ingen billede på monitoren?
Fra : Morten

Dato : 02-09-01 22:58

Hej
Jeg har netop sat et guilemot 3d prophet geforce 2 mx kort i et aopen ax 63
pro bundkort. Nogle gange når jeg starter dyret, så kommer der intet billede
på skærmen, den tænder godt nok, men går direkte på stand by, så kan jeg
gøre det at jeg slukker maskinen og tager stikket ud af grafokkortet og
sætter det i igen og så starter den fint op, hvad mon der er galt, jeg har
nyeste bios osv

på forhånd tak for alle svar

mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 02-09-01 23:40

On Sun, 2 Sep 2001 23:58:23 +0200, "Morten" <dont-spam-me@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>sætter det i igen og så starter den fint op, hvad mon der er galt, jeg har

Min gamle maskine fik et lignende problem da jeg skiftede
grafikkort. ( fra et PCI til AGP kort )
Det viste sig at kabinettet var en anelse skævt, så det
nye grafik kort kom lidt skævt i AGP porten. Jeg fandt ud
af at hvis jeg løftede det hjørne af grafikkortet som ikke
var understøttet et par milimeter, så virkede det hver gang.
Lod jeg det derimod være, så kom der kun billede på hver
anden gang jeg tændte dyret. Nu har den kørt upåklageligt
i et år med en pind til at løfte hjørnet af grafikkortet.
Tjae, måske en gak løsning, men det virkede altså på
min maskine. DEt kunne jo være at du har et lignende
problem.

Mvh Mogens