Kan man selv lave RJ45 kabler?
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 03-09-01 15:19

- jeg skal nemlig have boret huller i nogle mure og vil helst ikke bore
hullerne større end nødvendigt. Jeg vil så selv sætte netværksstikkene på
efter at have trukket ledningerne. Men er det svært - eller er der nogen der
kender nogen der kan gøre det for mig.
MVH Jørgen Emborg

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 03-09-01 15:31

Det er skide nemt.

Har selv trukket intranet her i huset. Lånte en "tang" hos det lokale
edb-firma. købte kabler og rj45 STIK.

Dit lokale edb-firma kan sikkert vise dig hvordan du gør. Tager ca. 1½ minut
at lære

Kom bar igang !

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 03-09-01 17:39

"Neumann, Thomas" <120010392745@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er skide nemt.
> Har selv trukket intranet her i huset. Lånte en "tang" hos det lokale
> edb-firma. købte kabler og rj45 STIK.

Du skal dog være opmærksom på, hvordan kvaliteten af dine samlinger er, jeg
brugte lang tid på at finde ud af, hvorfor netværket ikke kunne køre 100
mbit, og da jeg købte et færdiglavet kabel, så virkede det. Det var altså
mig der var fejlen i netværket, jeg kunne ikke samle kablerne ordentligt (og
det var cat. 5 kabler).

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-09-01 19:00

Neumann, Thomas <120010392745@post9.tele.dk> wrote:

> [...]
> edb-firma. købte kabler og rj45 STIK.
>
> Dit lokale edb-firma kan sikkert vise dig hvordan du gør. Tager ca. 1½ minut

Du kan købe en tang, som kan lave både RJ45 og alle de andre (kan ike
lige huske hvad de hedder) samt et måleapparat, som tester den færdige
ledningskvalitet.

--
Mange hilsner fra Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 03-09-01 21:31

"Neumann, Thomas" wrote:

> [...]
> edb-firma. købte kabler og rj45 STIK.
>
> Dit lokale edb-firma kan sikkert vise dig hvordan du gør. Tager ca. 1½ minut

Hej Thomas og Jørgen

Husk!!!
Hvis de skal forbindes til en hub, at krydse to (2) af lederne.
Jeg taler af egen erfaring (Dårlig!), da jeg, eller retter sagt min
tidligere chef der kvajede sig ved ikke at sige det til mig. Jeg brugte
næsten 8 timer! hos en kunde på at få 40 meter netkabel til at fungere.
:-/

Under alle omstændigheder,husk at gøre forretningen opmærksom på det
inden du bliver instrueret i det.

Kent

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 03-09-01 23:06

Altså: hvor mange ledninger sidder der i et sådant kabel? Jeg synes jeg kan
se mindst fire - og hvordan krydse? - Det er vel ikke lige meget hvilke der
krydses - eller hvad?
Jørgen Emborg

----------
I artiklen <3B93E893.226EF27B@nextnordic.dk>, Kent Wormsdorf

Fra : Henrik

Dato : 04-09-01 06:37

On 04/09/01 0:05, in article 3b93feb4$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk,
> [...]

> se mindst fire - og hvordan krydse? - Det er vel ikke lige meget hvilke der

Det er absolut ikke ligegyldigt hvordan kablerne laves. Det ligger lidt i
navnet 'twisted pair' - altså parsnoede kabler og der er helt præcise regler
for hvordan det skal laves. Ellers risikerer du masser af netværksproblemer
og uforståelige fejl. Og det har ikke noget at gøre med om du forbinder
gennem en hub eller en switch.

Se http://www.kabling.dk/ eller http://www.hojmark.org/networking/index.html
for mere info. Der findes sandsynligvis masser af andre sites hvor du kan
finde tegninger der kan hjælpe dig.

Men det er en simpel og nem operation, du skal bare sørge for at gøre det
rigtigt

(jeg kan desværre ikke selv huske hvordan det skal gøres, så derfor linkene
ovenfor).

Herlige hilsner,
Henrik.