Gulvbeklædning på kældegulv
Fra : Søren Rohde

Dato : 03-09-01 16:52

Hej ng,

Som tidligere nævnt har jeg købt hus. Der er sørme også en kælder
nedenunder, og der vil jeg gerne lave ølstue / hobbykælder. Da gulvet kan
svede en smule (ikke mere end det) må der ikke være guldtæppe med
gummibagside. Jeg er derfor meget interesseret i tips og forslag til hvad
man ellers kan bruge uden at det bliver for plat at se på (gerne lidt
kvalitetsindtryk).

På forhånd tak,

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 03-09-01 22:46

Den 03/09-2001 klokken 17:52, skrev "Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk>
i <yLNk7.357$Vr4.5220@news.get2net.dk>:

> [...]
> gummibagside. Jeg er derfor meget interesseret i tips og forslag til
> hvad man ellers kan bruge uden at det bliver for plat at se på (gerne

Lyder nøjagtigt som mit kældergulv
Da jeg for ca. 25 år siden indrettede gildesal, havde jeg de samme
overvejelser. Samtidig skulle belægningen være rimelig tynd, da det kniber
med loftshøjden.
Valget faldt på 40 x 40 cm grønne nålefilt fliser - uden bagside, som blev
klæbet på med en speciallim. (1 klat i hvert hjørne, samt på midten. Så de
kunne "ånde").
Holder stadig, er behagelige at gå på, og ser godt ud.

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 03/09-2001 klokken 23:46)

Fra : Søren Rohde

Dato : 05-09-01 17:25

Guldhøjden er også et problem hos mig. Say... hvor køber man de filtfliser
med lim, bare hos et gulvfirma eller...?

Mvh. Søren Rohde

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 05-09-01 18:53

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:1qsl7.132$_46.16120@news.get2net.dk...
> Guldhøjden er også et problem hos mig. Say... hvor køber man de filtfliser
> med lim, bare hos et gulvfirma eller...?
>
> Mvh. Søren Rohde

Vi har lige pillet sådan nogle fliser op fra vores kældergulv hvor en tidligere
ejer havde lavet gildesal.

De var klamme og ildelugtende.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 05-09-01 21:21

Den 05/09-2001 klokken 18:24, skrev "Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk>
i <1qsl7.132$_46.16120@news.get2net.dk>:

> Guldhøjden er også et problem hos mig. Say... hvor køber man de
> filtfliser med lim, bare hos et gulvfirma eller...?

SVJV blev de købt hos en større farvehandler, men det var jo for 25 år
siden

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 05/09-2001 klokken 22:20)

Fra : Søren Rohde

Dato : 06-09-01 18:34

Hmmm. Måske det rå betongulv er at foretrække frem for et muggent lag filt /
andet. Men da der skal spilles lidt musik dernede var det bedst med lidt
akustikdæmpning...

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> skrev i en

Fra : Emil

Dato : 06-09-01 22:09

On Thu, 6 Sep 2001 19:33:33 +0200, Søren Rohde wrote:

>Hmmm. Måske det rå betongulv er at foretrække frem for et muggent lag filt /
>andet. Men da der skal spilles lidt musik dernede var det bedst med lidt
>akustikdæmpning...

Selv om der er lidt fugt, behøves det ikke at blive muggent. Du
kan jævnligt sprøjte med en opløsning af Rodalon. Udluftning er i
alle tilfælde vigtigt.

M.h.t. akustikken, har jeg set ophængte rockwool-måtter (plader)
som var indpakket i stof så det så pænt ud.

Med lidt snilde kan du gøre det nemt at ophænge/nedtage dem.

m.v.h. Emil