Ny magnet til Sigma BC800?
Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 03-09-01 12:45

Da jeg var på vej hjem, efter en tur til Malerklemmen i går, konstaterede
jeg på et tidspunkt at Sigma'en viste 0km/t - og det var ikke helt i
overensstemmelse med min vurdering af farten. Speedometeret viste da også
noget helt andet.... Nå, tænkte jeg - der strøg magneten

Ganske rigtigt er magneten fløjet ad h..... til så nu melder spørgsmålet
sig: Nogen skrev om diverse forskellige typer af magneter, bl.a. nogle, der
var extra-kraftige.
Jeg kan bare ikke huske hvor det liiiige var, man kunne købe dem. Er der
nogen der kan hjælpe min hukommelse? Hvor? Pris?

(_Hvis_ nogen husker en diskussion om hvordan magneter bedst fæstes på
hjulet, så vil de huske at jeg fastholdt at kontaktlim sagtens kunne
holde.... Der er bare det at jeg fik nye skiver for et års tid siden og ved
den lejlighed monterede mekanikeren magneten med 10-sek.-lim i stedet. På
forespørgsel om holdbarheden sagde han, at han aldrig havde hørt at magneten
var faldet af, når den var monteret således - men det får han så at vide
nu.....)

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-01 13:23

> sig: Nogen skrev om diverse forskellige typer af magneter, bl.a. nogle,
der
> var extra-kraftige.

Cat-eye lave en model der er beregnet til kadancen på pedalarmen. Dens
fordel er at den kan stripses fast - f.eks til et eger på en skive.

Jeg købte min hos Heino på roskildevej.

Billede på
http://home.worldonline.dk/~isl35773/leo/gfx/20000809_MagnetOnDisc.jpg (hvor
der dog er slebet noget af den for at den kunne være der for gaflen.

/A

Fra : Allan jørgensen

Dato : 03-09-01 14:25

"Peter H. Hasselbalch" <phh@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan bare ikke huske hvor det liiiige var, man kunne købe dem. Er der
> nogen der kan hjælpe min hukommelse? Hvor? Pris?

brinck elektronik, hjørnet af nansensgade/ frederiksborggade. pris??

lim den på med 2 komponent det holder, 10 sekunders lim holder ikke i
længden.

Allan(fzr600us)

Fra : Mureren

Dato : 03-09-01 15:00

> [...]
> Jeg kan bare ikke huske hvor det liiiige var, man kunne købe dem. Er der
> nogen der kan hjælpe min hukommelse? Hvor? Pris?

Hos www.sintex.dk i Hobro...(der var også et sted i Glostrup/Søborg
www.larko.dk og www.lika.dk , men det var jo ikke interessant for mig
Jeg har snakket med en flinker fyr deroppe, Peter Christensen...96 57 43 00
Han sagde at Neo-Dym magneter er hvad jeg/vi skal bruge. (de stærkeste)
Det bliver for dyrt at sende magneterne, da de skal tage et skyhøjt gebyr
for forsendelser under 500 kr. Der er også en enorm prisforskel på
magneterne, afhængig af deres størrelse. Hvis man eksempelvis vil have en
blok på 3x4 cm i 5mm tykkelse. så koster den op til 200,-, mens en der er en
cm mindre kan fås for 50kr.
Jeg skal derop forbi en dag, og så tager jeg et "sortiment" med hjem, både
af ferrit, Neo-Dymmagneter. Så smider de pengene i en kagekasse i stedet for
alt det fakturapjat
Der er noget med at Neo-Dym magneter begynder at brænde hvis man saver i
dem, men det skal da forsøges med en nedstryger (jeg tror nemlig han havde
opfattelsen af jeg ville skære den over med noget el-værktøj)

Men ring til ham hvis det var noget, han var meget hjælpsom....(det var de
også ved Lika, men der er sgu' langt over for at hente en magnet)

Mureren

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 03-09-01 15:53

Mureren <mureren@mail.tele.dk> wrote in message

> Hos www.sintex.dk i Hobro...(der var også et sted i Glostrup/Søborg
> www.larko.dk og www.lika.dk , men det var jo ikke interessant for mig

Rigtig godt gået! Jeg har skrevet efter priser hos de 2 sidstnævnte og håber
nu bare at de gider svare.

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 21:09

Hmmm har lige fået svar fra Larko: De har ikke Neodym-magneter i den
størrelse/udførelse liggende - men henviser til firmaet Carbone Magneter
eller Hindsbo i Roskilde.
The quest goes on....

--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4

Bemærk NY Email-adresse: Peter@Hasselbalchs.dk

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 03-09-01 21:08

Hejsa

Jeg har bare skilt en lille højttaler ad, og snuppet dens magnet. Magneten
har jeg limet fast med 2 komponent-stållim! (evt. brug lidt sandpapir på
fladerne inden limen påføres!) Jeg har banket, hammeret og hoppet på min, og
den sidder urokkeligt fast! Husk, at magneten skal gå forbi en af enderne på
føleren for bedst mulige signal!

Jeg har lidt stående om det på min hjemmeside
http://www.hco.kollegie.dk/~quater/MCindex.htm

Med Vinkende Venstre (Selvom jeg ikke kører særlig meget i det her #|@!*
vejr!)

Rasmus Lind Hansen