fax via email?
Fra : mogens halling aagaa~

Dato : 02-09-01 23:33

Nogen her der kan anbefale en service på nettet (helst dansk) hvor man kan
sende og modtage faxer via ens emailadresse? Har fået ADSL fra Orange,
hvilket tilsyneladende er ensbetydende med at jeg ikke længere kan bruge min
faxsoftware. Har brug for at sende og modtage til/fra Tyrkiet.
Venlig hilsen
Mogens

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-01 23:54

In article <B7B88048.ABCD%maavenz@get2net.dk>,
mogens halling aagaard <maavenz@get2net.dk> wrote:

> [...]
> hvilket tilsyneladende er ensbetydende med at jeg ikke længere kan bruge min
> faxsoftware. Har brug for at sende og modtage til/fra Tyrkiet.

Øeh, har du ikke telefon mere?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-01 06:32

On 03/09/01 0:33, in article B7B88048.ABCD%maavenz@get2net.dk, "mogens
> [...]

> hvilket tilsyneladende er ensbetydende med at jeg ikke længere kan bruge min
> faxsoftware. Har brug for at sende og modtage til/fra Tyrkiet.

Du kan da stadig ha din computer "plugged in" I dit alm. Telefonstik og lade
fax softwaren tage dine faxer ?

/thomas

Fra : N/A

Dato : 03-09-01 21:25

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-01 21:25

> [...]

> Forstår jeg jer derhen at jeg skal afmontere det modem og køre direkte på
> telefonstikket med et andet, analog modem, ell. hvad!!! Jeg skulle måske
> have tilføjet at jeg var træt af den gamle måde at sende/modtage faxer på.
> Maccen skulle enten være tændt konstant eller man skulle ringes op med
> besked om at tænde den hurtigt. Jeg vil derfor gerne genage mit spm., om der
> findes en service der tilbyder at sende og nodtage faxer via ens
> emailadresse. Jeg ved at der findes nogle amerikanske sites der tilbyder
> det, men de har så vidt jeg kan se, ikke Danmark med i deres dækninsområde.

CC har en fax og voicemail service for deres betalingsabonnenter som
fungerer udemærket, du skal dog stadig bruge almindelig software+modem
for at kunne sende fax og voicemail.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Henrik Krogh

Dato : 03-09-01 21:40

Der findes en gratis servise på nettet der laver en tilsendt fax om til
en billedfil og vedhæfter den til en email - virker udemærket. Man får
tildelt et faxnummer i USA hvor forvanlingen sker - Hvis man også vil
kunne sende faxer koster det et eller andet - men se selv på:
www.efax.com venlig hilsen Henrik Krogh

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 04-09-01 11:52

> [...]

> det, men de har så vidt jeg kan se, ikke Danmark med i deres dækninsområde.

Ja det hjælper dig jo ikke, men Cybercity tilbyder den ene vej til sine
dsl-kunder. Altså du får et faxnr. som sender dig en mail med faxen
attachet som billede.

Mon ikke Orange tilbyder/arbejder på noget lignende?

MVH ANR

"Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just
do this so I can back to killing you with beer."
-Homer Simpson