Scott-oiler
Fra : uffe.j

Dato : 03-09-01 22:52

Undskyld, men hvad er egentlig scott-oiler?

--
uffe.j@private.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-01 23:46

> Undskyld, men hvad er egentlig scott-oiler?
Det er en olie dispencer (hehe nej ikke som en PEZ ) som sidder på vacuum
og som så derved drypper olie ned på kæden når man køre, mængden er self
justerbart !!

Mvh
Morten

Fra : james

Dato : 04-09-01 01:14

.....og det forlænger lige kædens levetid med ca 30%.....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-09-01 09:24

min kædes levetid er blevet fordoblet efter jeg monterede scottoileren.

Thomas

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-09-01 13:46

Hva koster sådan en sag? Og kan man selv montere dem?

Tony
XJ600S

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 14:44

Kort svar:
Den koster ca 900,- og ja - du kan sagtens montere den selv (hvis du da ikke
har 10 eller flere tommelfingre)

Se evt www.hasselbalchs.dk > MC-Teknik > Scottolier

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-09-01 17:20

Hmm.. *tælle* *tælle* *tælle* ... Næ - der er sq kun 2, så det må da kunne
lade sig gøre

Tony

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 21:06

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
> Hmm.. *tælle* *tælle* *tælle* ... Næ - der er sq kun 2, så det må da kunne
> lade sig gøre
>
> Tony

Bravo! Efter denne matematiske øvelse er du fuldt kvalifceret til at montere
en scott-oiler

--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-09-01 22:15

Juhuu!!!! Så må jeg ned og købe "på beløbet" igen. *BIP*

Tony

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-09-01 00:41

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> wrote in message
> Hmm.. *tælle* *tælle* *tælle* ... Næ - der er sq kun 2, så det må da kunne
> lade sig gøre

Så længe du ikke skal regne, så går det fint

--
Have a good ride :)

Morten, Københavnstrup
GSX600F '91

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 04-09-01 22:06

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.dk> wrote:

>Hva koster sådan en sag? Og kan man selv montere dem?
Jeg ved Søren Dahl købte sin hos M&P i England - se på www.mandp.co.uk
under unbeatable offers.

Søren havde fundet en illustreret
montering-af-scottoiler-på-Transalp-vejledning på nettet, så vi fik
den ret hurtigt monteret. Det tog omtrent en time vil jeg tro.
Skal man selv finde ud af hvor og hvordan den skal sidde, tager det
nok lidt ekstra tid.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Armand

Dato : 04-09-01 15:53

james <airthy@post5.tele.dk> skrev i en
> ....og det forlænger lige kædens levetid med ca 30%.....

- - - I forhold til en ellers velsmurt kæde velsagtens :-/

Kædesmørings-sløsere og folk der kører uanset føret (= meget
regnvejrskørsel) kan velsagtens opnå endnu bedre resultat!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-09-01 00:43

> Kædesmørings-sløsere og folk der kører uanset føret (= meget
> regnvejrskørsel) kan velsagtens opnå endnu bedre resultat!

Sløsere??? Narj nu...

Bare fordi man elsker at køre mc, og det uanset (næsten da..) vejret, er man
så en sløser? :))

Nå, men jeg mo jo nu nok også se efter at få investeret de knaster i en
oiler....

--
Have a good ride :)

Morten, Københavnstrup
GSX600F '91

Fra : Armand

Dato : 11-09-01 23:56

Morten Christensen <mhc@gsx600f.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Sløsere??? Narj nu...
> Bare fordi man elsker at køre mc, og det uanset (næsten da..) vejret,
> er man så en sløser? :))

Nej da!
Læs lige igen!
Jeg nævnte jo netop både de der kører uanset føret (og derfor vil få
vasket mere fedt af p.g.a. regnvand, end godtvejrs-kørere!) - Og så dem
der sløser med at få smurt kæden!

--
Armand.