Opkobling problem
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 03-09-01 13:40

Hej

Hej jeg prøver at koble mig på en Access db, der ligger på en web server.
Jeg har fået fortalt at det kan lade sige gøre, ved at oprette et alias der
bruger Access odbc driver, og at databasename er sat til eks.
120.23.34.121:C:\test\test.mdb.
Men den kommer op med en fejl meddelelse, der stå :

General SQL error.
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Attributtet for
tilslutningsstrengen er ugyldigt. DATABASE

Hvad gør jeg forkert ?
--
Hilsen AHJ

Anders Holm Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-09-01 16:00

Hej.

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
der
> bruger Access odbc driver, og at databasename er sat til eks.

Det er vist en smutter. Denne syntax benyttes til Interbase.
Access er en fil, hvor programlogikken ligger i klienten.

Teoretisk kan det lade sig gøre at få fat i den ved at oprette en share, men
jeg tvivler på der er nogle isp'ere, der vil gøre sådan noget.

mvh
Stig Johansen.

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 03-09-01 17:03

Hej og tak for svaret !

På den skole jeg har gået på har vi haft det oppe og køre.
Så muligheden er der, jeg kan bare ikke lige huske hvordan vi gjorde

Hvordan laver man en share ??

Hilsen AHJ

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 03-09-01 22:26

> [...]
>
> På den skole jeg har gået på har vi haft det oppe og køre.
> Så muligheden er der, jeg kan bare ikke lige huske hvordan vi gjorde

Laver et FTP connection og share'er det ud - skulle jeg mene

Ulrik

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 04-09-01 04:20

Har du et eks. på dette ?