Motorcykel begynder
Fra : Thomas Mørk

Dato : 03-09-01 21:58

Er der nogle der kan give et bud på en god begynder motorcykel. Jeg er 196
høj med
lange ben.
På forhånd tak
Thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 03-09-01 22:39

Suzuki gs500

Thomas Mørk <mi4409@odin.hgmf.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9n0qqt$e90$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-09-01 11:05

"Michael Kristensen" <mbk@daimi.au.dk> wrote in message
> Suzuki gs500
>
> Thomas Mørk <mi4409@odin.hgmf.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9n0qqt$e90$1@news.net.uni-c.dk...

Som der bliver skrevet længere nede angående højden: Kan ikke anbefale en
gs500.. selv med mine 188 virker det som om man køre på en knallert på en
gs500... gode forslag som de andre også er kommet med CB500 og XJ600...
XT600 forslaget er heller ikke helt af vejen - det er faktisk en ret sjov
cykel selvom jeg kun har kørt på sådan en svend i grækenland - på trods af
kun 40HK laver den da power wheelies med lidt øvelse Hvis pengene er
der, så en honda dominator 650- den er lige et par klasser over XT'eren, og
har god bulder-lyd...

Ellers lige lidt reklame for en lille TDR-125.. sjov i byen - kedelig uden
for

Mikkel
TDR-125

Fra : Mads Lund

Dato : 04-09-01 11:34

> Som der bliver skrevet længere nede angående højden: Kan ikke anbefale en
> gs500.. selv med mine 188 virker det som om man køre på en knallert......

Gør det ikke det uanset højde

> Ellers lige lidt reklame for en lille TDR-125.. sjov i byen - kedelig uden
> for

Nej da, der skal bare være ujævnt nok.

Mads Lund (på udkig efter noget 200-300 ccm mudderknallert)
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-01 11:37

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<b52l7.52$%f5.2243@news.get2net.dk>...

> Gør det ikke det uanset højde

Såså...

Man finder næppe noget bedre/stabilt/whatever til prisen. Jeg var da
kanonglad for min de par år jeg havde den. Så var der desværre noget RR der
skulle financieres, og nu hænger jeg på MZen

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-09-01 17:43

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c1352d$97c95880$497610ac@pc2651...
> [...]

der
> skulle financieres, og nu hænger jeg på MZen

Tjah, jeg er igen lige vendt hjem efter knap 6.000km touring på GS500 med
kæresten bagpå, og det ser jeg ikke noget problem i. Hvorfor er den så
dårlig? Hvad er det jeg ikke har opdaget?

Okay, ret skal være ret, du skal prøvesidde den først, for den er ikke
genial til lange ben. Men den ER genial.

Rittig

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-09-01 12:11

> Nej da, der skal bare være ujævnt nok.
>
> Mads Lund (på udkig efter noget 200-300 ccm mudderknallert)
> Ninja9RT

Jo tak - havde fri fra arbejde i nat i øsende regnvejr... selvom jeg bor 5
minutter der fra, gik der næsten en time inden jeg kom hjem. I anledning af
det fedtede underlag blev der lige skudt 'genvej' gennem harreskoven. Da jeg
kom ud af skoven efter 20 cm mudder, 4-lige-ved-og-næsten styrt og 2 våde
sokker havde jeg det største smil i hele hovedet, og det sad fast da jeg
vågnede i morges

Nu burde jeg gå ud og lege med en vaskemaskine / vandlange, for der er noget
der har set 'pænere' tider...

Så alle jeg RR'ere kan bare komme anton

Mikkel - næsten offroad
TDR-125

nogen der kan anbefale 'billigt' fordæk til sådan en sag forresten?

Fra : Mads Lund

Dato : 04-09-01 12:15

> [...]
> sokker havde jeg det største smil i hele hovedet, og det sad fast da jeg

Jeg kender det.

> Nu burde jeg gå ud og lege med en vaskemaskine / vandlange, for der er
noget
> der har set 'pænere' tider...

En af hagerne med mudderræs

> nogen der kan anbefale 'billigt' fordæk til sådan en sag forresten?

Prøv lige om mail til Claus Rittig eller Søren Lindholt

Mads Lund
KX500, mudderbæst

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 04-09-01 12:36

>Suzuki gs500

Ja, jeg kan også fint anbefale en GS500

Jeg er 190, og jeg sidder såmænd udemærket på den. Nu har jeg aldrig kørt
længere stræk en Valby->Vejle, uden andre pauser end ved tankning og ved
broen.
Men jeg har så heller aldrig prøvet andre, så jeg ved ikke om man sidder
bedre på andre. Men jeg har det fint. Så fint, så jeg nok køber endnu en af
dem, så kæresten også har noget at køre på om en måneds tid når hun får
kortet i hus, forhåbentlig
For hun får dæleme ikke lov til at røre min

Mvh
Tim
GS500E

Fra : Niels S.

Dato : 04-09-01 12:07

Tim Hoffmann skrev

> For hun får dæleme ikke lov til at røre min

Det er så første gang at jeg har hørt at en mc skulle være en
potensforlænger. *GG* (sorry:)

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Sune Bille Jepsen

Dato : 03-09-01 23:00

Hej Thomas

Jeg kan starte med at reklamere lidt for min egen, en Honda CB500. Den
er god, ikke særligt spændende, men mægtigt stabil og meget billig i
drift. Prisen er desværre i den høje ende ca. 70.000, tror jeg de ligger
på nu. Men som jeg ser det, er den de penge værd.

Jeg ligger selv på 196, og 100+ kg, og der er ingen problemer med
trækkraft eller plads til benene. Der er rigeligt til daglig kørsel, men
skal man længere end et par hundrede km ad gangen, så begynder man at
overveje noget større.

En anden god maskine, og billig, er Suzukis GS500, den har også et godt
ry. Jeg kender den ikke personligt, kun gennem andenhånds info.

To forslag, og så vil jeg iøvrigt anbefale dig anmeldelsessiderne på
www.dmcn.dk og www.mc-basen.dk - Her er mange gode input.

Hvis jeg kan være behjælpelig med mere info, er du velkommen til at
spørge.

Med venlig hilsen
Sune

In article <9n0qqt$e90$1@news.net.uni-c.dk>, mi4409@odin.hgmf.dk says...

Fra : uffe.j

Dato : 03-09-01 22:54

Hva' med f.eks en Yamaha XT 500 - 600 offroader. De er temmelig høje.

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-01 23:44

> Er der nogle der kan give et bud på en god begynder motorcykel. Jeg er 196
> høj med
> lange ben.

hmm hvad pris klasse snakker vi om ? og hvbad skal den primært bruges til ?

Mvh
Morten

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 04-09-01 08:09

"Thomas Mørk" wrote:

> Er der nogle der kan give et bud på en god begynder motorcykel. Jeg er 196
> [...]

Øv hvis du var en pige var det godt med de lange ben.

Anders

Fra : Anders Vinther

Dato : 04-09-01 17:09

Anders Sune Jensen <anders@tycho.dk> wrote in message

> Øv hvis du var en pige var det godt med de lange ben.
>
> Anders

*GGG*

Anders V.

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 08:39

Thomas Mørk <mi4409@odin.hgmf.dk> wrote in message
> Er der nogle der kan give et bud på en god begynder motorcykel. Jeg er 196
> høj med lange ben.

Velkommen ombord!
Jeg vil umiddelbart anbefale Honda CB500 og advare mod Suzuki GS500.
Jeg er selv (kun) 193 og jeg lignede mest af alt en frø i modvind, da jeg
steg op på en GS500. Tank-"indbulingerne" til knæene er bare ikke bygget til
lange ben, med mindre du placerer rumpetten på bagsædet....

Jeg har skrevet en masse generelle ting på min hjemmeside om netop det at
vælge den 1. MC - og så er mine egne erfaringer også fortalt.
www.hasselbalchs.dk > MC-Tips
og
www.hasselbalchs.dk > MC-Dagbog > Første MC

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : peterl

Dato : 04-09-01 10:41

Velkommen i 'klubben'!

Prøv evt. en Yamaha XJ600 Diversion.
De er okay for høje folk, og er rigtig gode all-round-touring maskiner, og
de er gode at have passagerer med på (også for passageren).

Jeg lærte selv at køre motorcykel i foråret på en Honda CB 500 og en Yamaha
XJ 600, og de begge er udemærkede, men jeg synes Honda'en var en anelse mere
plastic-agtig og Yamaha'en lidt større og lidt mere robust.
-Og så er der jo cruisere/custom maskiner, men dem er der sikkert nogen
andre der ved mere om. Jeg har kun prøvet en Virago 535, og den er i hvert
fald for lille til dig.
Off-roadere/Enduro'er er vist også ret gode for folk med lage stænger.

Men i virkeligheden burde finde ud af hvad du mest har lyst til og så prøve
så mange så meget som overhovedet muligt. Og husk lige at gå på opdagelse i
forsikringsjunglen samtidig. 'Prisen' på en motorcykel er meget afhængig af
forsikringen, og man kan lige så godt forhøre sig hos alle selvskaberne
selv. Der er så mange faktorer der spiller ind, at den eneste måde at få det
bedste tilbud på er at gøre benarbejdet selv... Desværre. Og glem ikke at
din bank måske også laver forsikringer. Måske kan du få det billigt dér?

Held og lykke!

-PeterL

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-01 10:49

Thomas Mørk <mi4409@odin.hgmf.dk> wrote in article
<9n0qqt$e90$1@news.net.uni-c.dk>...
> Er der nogle der kan give et bud på en god begynder motorcykel. Jeg er
196
> høj med
> lange ben.

Og hvor meget jeg end vil indrømme det så...

Hvis du leder efter noget med lidt mere power, så er Kawa ZX6/9R absolut et
godt valg. Det er faktisk en af de eneste sportsmaskiner jeg har prøvet,
hvor jeg synes der var go' plads. Selv er jeg omkring sølle 190 cm, men mon
ikke du kan klemme dig ned alligevel

På de fleste andre sportsmaskiner, synes jeg der er for lidt 'lebensraum'
hvis man skal køre langt.

Men som så mange andre ting her i livet, er det en meget subjektiv sag - så
mit eneste råd må næsten være at komme ud og prøve løs

--
Mikkel

Fra : JOHNY HAUMANN JØRGEN~

Dato : 11-09-01 06:57

Måske en honda CB 750 F mini bol dor - ORIGINAL fra 1980 ????