Finde "My Documents" directory via API ?
Fra : Thomas Daugaard

Dato : 03-09-01 00:36

Hvordan finder jeg ud af den rigtige sti til mappen "My Documents" via API ?
Jeg har kun kunnet finde GetWindowsDirectory(), GetSystemDirectory() og
GetTempPath() til at finde system dirs., men dem kan jeg ikke rigtigt bruge
jo ;o(

Nogle der ved det ??

På forhånd tak,
Thomas Daugaard

Fra : Jens

Dato : 03-09-01 00:53

Jeg bruger dette......uden api

Public Property Get MyDocuments() As String

Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")

MyDocuments = WshShell.SpecialFolders("MyDocuments")

End Property

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 03-09-01 02:15

"Jens" <til@infojens.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dim WshShell As Object
> Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
>
> MyDocuments = WshShell.SpecialFolders("MyDocuments")

Hej Jens,

Jeg har fundet ud af det med API (ikke såå svært igen, men svært nok
...), men ellers tak
Late binding af objekter har jeg *ladet mig fortælle* ikke er såå fedt igen,
hvis man bruger det meget.
Det skulle efter sigende være langsomt.

Men på den anden side er API måden en hel del længere kodemæssigt Til
gengæld giver den mig adgang
til 18 specielle mapper så som Desktop, TemporaryInternetFiles, Cookies,
History osv.

Hvis der er nogle der leder efter det samme skal jeg gerne poste API måden.

Mvh, Thomas Daugaard

Fra : Jens

Dato : 03-09-01 03:11

Jeg vil da gerne se din version !

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 03-09-01 04:01

> Jeg vil da gerne se din version !

Se'følig da
Det er _ikke_ mig der har skrevet koden; den er fundet på PSC
(www.planetsourcecode.com), men jeg har pillet lidt ved
den (fjernet kommentarer og sårn):

-------------------------------------
Const MAX_PATH = 260

Public Enum SystemFolder
Desktop = 0
StartMenu_Programs = 2
My_Documents = 5
Favorites = 6
Startup = 7
Recent = 8
SentTo = 9
Start_Menu = 11
Windows_Desktop = 16
Network_Neighborhood = 19
Fonts = 20
ShellNew = 21
AllUsers_Desktop = 25
ApplicationData = 26
Printhood = 27
TemporaryInternetFiles = 32
Cookies = 33
History = 34
End Enum

Private Declare Function SHGetSpecialFolderLocation Lib "shell32" (ByVal
hwnd As Long, ByVal nFolder As Long, Pidl As Long) As Long
Private Declare Function SHGetPathFromIDList Lib "shell32" (Pidl As Long,
ByVal FolderPath As String) As Long

Private Function FindSystemFolder(ByVal lngNum As SystemFolder) As String
On Error GoTo FindSystemFolder_Err

Dim lpStartupPath As String * MAX_PATH
Dim Pidl As Long
Dim hResult As Long

hResult = SHGetSpecialFolderLocation(0, lngNum, Pidl)

If hResult = 0 Then
hResult = SHGetPathFromIDList(ByVal Pidl, lpStartupPath)

If hResult = 1 Then
lpStartupPath = Left$(Trim$(lpStartupPath), InStr(lpStartupPath,
Chr(0)) - 1)
FindSystemFolder = Trim$(lpStartupPath)
End If
End If