
bipper og vibrerer når alarmen går. Hvad er det for en model?

/Buck
CB550F1 ´75 (nystjålet og tilbagevendt)

Fra : noname

Dato : 04-09-01 09:22

Hos www.louis.de

har de en MS alarm med pager der rækker op til 300 meter.

Der er forskellige typer, men den dyre har startspærre o.s.v.

mvh

Fra : Buck

Dato : 07-09-01 08:10

Jeg har lige bestilt en M+S fra Louis.
det blev model KMR 214E til 200 DM

http://www.louis.de/_75/shop/art_detail.php3?article=10034960%7C0%7C%7C%7C%7
C10034960

og så en pager til 150 DM

http://www.louis.de/_75/shop/art_detail.php3?article=10034963%7C0%7C%7C%7C%7
C10034963

Samlet pris under kr. 1400,- for alarm med fjernbetjening, pager,
rystesensor, hældningssensor (aktiveres hvis man løfter mcen fra
sidestøttefoden), startspærre, manipulationsalarm, 120dB sirene m.m.

/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Martin Poll

Dato : 04-09-01 09:31

> Har hørt en del om Spyball. Hvor kan man købe det?
Mon ikke hos de fleste MC forhandlere. Jeg har set den hos MC-hjørnet.

se på spyballs side http://www.spyball.it

Med venlig hilsen
Martin Poll
sl1000

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-09-01 13:15

Hej,

Er der ikke nogen, der laver en model med en lille GPS sender man kan gemme
af vejen så tyven ikke lige kan finde den. Det ville være edder smart! Og så
en løsning hvor man kunne følge den på nettet... Det ville sq fyre den af!

Tony

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-01 13:25

Tony Lorentzen <tony@lorentzen.dk> wrote in article
<3b94c5bc$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> af vejen så tyven ikke lige kan finde den. Det ville være edder smart! Og

> en løsning hvor man kunne følge den på nettet... Det ville sq fyre den

De findes skam allerede i stor stil.

Sidder lige og kigger i (indrømmet en af vores egne) brochurer, hvor
pågældende produkt både kan spore, navigere og det hele. Der er bla. et
Webmap, hvor man kan følge køretøjet samt en 'fence alarm', hvor man bliver
alarmeret hvis ens køretøj kører uden for det 'hegn' man har defineret.

Prisen står der ikke noget men den er nok ikke helt billig. Men mail mig,
hvis du vil vide mere.

--
Mikkel

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-09-01 20:04

Jeg vil MEGET gerne vide mere!

Jeg har mailet dig men ikke modtaget svar.

Tony

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
message news:01c1353c$aed418d0$497610ac@pc2651...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-09-01 07:21

Tony Lorentzen <tony@lorentzenNOSPAM.com> wrote in article
<9n38fq$123i$1@news.cybercity.dk>...
> Jeg vil MEGET gerne vide mere!
>
> Jeg har mailet dig men ikke modtaget svar.

Nejnej, rolig nu...

Nu skal jeg jo først lige ha' fundet af noget mere før jeg kan fortælle om
det.
Men nu skal jeg først lige finde nogen der ved noget - jeg mailer dig
senere!

--
Mikkel

Fra : Anneli

Dato : 06-09-01 00:50

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil MEGET gerne vide mere!

Den hedder en trackdog og koster på den anden side af 3000,-

Anneli - og Savage :0)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-09-01 07:07

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in article
<9n6d9m$5fe$1@sunsite.dk>...

> "Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
>
> Den hedder en trackdog og koster på den anden side af 3000,-

Nix det er ikke den - noget der hedder DanTrack, men jeg råber lige op når
jeg har de interessante detaljer som størrelse og pris.

--
Mikkel

Fra : Foo Bar

Dato : 04-09-01 23:26

> [...]
> alarmeret hvis ens køretøj kører uden for det 'hegn' man har defineret.
>
> Prisen står der ikke noget men den er nok ikke helt billig. Men mail mig,

Ja for dælen da..! Helt enig med Tony! Bare hit med noget information! Kan
ikke helt gennemskue om du har én af de derxens mail-adresser hvor man skal
fjerne noget (af den mail-robot-uvenlige-type) - eller om der bare var én i
forvejen der hed det samme som dig..?!

Claus m. skingrende tyveri-paranoia og villighed til at investere for at
undgå ran af 'guldklumpen'...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-09-01 07:31

Foo Bar <noone@nowhere.com> wrote in article
<3b95566d$0$223$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
skal
> fjerne noget (af den mail-robot-uvenlige-type) - eller om der bare var én

Det er såmænd en standard 'remove X'es to reply' adresse

Men jeg er lige ved at grave noget info (og ikke mindst priser) frem til
Tony, så smid mig en mail, så får du lige det samme.

--
Mikkel

Fra : Buck

Dato : 05-09-01 12:03

hvad hedder produktet? Producenten?

vil prøve at søge på indernettet...

/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Buck

Dato : 06-09-01 07:27

fandt lidt info på http://www.dantrack.com/

/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-09-01 07:39

Buck <buck@ehj.dk> wrote in article
<3b971911$0$370$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> fandt lidt info på http://www.dantrack.com/

Aha! Det er lige præcis DT100 jeg tænkte på.

Men som lovet mailer jeg lige noget mere præcist info når jeg har det.

--
Mikkel

Fra : Foo Bar

Dato : 06-09-01 21:20

> Men som lovet mailer jeg lige noget mere præcist info når jeg har det.

Har også fundet den vha. dit hint om "fence alarm". Den ser sgi' da uhyre
lovende ud - men send gerne en mail når du har fået styr på rabatten. *Sagde
han så henkastet som muligt*

Claus - svært interesseret i DT-100...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-09-01 10:26

Foo Bar <noone@nowhere.com> wrote in article
<3b97dbeb$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Har også fundet den vha. dit hint om "fence alarm". Den ser sgi' da uhyre
> lovende ud - men send gerne en mail når du har fået styr på rabatten.
*Sagde
> han så henkastet som muligt*

Ahem...
Ja, jeg mailer lige alle detaljer når jeg kommer hjem, men jeg har fået en
foreløbig pris på 6600,- excl. moms så det skal vist være en dyr MC du vil
beskytte...
Der kunne naturligvis findes en form for rabat hvis der var mange
interesserede, men til den pris forventer jeg ikke ligefrem en syndflod af
interesse

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 07-09-01 15:16

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en

>......... foreløbig pris på 6600,- excl. moms så det skal vist være en
> dyr MC du vil beskytte..........til den pris forventer jeg ikke
ligefrem en syndflod
> af interesse

Skulle der have stået 66.000,-?

6.600,- er for nogle kun det halve af et kvartals forsikring, og langt
mindre end den 20% selvrisiko de kan have ved tyveri

--
Armand.
(der godt kunne blive kunde hvis han erhvervede sig en værdifuld model!)

Fra : Foo Bar

Dato : 07-09-01 22:42

> 6.600,- er for nogle kun det halve af et kvartals forsikring, og langt
> mindre end den 20% selvrisiko de kan have ved tyveri

[Af finurlige og uforklarlige årsager kan jeg åbenbart ikke se Mikkels
posting som Armand svarer på - så nu lader jeg bare som om!]

Hmmmm... Så mange penge er da også en slags penge! Men jeg må modvilligt
tilslutte min Armands argument. Hvis man - bare for at tage et fuldstændigt
fiktivt eksempel! - har købt en svinedyr MC og synes at præmien på en
kasko-forsikring er *så* urimelig at man kun har en ansvars-forsikring - så
er ens selvrisiko jo i virkeligheden MC'ens pris..!?

Tror sgi' da godt at jeg kunne finde på at købe sårn' en fætter - så snart
Mikkel har skaffet nogen goe' rabatter!! Man kan vel tillade sig at gå
ud fra at sådan en dims ikke bliver stjålet?!

Ud over en rolig nattesøvn kan man jo åbenbart bruge 'uhyret' til at
navigere hjem efter, hvis man skulle blive væk!

Claus - m. CBR600F2 og 'selvrisiko' i 90 kkr-klassen.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-09-01 07:29

Foo Bar <noone@nowhere.com> wrote in article
<3b9940a2$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Tror sgi' da godt at jeg kunne finde på at købe sårn' en fætter - så
snart
> Mikkel har skaffet nogen goe' rabatter!! Man kan vel tillade sig at

> ud fra at sådan en dims ikke bliver stjålet?!

Jamen det ser jeg lige på og mailer dig

--
Mikkel

Fra : peter nielson

Dato : 04-09-01 15:01

hej, spyball er en god alarm, men har ikke personsøgerfuhktion, Falck
tilbyder en alarm også til Mc, hvor den kan blive overvåget i hele Europa,
men prisen kender jeg ikke.
Peter

Fra : Martin Jensen

Dato : 04-09-01 19:24

Hej

Importørenen´s URL er her http://www.lpas.dk/ (Spyball)

Pris ca 2700.-

Martin Jensen (Fisdan@pc.dk)
_ .....--..... _
(_)= /- -\ =(_)
/ \_____/ \
(O \_/ O)
| (_)_(_) |
( }/ [| |] \{ )
\ | [|.--.[| | /
\ \[||\~|[|/ /
\[||~/||]/
|\~|
|~/|
`~´
HONDA CBR 600 F3

@
_[]-=\*

Fra : Buck

Dato : 05-09-01 12:24

sidder lige og kigger på en Falco XR-80 mc-alarm til 1.495,- kr.
http://www.asmarketing.dk/falco.htm
nogen der kender det produkt??

/Buck
CB550F1 ´75