RAM til Pismo
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 02-09-01 19:36

Hejsa.

Er her nogen der ved hvordan det ser ud med billig ram til bærbare? I mit
tilfælde en PowerBook G3 Pismo. Det jeg søger er 256MB klodser, men de er
ikke helt så lette at finde priser på som alm. PC133 SD Ram.

Ved nogen noget?

Gunnar

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-01 19:41

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Er her nogen der ved hvordan det ser ud med billig ram til bærbare? I mit
> tilfælde en PowerBook G3 Pismo. Det jeg søger er 256MB klodser, men de er
> ikke helt så lette at finde priser på som alm. PC133 SD Ram.

køb hos nem: <http://www.nemdirect.dk>, meget billigere bliver det ikke
og du er sikker på at klodsen vitterligt også overholde Apples
specifikationer.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 02-09-01 21:49

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 02-09-01 21:51

> køb hos nem: <http://www.nemdirect.dk>, meget billigere bliver det ikke
> og du er sikker på at klodsen vitterligt også overholde Apples
> specifikationer.

Fedt tip...fed side!

MEN, jeg er ikke helt sikker på om min PowerBook G3 Pismo (firewire) er en
Bronze Keyboard, en PowerBook G3 (det er de jo alle!) eller om den faktisk
deler ram med en TiBook (G4) / iBook ?

S.U.

Mvh

Fra : Anders

Dato : 02-09-01 22:10

Gunnar Kristiansen skrev:

> MEN, jeg er ikke helt sikker på om min PowerBook G3 Pismo (firewire) er en
> Bronze Keyboard, en PowerBook G3 (det er de jo alle!) eller om den faktisk
> deler ram med en TiBook (G4) / iBook ?

Det officielle navn er PowerBook G3 og hvis du klikker på en af linierne,
kan du se, at rammen passer til 400 og 500 mhz og det er kun den sidste
generation af Armani PBs, som var det.

Det er forresten MEGET billige. 1095 kr. er nærmest US priser for 512mb. Jeg
spurgte i Officeline forleden og de lå på 3000+

En sidste ting: Jo man kan bruge 512 mb klodser i Pismoerne. Jeg tror at
Apples techinfo ikke er opdateret fra dengang der ikke blev lavet 512 mb
klodser i den størrelse.

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 02-09-01 21:58

(fortsat!) Endvidere kan jeg se at man til PowerBook G3 kan købe 512MB
klodser hvilket i alt skulle give 1GB ram. Men på alle Apples tech info's om
PowerBook G3 Pismo/firewire skriver de totalt 512MB (2x256MB). Hvad skal man
tro?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-09-01 12:11

funkpost@mac.com,Ny-Internet writes:

>mit
>er

ANG: min Pismo/400

Nu har jeg kigget i Apple - systemprofil.

Hos mig står der at de RAM, der sidder i hedder PC100-222S

nedenunder står der :

Palcering
SODIMMO/2 64 MB SDRAM
SODIMMO/1 128 MB SDRAM

Derr er ikke noget af det der passer med de Ram der bliver nævnt PC133 SD
Ram. Er det de samme, men et andet mrk. eller er det nogle andre ram jeg
skal bruge?

Min maskine er fra sidst i september 2000 og har bronze tastatur. Men den
kan jo godt være ældre. Jeg ved ikke hvordan man finder ud af hvor gl. den
er. Der er selvfølgelig et produktionsnr, men så skal man have fat i de
oplysningslister eller hvad det nu hedder. Og dem har jeg jo ikke

Hiolsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv