FP2000
Fra : Lone Rasmussen

Dato : 03-09-01 07:56

Hej

Nogen som kan hjælpe mig, nu min hjerne er stået af.
Jeg har lige fået min eget webhotel og domænenavn.
Mit problem er at jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at indstille/få FP
til at virke.
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille FP eller hvor
jeg kan læse
mig til det.
Det må gerne skæres ud i pap eller være så let læseligt, så min hjerne kan
følge med.

På forhånd tak.

--
Lone Rasmussen

Fra : Bare Figowitz

Dato : 03-09-01 10:56

"Lone Rasmussen" <lerassy@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen som kan hjælpe mig, nu min hjerne er stået af.
> Jeg har lige fået min eget webhotel og domænenavn.

Hvis dit webhotel ligger på en FP server så skulle der ikke være noget
problem blot du skriver adressen til dit domænenavn
http://www.lones_hjemmeside.dk . Ligger dit webhotel på en almindelig FTP
server så er det lettere at bruge et FTP program til at overføre dine filer
for alt efter hvilken udbyder du bruger kan der være forskel på hvad
bibliotektet hedder der hvor du ska lligge dine filer.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -

Fra : Nostr@

Dato : 03-09-01 12:40

Hej Lone

Jeg kan kun anbefale at du køber et af de små IDG-hæfter, som kan købes i
boghandlen eller DSB-kiosker.
Dem kan du lære meget af.

Nostr@

Fra : ha

Dato : 03-09-01 12:46

> Nogen som kan hjælpe mig, nu min hjerne er stået af.
Puha, lyder ikke rart

> Jeg har lige fået min eget webhotel og domænenavn.
Fint, men det har jo sådan set ikke noget med FrontPage at gøre. Det er
jo først når du har designet din hjemmeside i Frontpage, at du skal udgive
hjemmesiden til dit webhotel.
Glem derfor alt om webhotel og domænenavn i første omgang, nu skal du
jo have hjemmesiden kreeret først, så kan du vende tilbage når du er klar
til at udgive den.

> Mit problem er at jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at indstille/få FP
> til at virke.
Hvad er det du ikke kan få til at virke?
Efter du har installeret programmet på din puter, hvad gør du så?

> Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille FP eller hvor
> jeg kan læse mig til det.

Programmet skal sådan set ikke indstilles, det skulle være klart til brug når
det er installeret.

> Det må gerne skæres ud i pap eller være så let læseligt, så min hjerne kan
> følge med.

Vil vi osse gerne, men du må først forklare hvor langt du selv er kommet.
Har du f.eks.

Fra : Lone Rasmussen

Dato : 03-09-01 13:30

Hej

Jeg er ikke ny i det at lave hjemmesider.
Min hjemmeside er også klar til at blive lagt ud på nettet.

Og her er så mit problem, hvordan skal det gøres???
Jeg har investeret i et hæfte, men jeg synes ikke at mit FP opfører sig lige
sådan som der står beskrevet
i dette hæfte.
I hæftet lyder det meget nemt, men når nu det ikke er de samme ting som sker
på min computer hvad er
så problemet?
Det jeg gør er som følger:
Jeg går online.
Åbner FP
Så skal man iflg. de oplysninger jeg har
I menuen Open, klik more webs og der skal jeg så skrive mit domæne.dk, (men
dette kan jeg ikke finde på min FP.)
Herefter skal jeg trykke på List Webs, så nu skal root web gerne komme frem.

Kan I nu hjælpe mig??

Hilsen Lone

Fra : Nostr@

Dato : 03-09-01 14:08

Jeg misforstod dig åbenbart før.
Du skal bruge et ftp-program (cute FTP eller Smart FTP).
Inde i FTP-programmet skal du skrive adressen på den server du skal uploade
til f.eks. www.lone.dk eller hvad dit domæne nu hedder.
Derefter skal du bare finde den mappe hvor din hjemmeside ligger i, og
uploade den.
Hvis den server du uploader til understøtter FP-extensions, så skal du bruge
FP til at uploade med.

Fra : Lone Rasmussen

Dato : 03-09-01 14:42

Hej

Tak for hjælpen indtil videre.

Men.........hvordan bruger jeg FP til at uploade med??
Håber ikke spørgsmålet er for dumt.
Jeg ved godt hvordan jeg gør det via FTP program, det er bare det her med
FP.

Hilsen
Lone

Fra : ha

Dato : 03-09-01 16:58

> Men.........hvordan bruger jeg FP til at uploade med??
> Håber ikke spørgsmålet er for dumt.
> Jeg ved godt hvordan jeg gør det via FTP program, det er bare det her med
> FP.

For at du kan uploade med FP, skal der (såvidt jeg ved) være installeret
FP-extensions på serveren (webhotellet).
Hvis der ikke er det, dutter det ikke. Hos de webhoteller jeg kender, er det
muligt at få FP-extensions installeret for et meget beskedent beløb (vi taler
om mindre end en hund).

mvh
ha

Fra : Bare Figowitz

Dato : 03-09-01 18:42

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse news:9n099t$75q$1@sunsite.dk...

> [...]
det
> muligt at få FP-extensions installeret for et meget beskedent beløb (vi

Joooh..det er stadig mulig at benytte FrontPages Publish funktion selvom man
ikke er på en server med FP Ext.. Men har man lavet sin side med FrontPage
gøgl så virker disse blot ikke

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
"Vi er alle født gale. - Nogle af os forbliver det."

Fra : Slasko

Dato : 03-09-01 17:53

> [...]
> Håber ikke spørgsmålet er for dumt.
> Jeg ved godt hvordan jeg gør det via FTP program, det er bare det her med

Jeg gør således i Frontpage: Filer->Udgiv websted->"Her skriver jeg":
http://fp.worldonline.dk/fpeslasko "Da mit websted er gratis hos worldonline
og mit websted hedder slasko".

Man skal vistnok have Frontpage Server Extensions Slået til på det websted
du vil uploade til!! Ellers kan du ikke uploade med "http://" men skal
istedet uploade med "FTP" (File Transfer Protocol) Også hvis der er
bestempte ting på hjemmesiden såsom formularer der er lavet med Frontpage,
Så virker de kun hvis der er Frontpage Server Extensions hos udbyderen.
Håber det hjalp
Hilsen Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-09-01 10:10

Du har fået fat i et hæfte til FP98. Det burde fremgå et eller andet
sted på forsiden hvilken version det er til.
For at besvare dit spørgsmål skal du vælge File | Publish Web og i
adresse feltet skrive adressen det skal udgives på. Hvis der er FP
Extensions på Serveren skrives http:// adressen ellers skrives ftp://
adressen. Det at Publishe (udgive) et Web er udførligt beskrevet i
hjælpen.

On Mon, 3 Sep 2001 14:29:53 +0200, "Lone Rasmussen"