Patch filer fra Microsoft.
Fra : John Lynge

Dato : 03-09-01 08:44

Hej venner.

Jeg skal til at installere Win2K, med server. Så vil jeg godt have hentet
alle de extra patch, der skal bruges for at sikre min maskine, eller lukke
de huller der er i programmerne.

Er der en venlig sjæl, der kan give mig adresserne på dem?

MVH
John

Fra : Alex Holst

Dato : 03-09-01 09:11

Windows update? Alternativt http://www.microsoft.com/security/

Fra : CTK

Dato : 03-09-01 09:25

installer programmet og kør windows-opdatering fra start menuen

Fra : Thomas Maxe

Dato : 03-09-01 12:26

"John Lynge" <jal@jal.as> wrote in message
> Jeg skal til at installere Win2K, med server. Så vil jeg godt have hentet
> alle de extra patch, der skal bruges for at sikre min maskine, eller lukke
> de huller der er i programmerne.

Du kan evt. starte med lidt info, skrevet på dansk, om at beskytte
IIS-servere:
http://www.csirt.dk/newssystem/theme.asp?ThemeID=6&ArticleID=123

Derefter kan du med fordel gå en tur omkring Microsoft Technet:
http://www.microsoft.com/technet/itsolutions/security/current.asp

Start med at installere servicepack 2 (ca. 100 megabytes).

Husk nu endelig at få installeret den patch (MS01-033),
der beskytter mod Code Red...

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-09-01 18:07

"Thomas Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3b9368b5$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Husk nu endelig at få installeret den patch (MS01-033),
> der beskytter mod Code Red...

Samt MS01-44 (den cumultative IIS patch).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Arne Eckmann

Dato : 03-09-01 10:58

> [...]

> alle de extra patch, der skal bruges for at sikre min maskine, eller lukke

For tiden kan du hente såvel en akkumulativ opdatering
af IIS patch's såvel som SP2 ved hjælp hjælp af W2K's
indbyggede UPDATE funktion.

mvh
Arne

Fra : A. Friend

Dato : 04-09-01 08:28

Foruden det som tidligere er foreslået kan jeg anbefale at du henter hfcheck
(hot fix check) fra microsoft osse.

Det er et lille script som chekker at alle hotfixes er installeret og
automatisk giver en advarsel hvis der er kommet en ny

Jeg har sat det op således at den chekker for nye hotfixes hver dag kl.
midnat (med WinAT) og sender mig en email hvis der er kommet nye.

Eksempel:

Microsoft (R) Windows Script Host Version 5.1 for Windows
Copyright (C) Microsoft Corporation 1996-1999. All rights reserved.

| HFCHECK Hotfix Check Script 1.00 |
| Thomas Deml (thomad@microsoft.com) |

Missing Hotfix on Machine GATEMAN Detected:
Microsoft Security Bulletin (MS01-026)
14 May 2001 Cumulative Patch for IIS
Link: http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS01-026.asp

Rimelig måde at holde sin IIS5 opdateret på.

Hilsen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-09-01 18:09

"A. Friend" <not-tod@y.dk> skrev i en meddelelse news:3b948276$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> | HFCHECK Hotfix Check Script 1.00 |
> | Thomas Deml (thomad@microsoft.com) |

Findes nu i version 3.1
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q303/2/15.ASP>

Fra : A. Friend

Dato : 05-09-01 08:02

Hej Bjarne,

Den kendte jeg ikke.

Men det er nu ikke samme program/script

Version 1.3 mangler muligheden for at sende en email med info om manglende
hotfix = Kan ikke umiddelbart køre uovervåget..

Til gengæld har den adskillige andre muligheder der kan komme tilgode hvis
man han flere IIS kørende.

Den kan bl.a. også bruges til IIS4 hvor mange nok vil få et chok når de ser
listen over manglende hotfixes

Sært nok finder v1.3 også nogle manglende hotfixes på min IIS5 som v1.0 ikke
fortæller om. Skal lige have studeret dem for at se om de er relevante.

Hilsen