Siemens Gigaset eller Ascom Avena?
Fra : Mikael Boel

Dato : 03-09-01 19:24

Hej allesammen.

Jeg overvejer at købe min første trådløse telefon, men har et par spørgsmål
herom. Den skal mest bruges til at tage når den ringer, sjældnere for at
ringe fra. Ved min Beocom 2500 er jeg specielt glad for telefonbogen, så man
kan få vist navnet i stedet for nummeret ved vis-nummer.

Jeg har specielt kig på disse telefoner:
1) Siemens Gigaset 3010 Classic, kr. 1099,-
2) Siemens Gigaset 3015 Comfort, kr. 1495,-
3) Ascom Avena 233, kr. 1299,-
4) Ascom Avena 233 Plus, kr. 1499,-

De opfylder alle mine krav om: vis-nummer og rimelig standby-tid.
Både 2), 3) og 4) har telefonbog.
SVJV har kun 2) medhør (?).
De dyreste 2) og 4) har begge telefonsvarer (som jeg er ligeglad med).
Jeg synes selv at Ascom 3) og 4) er smarteste mht. design.

SVJV er forskellen på 3) og 4) _KUN_ at 4) har telefonsvarer og at den
leveres med sølvplade i stedet for gul (i.e. ren design)?
Er der andre forskelle (lydkvalitet?) på 1) og 2) end telefonbogen,
telefonsvarer og medhør?
Har 1) og 2) (baggrunds)belyst display?
Har nogle af jer egen erfaring med nogle af ovenstående telefoner? Specielt
mht. lydkvalitet (ekko etc)?
Findes der bedre alternativer til under 1500,-?

Jeg hælder mest til Ascom, men er lidt "bange" da jeg aldrig har hørt om
dem, og jeg kan se Siemens bliver rost her i gruppen.

Mvh
Mikael Boel

Fra : A. Anonym

Dato : 03-09-01 20:27

> [...]
> 3) Ascom Avena 233, kr. 1299,-
> 4) Ascom Avena 233 Plus, kr. 1499,-
>
> De opfylder alle mine krav om: vis-nummer og rimelig standby-tid.

Køb B&Os nye phallossymbol. Det har ikke vis nummer, men til gengæld sidder
nummertasterne mærkeligt og du har færre penge at spekulere over, hvad du
skal bruge til.

Fra : A. Anonym

Dato : 03-09-01 20:31

snip
> Køb B&Os nye phallossymbol. Det har ikke vis nummer, men til gengæld
sidder
> nummertasterne mærkeligt og du har færre penge at spekulere over, hvad du
> skal bruge til.

Undskyld, den _har_ vis nummer. Glem alt om de andre du havde overvejet - de
kan jo ikke engang styre dit fjernsyn og stereoanlæg.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-09-01 20:27

"Mikael Boel" <mikael.boel@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ved min Beocom 2500 er jeg specielt glad for telefonbogen, så man
> kan få vist navnet i stedet for nummeret ved vis-nummer.

Det klarer Comfort-håndsættene fra Siemens også

> Har nogle af jer egen erfaring med nogle af ovenstående telefoner?
Specielt
> mht. lydkvalitet (ekko etc)?

Har meget gode erfaringer med Siemens 2000 Comfort håndsæt på et 2060isdn
anlæg

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Brian Albertsen

Dato : 04-09-01 11:24

On Mon, 3 Sep 2001 20:23:58 +0200, "Mikael Boel"
<mikael.boel@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har specielt kig på disse telefoner:
>1) Siemens Gigaset 3010 Classic, kr. 1099,-
>2) Siemens Gigaset 3015 Comfort, kr. 1495,-

Har prøvet en Gigaset 3xxx Micro og har idag et sæt Ascom Eurit 133
(ISDN udgaven af Avena)

Siemens micro håndsættet er lille og smart, men betjeningen af de mere
advancerede funktioner synes jeg var lidt besværlig.

Ascom'en er let at betjene, og den kan kopiere telefonbogen fra
håndsæt til håndsæt (smart da der fulgte 2 med)

Desuden bruger den alm genopladelige AAA batterier så de er billigere.

--
Brian

Fra : HKJ

Dato : 04-09-01 17:26

"Brian Albertsen" <briannospam1@albertsen.org> wrote in message
> Ascom'en er let at betjene, og den kan kopiere telefonbogen fra
> håndsæt til håndsæt (smart da der fulgte 2 med)

Kan du også på micro og comfort fra Siemens.

> Desuden bruger den alm genopladelige AAA batterier så de er billigere.

Micro bruger et specielt batteri, Comfort bruger AA batterier enter NiCa
eller NiMH.

Fra : A. Anonym

Dato : 04-09-01 19:41

snip
> Desuden bruger den alm genopladelige AAA batterier så de er billigere.

De bliver opladet i basen, så man ikke behøver en selvstændig lader, ikke?

Fra : Brian Albertsen

Dato : 05-09-01 13:57

On Tue, 4 Sep 2001 20:41:07 +0200, "A. Anonym"
<jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om> wrote:

>snip
>
>De bliver opladet i basen, så man ikke behøver en selvstændig lader, ikke?

Nemlig.

Og så vidt jeg kan se så holder laderen selv op med at lade når de er
opladet.

--
Brian

Fra : ht

Dato : 21-09-01 09:25

Brian Albertsen <briannospam1@albertsen.org> wrote in

> Ascom'en er let at betjene, og den kan kopiere telefonbogen fra
> h†nds‘t til h†nds‘t (smart da der fulgte 2 med)

Det samme har jeg gjort fra en Siemens Gigaset 3000 Micro til en
Siemens Gigaset 3000 Comfort - det er vist en ret almindelig feature
for trådløse rør, koblet op via en fælles basis-station.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik