Ang raceday
Fra : Sonar

Dato : 03-09-01 10:34

Hej.
Jeg syntes det var et godt arrangement , bare synd det regnede da man skulle
hjem søndag morgen, ang det store politiopbud syntes jeg bare at det er for
meget af det gode, Mosten mc skal da skrive en klage til politimesteren om
at de ikke finder sig i den chikane ordensmagten fører sig frem med over for
næsten alle deres gæster, jeg tør vædde med at der er mange som ikke gider
det igen til næste år ogn derfor bliver væk pga det samme, for hvor man
henne med det , den politimand som skrev mig , sagde at det var 1 November
94 razzia om igen over for alle Harleyér i Danmark, men hvorfor bliver man
så filmet af politifolk fra hele Norden , ja det fatter jeg ikke.
Nå 4.90 og 242 efter 200 m det må siges at være hurtigt.
Mvh Claus HD FXLR

Fra : stange

Dato : 03-09-01 16:00

Sonar <sonar@flskor.svn.dk> skrev i en

men hvorfor bliver man
> så filmet af politifolk fra hele Norden , ja det fatter jeg ikke.

Det gør jeg.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-09-01 16:43

"stange" <knudstange@jakobsen.dk> skrev i en meddelelse

> men hvorfor bliver man
>
> Det gør jeg.

Kan du så ikke forklare det til os der ikke forstår det?
(For jeg synes det er ret urimeligt at man skal behandles som kriminel bare
fordi man godt kan lide Harley'er eller klassiske englændere - de kan da
nøjes med at chikanere rockerne der jo i dagens anledning havde rygmærker
på).

Rittig

Fra : Per Emborg

Dato : 03-09-01 17:19

Ja jeg fatter det heller ikke jeg kom derop i fredags og troede først at der
politi galla , og i løbet af de 3 dage så jeg ikke noget min mor vil have
forbudt mig øhhhhh måske lige det der husmorstrip , men ellers INTET
Men måske var det fordi jeg kun kørte på en R6
PS da vi kørte ind på pladsen så de nu også meget afslappet ud der lå 2 i
grøften og fik lidt sol og de hilste også pænt tilbage så mon ikke bare det
var et stort skud forbi :))
--
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Per Emborg

Dato : 03-09-01 17:31

Og til de personer der ikke ved hvad mosten er så har jeg lagt nogen
billeder på vores hjemmeside fra Mosten
www.skanderborgmc.dk
og se under galleri

Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Thunderheart

Dato : 03-09-01 21:41

>"de kan da nøjes med at chikanere rockerne der jo i dagens anledning havde
rygmærker på.

> Rittig

Hvad er en "rocker" ?? Er det en person der går med et rygmærke ? For så må
en motorcykelbetjent også være rocker.!!! Da de jo som bekendt står politi
på deres ryg. Så husk lige at det er ikke alle der går med rygmærke, der er
rocker.

Thunderheart

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-09-01 22:36

"Thunderheart" <nobody@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> på deres ryg. Så husk lige at det er ikke alle der går med rygmærke, der

Ahem!
Jeg er en af dem der jævnligt påpeger at også MC Kilden går med rygmærker,
så lad lige være med at pådutte mig meninger jeg ikke har!
'I mine øjne er Bandidos, HA og andre orgeniserede kriminelle rockere, og
dem har jeg ikke ondt af, men almindelige mennesker som fx. mig er ikke
rockere, selvom vi godt kan lide motorcykler.

Rittig
(Har aldrig gået med rygmærke)

Fra : james

Dato : 04-09-01 01:07

> 'I mine øjne er Bandidos, HA og andre orgeniserede kriminelle rockere, og
> dem har jeg ikke ondt af,

er mafia-folk rockere?

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-09-01 08:54

On Tue, 04 Sep 2001 02:06:53 +0200, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

>er mafia-folk rockere?

Eller er advokater? ;)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-09-01 17:55

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> Eller er advokater? ;)

Det er sguda umuligt at føre en saglig debat med jer to i nærheden!

Nåmenaltså: De må chikanere hvem de vil, bare de finder min Harley til
mig...

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 05-09-01 10:05

On Tue, 4 Sep 2001 18:54:43 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Det er sguda umuligt at føre en saglig debat med jer to i nærheden!

Undskyld :) Min definition på "kriminelle" er mennesker, der ved en
domstol er fundet skyldige i en eller flere anklager. Vel at mærke,
dømt ud fra samme præmisser, som man ville bruge overfor jøder,
bøsser, sigøjnere, selskabstømmere, skatteundragere, fartsyndere og
helt almindelige gennemsnitlige mennesker - loven er lige for alle!
Politiets metoder til opklaring skal også være ens overfor alle - vi
er trods alt ikke i Tyskland, år 1935.

>Nåmenaltså: De må chikanere hvem de vil, bare de finder min Harley til
>mig...

Måske hvis de brugte mindre tid på at chikanere?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-01 10:26

Rygmærke er vel ikke anderledes end en klubtrøje for en fodboldklub, hvor
der fx. står AGF på ryggen. Fordi der så er nogle få AGF-supportere der
laver ballade, betyder det vel ikke at alle der reklamere for en
fodboldklubklub er ballademagere.

Faktisk har mærket den fordel, at det er meget nemmere at finde frem til
evt. ballademagere hvis de har mærke på. Så jeg tror der generelt er stor
selvjustits i klubberne, for hvem vil have en klub der er kendt for ballade.
Og måske er det ligefrem årsagen til at træf er så hyggelige og fredelige,
som de jo er.

Rigtig mange klubber har det, og det har jeg absolut intet problem med, jeg
synes da det er rart når man er til træf at man kan genkende klubben. Og som
anden også har skrevet, så kender man sjældent personen, men kun klubben.

--
Mvh.
Henrik (som også er glad for at politiet har et rygmærke, så man kan

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : stange

Dato : 03-09-01 21:36

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> nøjes med at chikanere rockerne der jo i dagens anledning havde rygmærker

For god ordens skyld - jeg var der ikke selv.

Derudover - hvis nogle "almindelige" Harley- eller englænderentusiaster har
følt sig behandlet som kriminelle, skulle man måske rette skytset mod de,
der er årsag til netop den situation - og ikke politiet.

At det skulle være chikane at filme rockere med rygmærker, er jeg helt uenig
i. Hvad med de autonome og hætteforbudet - synes du også, det er synd for de
venstreorienterede? (det gør jeg heller ikke).

I mit lille univers er politiet "the good guys", men mine registrerede
lovovertrædelser indskrænker sig nu også kun til én fartbøde + en bøde for
at sidde bag på en knallert, da jeg var 15 år.

Afslutningsvis har jeg - i mine mere end 20 år som aktiv motorcyklist -
aldrig følt behovet for at kalde mig selv "biker" endsige pryde kroppen med
en såkaldt "vest". Personligt legede jeg cowboy og indianere i 10-års
alderen.

Med venlig hilsen

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-09-01 22:45

> [...]

> følt sig behandlet som kriminelle, skulle man måske rette skytset mod de,
> der er årsag til netop den situation - og ikke politiet.

Tjah, det er da en mening. Jeg kunne godt skyde på rockerne, men det var
ikke dem som chikanerede folk - ihvertfald ikke denne gang. Det var
politiet. Og det synes jeg ikke er rimeligt.

> [...]
de
> venstreorienterede? (det gør jeg heller ikke).

Slet ikke, jeg har vist også nævnt (indtil flere gange) at jeg synes det er
helt fint politiet er ude efter rockere og andre kriminelle, så vi andre kan
være i fred. Men nogle af mine venner som SLET ikke er kriminelle blev også
spurgt ud og filmet, og det synes jeg ikke om. Jeg er motorcyklist, ikke
kriminel! Min Harley blev stjålet, og jeg synes jo nok politiet burde
behandle mig som et offer, og ikke som en kriminel - det er jo dog ikke en
politistat vi lever i.

> I mit lille univers er politiet "the good guys", men mine registrerede
> lovovertrædelser indskrænker sig nu også kun til én fartbøde + en bøde for
> at sidde bag på en knallert, da jeg var 15 år.

Nogle af mine venner er ansat ved politi og fængselsvæsen, så den holdning
kan jeg tilslutte mig.
Men du svarer mig ikke på: Hvorfor skal man behandles som kriminel, bare
fordi man tager til motorcykeltræf?

> Afslutningsvis har jeg - i mine mere end 20 år som aktiv motorcyklist -
> aldrig følt behovet for at kalde mig selv "biker" endsige pryde kroppen
med
> en såkaldt "vest".

Heller ikke jeg.
Men jeg er ikke så snævertsynet at jeg vil trække vesten af MC Kilden, når
de nu så gerne vil reklamere for Jesus, og mine venner i MC Ulvene
(touringklub) kører med vest for at signalede et klubtilhørsforhold - selvom
man ikke lige kender manden, kender mange klubben, og ved hvad den står for,
og derfor vil de gerne signalere hvem de er, det er specielt praktisk hvis
man kører meget til træf, og gerne vil møde ligesindede. Gør du det?

Rittig

Fra : Per Emborg

Dato : 03-09-01 23:08

Alt det med overvågning osv. er jo nok noget vi må til at vende os til i det
samfund vi lever i vi må bare håbe at vores kære politiker holder lidt øje
med hvad der sker , prøv at gå en tur ned af strøget ind på banegården og
bagefter til fodboldt hvor mange gange er vi så ikke på div. film
Men et eller andet sted kan jeg sku ikke lide det

Ps Hvad er definitionen på et rygmærke ?????

Per Emborg (uden disse mærker)
kvikkerten@mail.dk

Fra : stange

Dato : 03-09-01 23:10

> Men du svarer mig ikke på: Hvorfor skal man behandles som kriminel, bare
> fordi man tager til motorcykeltræf?

Det skal man selvfølgelig heller ikke. Men ...... hvis der alligevel stilles
spørgsmålstegn ved din status som hæderlig borger, så ved du jo udemærket,
hvis skyld det er!!!! og det er i hvert fald ikke politiets!!!!

Og.......der er helt klart en bestemt gruppe mennesker - der desværre har
valgt at fremføre sig på motorcykler - som jeg overhovedet ikke har noget
til fælles med. De hilser som regel heller ikke på mig, så de må jo føle det
samme.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : james

Dato : 04-09-01 01:05

> Det skal man selvfølgelig heller ikke. Men ...... hvis der alligevel stilles
> spørgsmålstegn ved din status som hæderlig borger, så ved du jo udemærket,
> hvis skyld det er!!!! og det er i hvert fald ikke politiets!!!!

Selvfølgelig ikke....alle politi er hæderlige, der findes ingen korruption i
korpset, ingen politimand kunne finde på at diskriminere mod folk der er af
anden etnisk oprindelse end dansk, de chikanerer aldrig folk på MC, politivold
findes ikke og justitsmord eksisterer ikke. Det er desuden kun de som har noget
at skjule, som er imod overvågning, så jeg synes at alle gader, huse, skoler og
kontorer skal overvåges, jo før, jo bedre. Jeg er 100% sikker på at
kriminalitet vil falde.

.....og så sender jeg gerne et postkort fra det land jeg flytter til, fordi
sådan et samfund gider jeg ikke leve i!

-james

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-09-01 18:29

> Afslutningsvis har jeg - i mine mere end 20 år som aktiv motorcyklist -
> aldrig følt behovet for at kalde mig selv "biker

'Biker' betyder slet og ret motorcyklist og der ligger ikke noget som helst
andet i ordet, så hvor vil du hen med det?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Karsten Olesen

Dato : 04-09-01 20:37

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> 'Biker' betyder slet og ret motorcyklist og der ligger ikke noget som
helst
> andet i ordet, så hvor vil du hen med det?
******************
Ordet "biker" opfattes af mange som en halv-rå fyr,
som oftest IKKE kører på en moderne skrig-farvet bambusraket.

De er iført læder, vest, og kører på noget "eksotisk", eks. en Harley
eller noget andet "sejt".

De mørke "flue-øjns" solbriller er et must sammen
med en klud om halsen, eller en hjelm, som
IKKE ses i BIEFFE's kataloger...

Støvlerne er spidse, der sku' gerne være
en kæde sat fast i lommen... skægget
må meget gerne være dag, eller 2 dage gammelt,
og man skal ha' et coolt look, dvs. man må ikke
utrykke en glæde ved at køre Harley, man må heller
ikke se "sur" ud, men skal stire lige ud med et halvstift
blik.

1. gearet skal sjældent bruges. 2. gear lyder jo herligt
i en sej acceleration...og er man 2 eller flere
sammen i "flok", så kan man altid presse sig
ind ved rødt lys mv.

Tar' jeg helt fejl ?

MVH

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-09-01 18:03

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev:>

> helst
> ******************
> Ordet "biker" opfattes af mange som en halv-rå fyr,
> som oftest IKKE kører på en moderne skrig-farvet bambusraket.
[sniip]
> Tar' jeg helt fejl ?

Tjah, i engelsktalende lande betyder biker bare motorcyklist, men det kan da
godt være at danskerne er læidt forvirrede her.. :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Foo Bar

Dato : 03-09-01 20:02

> ... men hvorfor bliver man
> så filmet af politifolk fra hele Norden , ja det fatter jeg ikke.

Filmet? For at køre på MC? Har udover disse uhyrligheder hørt at nogle blev
anmodet om at fjerne hjelmen - for så at få stukke et videokamera i
snuden... Kan det være lovligt? Ved at 'lakridserne' har lov til at filme
til demonstrationer - men sårn' én var der vel næppe tale om?? Jeg er sgu'
lidt rystet. Hvad bliver det næste? Fingeraftryk???

Måske noget for DMC? Er du der Rolf??

Anonym Claus, m. anonym MC.

Fra : james

Dato : 04-09-01 01:08

> Har udover disse uhyrligheder hørt at nogle blev
> anmodet om at fjerne hjelmen - for så at få stukke et videokamera i
> snuden...

Du vil helst ikke være i nærheden, dersom jeg blev "anmodet" om det......

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-09-01 18:38

"Sonar" <sonar@flskor.svn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg syntes det var et godt arrangement , bare synd det regnede da man
skulle
> hjem søndag morgen

Jeps, jeg var der selv Søndag morgen, da jeg hagvde pakket al skidtet
sammen, opdagede jeg at jeg da lige at jeg da havde pakket min nøgle dybt
ind i bagagen så det tog ~15 min at få den gravet frem :-/ Nåmen, det må man
vel tage som en oplevelse

>, ang det store politiopbud syntes jeg bare at det er for
> meget af det gode,

Jeps, helt vildt. Jeg fandt dem nu ikke generende, og da forsvandt så svjv.
ret hurtigt. Men deres ressourcefordeling er jo helt latterlig :-/

> [...]
> næsten alle deres gæster, jeg tør vædde med at der er mange som ikke gider
> det igen til næste år ogn derfor bliver væk pga det samme

Arrh, det eneste de gjorde var da at glo på dem som kørte ind... og de
klagede da ikke over småting som min korte bagskærm eller noget. At de
uddeler fartbøder kan jeg egentlig ikke have ondt i røven over, når det jo
alligevel er ret begrænset hvor meget man får kørt til sådan et (druk -
træf
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Per Emborg

Dato : 04-09-01 22:57

Der var nu en på en Marauder der blev stoppet lige efter motorvejen ved
deres razzia og det eneste de kunne komme efter var faktisk BAGSKÆRMEN og
det fik han ellers en påtale om indtil han viste en af de 5 politimc er også
havde en forkort bagskærm på det var vist en Yamaha
Han fik lov til at køre videre

--
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-09-01 18:06

"Per Emborg" <kvikkerten@mail.dk> skrev:
> [...]
også
> havde en forkort bagskærm på det var vist en Yamaha

*GRILL* Mon de huskede at give sig selv en bøde?

> Han fik lov til at køre videre

Det manglede da også bare

--
mvh Jes Vestervang