Hvor blev de af?
Fra : Mr. D

Dato : 02-09-01 20:32

Der blev så stille. Her er mørkt, koldt og mennesketomt. De forlod alle
internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det
synes jeg, er ugudeligt.

Mr. D

Fra : Vidal

Dato : 02-09-01 21:46

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b928920$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Der blev så stille. Her er mørkt, koldt og mennesketomt. De forlod alle
> internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det
> synes jeg, er ugudeligt.

Hvem gider se Titanic, når man kan sidde og læse
dine prædikener.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-09-01 22:38

****************

Nej da. TITANIC er barnet af 2 store filmselskabers anstrengelser..og det
lykkedes !

En storfilm, ægte kærlighed på film !
Hvad mere vil du ha' ?

Fra : Mr. D

Dato : 02-09-01 22:48

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mu8qs$ked$1@news.cybercity.dk...

> ****************
>
> Nej da. TITANIC er barnet af 2 store filmselskabers anstrengelser..og
> [...]

Popcorn?

Mr. D

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-09-01 23:02

> Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
> [...]
************************

Ja. Men Golden Valley..de er billige
og man kan lave dem hjemme i mikro'en
inden filmen starter !!!!

Fra : Erik

Dato : 06-09-01 13:23

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> ****************
>
> Nej da. TITANIC er barnet af 2 store filmselskabers anstrengelser..og det
> [...]

Lige som den sorte enke, et knald og du er død mand ?

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 02-09-01 22:47

Vidal <vidal@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mu7rt$70e$2@egon.worldonline.dk...

> Hvem gider se Titanic, når man kan sidde og læse
> dine prædikener.

Der ka´ du selv se! Er der noget at sige til, at du får det bedste frem
i folk

Mr. D

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-01 22:42

> [...]
> Der blev så stille. Her er mørkt, koldt og mennesketomt. De forlod alle
> internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja! Er det ikke det værste for en performer, når publikum forlader salen?
Men hvis de lister stille ud, så er det måske fordi ydmygheden har grebet
dem, og så kunne selve det at de forlader salen, være et positivt tegn.
Så bliver resten et ægte one man show.
Lavet af én mand og set af én mand, et ægte one-man-show!
Man må formode at det vil gøre indtryk på aktøren, måske lister han selv
stille hjem og øver sig i en ganske anden forestilling.
Stepdans! Måske mens han synger og gør folk så glade, at de kan befri sig
med en befriende latter, der får dem til at forstå, at den før så tordnende
gothiske helvedeprædikant har forvandlet sig til,-netop, en stepdanser!

Hilsen
Jens

Fra : Mr. D

Dato : 02-09-01 23:16

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mu92v$kt2$1@news.cybercity.dk...

> Man må formode at det vil gøre indtryk på aktøren, måske lister han
selv
> stille hjem og øver sig i en ganske anden forestilling.

Okay, jeg lister af. Men om nogen spørger, Hvor er Mr. D, da svar du dem
ærligt, ja sig det ligeud: "Det var jeg, som jog ham af gårde!"

> [...]
tordnende
> gothiske helvedeprædikant har forvandlet sig til,-netop, en

That´s not funny! On the internet, they can hear the thunder, but they
can´t see the tap dancer

Mr. D

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 02-09-01 23:03

> [...]
alle
> internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det

[Topic off...
Jeps, derfor kikkede jeg James Bond i stedet..
[Topic on...

Niels

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 02-09-01 23:55

Mr. D wrote in message <3b928920$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Der blev så stille. Her er mørkt, koldt og mennesketomt. De forlod alle
>internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det
>synes jeg, er ugudeligt.
>
>Mr. D

Ugudelig eller ei. Titanic forsvant i dypet i 1912, og kan ikke ses

Kjellemann

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-09-01 01:49

Kjell I. Johnsen <ijohnse@online.no> skrev:

> Ugudelig eller ei. Titanic forsvant i dypet i 1912, og kan ikke ses

Ork jo, det fordrer blot en (ugudelig) ubåd.

Kevin Edelvang

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-09-01 00:01

> [...]
> Der blev så stille. Her er mørkt, koldt og mennesketomt. De forlod alle
> internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det

Og hvad er det lige nøjagtig som er ugudeligt ved at se "Titanic?"

Hvis det ikke er gået op for dig, så er historien jo faktisk temmelig
bibelsk, fordi Titanic var en slags flydende Babelstårn, som var
"synkefrit"...

Det er det samme hybris-nemesis tema...

Anders Peter Johnsen

Fra : Neslein

Dato : 03-09-01 05:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis det ikke er gået op for dig, så er historien jo faktisk temmelig
> bibelsk, fordi Titanic var en slags flydende Babelstårn, som var

Som man tager det. For mig er "Titanic" en historie om kapitalistisk
graadighed kombineret med daarligt soemandskab.

[Og i James Cameron's film kunne de godt have skaaret hele
kaerlighedshistorien ud - det eneste jeg var interesseret i var at se
computergrafikken, som var imponerende!]

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
Check out our new Unlimited Server. No Download or Time Limits!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 19 Different Servers! ==-----

Fra : Mr. D

Dato : 07-09-01 10:49

Anders Peter Johnsen <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b92b9d7$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Og hvad er det lige nøjagtig som er ugudeligt ved at se "Titanic?"

Det ugudelige bestod i at forlade gruppen. Endnu mere ugudeligt havde
det været, om de gik for at se "Ikke uden min datter"

> Hvis det ikke er gået op for dig, så er historien jo faktisk temmelig
> bibelsk, fordi Titanic var en slags flydende Babelstårn, som var
> "synkefrit"...

Jeg kan læse, du har bidt dig fast i en enkelt sætning fra en
populærvidenskabelig udsendelse. Hvis man på den måde kunne legimitere
diverse film som "kristeligt inspirerede" ud fra blot én sætning, ja så
ville det jo være "gudeligt"at se alt

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-09-01 09:13

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Der blev så stille. Her er mørkt, koldt og mennesketomt. De forlod alle
> internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det
> synes jeg, er ugudeligt.

Hey, du!

De spiller salmer og alt muligt i den.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-09-01 12:31

> [...]
alle
> internetforsamlingen. De er sikkert gået for at se titanic. Se, det

Helt ærligt .. enten må det være din spøg eller også må det være
rablet for dig .. for det første kan jeg ikke se spor ugudeligt i at
se hverken Titanic eller " ikke uden min datter" eller for den sags
skyld en hvilken som helst anden film ... du sorterer vel ikke hvad du
ser i fjernsynet efter om det er gudeligt eller ugudeligt .. i så fald
kan jeg regne ud at du aldrig ser nyhederne på tv .. mvh Ami

Fra : Mr. D

Dato : 07-09-01 11:56

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b98b021$0$599$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Helt ærligt .. enten må det være din spøg eller også må det være
> rablet for dig ..

Nok mest det sidste

> for det første kan jeg ikke se spor ugudeligt i at
> se hverken Titanic eller " ikke uden min datter"

"Ikke uden min datter" er en feministisk ugudelig film, kun skabt for at
kvinder verden over skal sidde og hyle i biografen og bagefter gå hjem
og sige til deres ægtemænd "Typisk mænd". Om jeg skulle ønske den
katolske kirke tilbage til Danmark, så skulle det da kun være for, at de
så kunne brænde den type film på kætterbålet sammen med diverse TV soaps
og dameblade

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 13:04

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> writes:

> Helt ærligt .. enten må det være din spøg

Tror du virkelig? Simon bruge <gasp> sarkasme? Er det ikke en synd?

Vi er i øvrigt i gang med et større projekt i vores kirke, hvor vi
skal have skiftet lamperne ud med nogle mere moderne og væsentligt
stærkere.

Vi kan ikke rigtig blive enige om hvad vi skal gøre oppe ved
alterområdet. Vi har hidtil haft tre grupper af fire spot monteret i
loftet, men vi har jo opdaget, at der i Ezekiel 36,7 står: "Derfor
siger Gud Herren: Jeg løfter min hånd og sværger, at folkene rundt om
jer skal bære deres egen spot".

Betyder det, at loftmontering er ubibelsk og at folk i stedet skal
kunne samle dem op ved døren og selv bære dem omkring?

Og når så Paulus skriver at vi skal aflægge spot, hvordan harmonerer
det så med ovenstående?

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Mr. D

Dato : 07-09-01 14:08

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m33d5zyzp8.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Tror du virkelig? Simon bruge <gasp> sarkasme? Er det ikke en synd?

Jeg har selv svaret på dette indlæg, men får meldingen, at mit svar ikke
eksisterer. kan nogen se et svar (ud over dette)

....og nej, jeg tror ikke, I skal tage chancen og oplyse kirken med spot

Mr. D

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 07-09-01 14:22

Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> skrev...

> Jeg har selv svaret på dette indlæg, men får meldingen, at mit svar ikke
> eksisterer. kan nogen se et svar (ud over dette)

Jeps, jeg ser desværre dine indlæg uden problemer...

Christina

Fra : Mr. D

Dato : 07-09-01 15:23

Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nahns$kk8$1@sunsite.dk...
> Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> skrev...

> Jeps, jeg ser desværre dine indlæg uden problemer...

Hva´ i al verden..??!

Jeg ser, der er sneget sig et "desværre" ind i din sætning Christina. Da
jeg ved, at du ikke mener dette, og at det derfor er utilsigtet, ville
jeg blot lige gøre dig opmærksom på det

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 14:27

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Jeg har selv svaret på dette indlæg, men får meldingen, at mit svar ikke
> eksisterer. kan nogen se et svar (ud over dette)

Ja. Du skælder ud over et af forrige århundredes største episke
allegoriske værker: "Ikke uden min datter".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Mr. D

Dato : 07-09-01 15:23

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3sndzxhan.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:
>
> Ja. Du skælder ud over et af forrige århundredes største episke
> allegoriske værker: "Ikke uden min datter".

....og sender dig en profetisk advarsel omkring spot i Guds hus

....fint nok

Mr. D

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 07-09-01 14:03

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> siger Gud Herren: Jeg løfter min hånd og sværger, at folkene rundt om
> jer skal bære deres egen spot".

LOL

Niels