Tasker!
Fra : Søren Bæk Andersen D~

Dato : 04-09-01 07:13

Hej NG

Næste år skal jeg sammen med en kammerat til Nordkapp - men jeg
mangler nogle sidetasker! Hvilke er bedst. Min zøgel er en TransAlp
fra 89 - Er der nogle der har erfaringer med H&B alu-tasker - de
firkantede???

Eller skal man holde til til de mere traditionelle Give eller Krauzer
tasker ???

MVH Søren

TransAlp - Y2K1 - 10 KKm

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-01 09:33

Hej

Jeg har ikke erfaring med H&B's alu tasker. Men jeg havde for 5 år siden
nogen i plastic. De var ikke vandtætte. Derfor skiftede jeg til Givi og dem
har jeg ikke haft noget at udsætte på. Der findes også flere forskellige
beslag, alt efter behov og hvilket design man ønsker.

Men måske er H&B bedre i dag.

--
Mvh.
Henrik (som også vil til Nordkap på et eller andet tidspunkt)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jonas Holt

Dato : 04-09-01 21:04

> Næste år skal jeg sammen med en kammerat til Nordkapp - men jeg
> mangler nogle sidetasker! Hvilke er bedst.

Hvorfor ikke bare et par smid-over-tasker? e er billige og jeg vil da tro de vil
dække mit behov
Rigtig god tur. Tag endelig kystvejen - den med de 4-5-6 færger - som går fre
Bodø og næsten ned til Trondheim. Den er _bare_ flot. Desuden kan det varmt
anbefales at lægge turen omkring Lofoten og Vesterålen.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Finn Rasmussen

Dato : 06-09-01 04:57

Jonas Holt skrev i meddelelsen <9n4d32$juk$1@sunsite.dk>...

>Hvorfor ikke bare et par smid-over-tasker? e er billige og jeg vil da tro
> [...]

Jeg har lige købt et par bløde Hein Gericke universal tasker, som jeg kan
anbefale. De er i nylon a 60 liter. De samles med velcro over sædet og gøres
enten fast ved at bruge en bøjle eller med medfølgende snore. De er stort
set vandtætte men der følger også et plastik overtræk med til beskyttelse
mod snavs og ekstrem regn. Der er både en god snaplås samt refleksbånd på.
Pris ca 400 kr.

Finn

Fra : Jan Petersen

Dato : 07-09-01 12:45

> [...]
> mod snavs og ekstrem regn. Der er både en god snaplås samt refleksbånd på.

Kan varmt anbefales - sidder uden beslag, fastgjort med snore.

Mvh Jan Petersen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-09-01 13:36

> Kan varmt anbefales - sidder uden beslag, fastgjort med snore.
> Mvh Jan Petersen

Jeg er ikke så glad for dem. Bløde tasker kan flytte sig lidt og de brander
godt ! Dvs sørg for at der er ___goooood____ afstand til udstødningen. Mine
sad også fint da jeg kontrollede dem på færgen inden vi kørte i land i Århus
men halvvejs til Viborg havde vi lige en lille brand der skulle slukkes...

Jeg slap heldigt. Udover tasken (med konens tøj) røg kun et blinklys, et par
handsker (til slukningen) og plastiken blev kun lidt rynket og "farvet", så
det kunne være gået meget være.....

http://www.majland.org/leo/blinker.html

Men det har sikkert set sjovt ud bagfra - En scooter med afterburner

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 35kkm