Frank Thomas AQUA
Fra : Birger Poulsen

Dato : 02-09-01 19:23

Min erfaring med dette mærke: Regnvejr = pisse våd!
2 par læderstøvler og 2 par læderhandsker (100% beholdning) bliver
drivvåde i regnvejr enskønt de er solgt som værende vandtætte.
For eftertiden skal der stå et andet mærke på varen samt GoreTex.

For nu ikke at kassere udstyr til adskillige tusinde kr. kunne jeg bruge
et råd om begrænsning af de indtrængende vandmasser.
Jeg har brugt masser af læderfedt.
Sandsække måske

Birger

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-09-01 21:06

"Birger Poulsen" <b.poulsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For nu ikke at kassere udstyr til adskillige tusinde kr. kunne jeg bruge
> et råd om begrænsning af de indtrængende vandmasser.

Tjah, hvis det kan trøste dig, så har jeg gjort samme erfaring. Jeg har
vandtætte (?!) handsker, jakke og bukser af mærket Frank Thomas, og udover
at syningerne ikke kan holde, velcroen ikke kan nå og andre pudsige
detaljer, så er intet af det vandtæt. Min Dainese jakke og min Thor jakke
(begge med GoreTex) er vandtætte.

Rittig

Fra : Robert Nissen

Dato : 02-09-01 22:03

Måske er Frank bedre som navn end tøj......
her: IXS og det holder vandet ude..

~Robert

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 02-09-01 22:31

Hej NG!
Lortevejr idag, hva? (Søndag! (Regnen!!))

Jeg har en IXS læderjakke (model Dexter), den skulle ikke være mere en max.
bygetæt (iflg. forhandler!)
Ikke desto mindre, er jeg kun engang blevet våd (fugtig) i den, og der havde
jeg kørt i stormregn (er der noget der hedder det??) i 45min.. Ellers har
den altid holdt vandet ude! (Tak for det IXS!) og til deres forsvar skal det
også siges at jeg aldrig har givet den noget fedt!! (andet end mit sved,
anyways!)
Eneste problem jeg har haft med den er at syningen ved handske-lynlåsen
løber lidt (medmindre man stopper den!,) Da min gjorde det efter ca. 7mds.
intensivt brug, byttede de den bare til en helt ny!

Synes lige den fortjente lidt ros!

Med Vinkende Venstre
Rasmus Lind Hansen
**XS400 Seca**
**GN250** <=== Ex.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-09-01 23:14

> Hej NG!
> Lortevejr idag, hva? (Søndag! (Regnen!!))

Ja - ØVBØV - sur røv Vi var en tur oppe i det svenske i weekenden og
først da vi nåede til Danmark begyndte det at regne - typisk! For ikke at
tale om de heftige kastevinde på Øresundsbroen. Fy for pokker - det var
ubehageligt!

> [...]
det
> også siges at jeg aldrig har givet den noget fedt!! (andet end mit sved,

Jeg har mig også en IXS jakke og er meget glad for den. Den modstår uden
problemer lidt byger - men er dog ikke vandtæt som sådan.

Jeg har haft kig på en Rukka Air Power jakke. Nogen der kender til
kvaliteten osv. på dem?

Tony

Fra : Niels Drewes

Dato : 04-09-01 19:44

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> wrote in message

> Jeg har haft kig på en Rukka Air Power jakke. Nogen der kender til
> kvaliteten osv. på dem?

Jeg har et Rukka R-Tech-sæt. Lørdagen gik med 300 km på motorvej igennem
Tjekkiet i i regnvejr. Jeg blev våd i albueleddet og på maven. Så¨nu er jeg
ikke mere helt så imponeret af Rukka, der ellers udstråler kvalitet og er
lækkert at have på i forhold til mit gamle Frank Thomas-sæt. Rukka-sættet er
ca. 1 1/2 år gammelt og aldrig vasket og turen foregik på en Division.med
kåbe og monteret tanktaske.

Vh

Niels

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-09-01 22:50

--
Kan man ikke imprægnere tøjet med et silikoneprodukt eller lignende,
så det bliver tæt? Så er pengene til tøjet da ikke helt spildt. Det

Allan Bojesen (Med Dané beklædning og Daytona støvler der er
vandtætte)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-09-01 18:54

Jeg har også en del Frank Thomas Aqua tøj som ikke er vandtæt, men jeg har
nu også "vandtæt" tøj af andre mærker som ikke holder til byger over 10-15
minutter.
Mit råd: Gå hen i nærmeste friluftsbutik (spejdersport, friluftsland,
toursport el. lign.), de har imprægnering som virker!

Lars

Fra : Anders Vinther

Dato : 04-09-01 17:27

Lars Stokholm <lars.stokholm@privat.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Mit råd: Gå hen i nærmeste friluftsbutik (spejdersport, friluftsland,
> toursport el. lign.), de har imprægnering som virker!

Også med indbygget beskyttelse til hvis man falder på halen?

Anders V.

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 03-09-01 08:36

> For nu ikke at kassere udstyr til adskillige tusinde kr. kunne jeg bruge
> et råd om begrænsning af de indtrængende vandmasser.
> Jeg har brugt masser af læderfedt.

Det bedste (og mest usexede) er vel at få klerne i en overtræksdragt, som
_er_ vandtæt.
Problemet er vel at lynlåse og syninger ikke _kan_ gøre tætte med fedt (i
givet fald skel der så meget på, at du kommer til at køre rundt som en
levende fedtklat, hvilket /kan/ gøre det svært at blive siddende på
maskinen).

Jeg erfarede selv i går (søndag) at min Shoei-et-eller-andet jakke har
vandtætte lommer. Der var ca 4cl. vand i hver lomm da jeg kom hjem efter 35
min på motorvej i regnvejr!
Nå - den er nu heller ikke købt som vandtæt....

Til sidst en lille bøn (og undskyld at jeg råber): HUSK at skrive jeres
anmeldelser til www.dmcn.dk så andre kan checke jeres erfaringer dér, før de
også brænder fingrene på et dårligt produkt!
De er kun 'aktuelle' er på DFM i en kort periode - og nogle gange svære at
finde igen, når man står og skal bruge dem. På www.dmcn.dk 's
Produktanmeldelsessider er de lette at finde og så bliver de, hvor de er.

Hilsen Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN's MC og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk

P.s. HUSK nu at skrive jeres anmeldelser af forhandlere, MC'er & produkter
til www.dmcn.dk
P.p.s. HUSK nu at skrive jeres anmeldelser af forhandlere, MC'er & produkter
til www.dmcn.dk
P.p.p.s HUSK nu at skrive jeres anmeldelser af forhandlere, MC'er &
produkter til www.dmcn.dk

Fra : stange

Dato : 03-09-01 15:57

> [...]
> drivvåde i regnvejr enskønt de er solgt som værende vandtætte.
> For eftertiden skal der stå et andet mærke på varen samt GoreTex.

Prøv Rukka R-Tech jakke/bukser og Daytona støvler næste gang. Alle tre dele
er efter 25.000 km stadig 100% vandtætte. Til gengæld er designet måske ikke
det smarteste.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Jens Kristian Jensen

Dato : 06-09-01 15:15

Hmm.
Efter at have læst det her, kunne jeg ikke dy mig for at tage en times
blandet kørsel i plask-regnvejr. Mit (kunststof) Frank Thomas Aqua tøj har
nemlig holdt mig tør i 2x200km regnvejrskørsel da jeg lige havde købt det.
Min tur i forgårs skulle vise om tingene havde ændret sig - det havde de
ikke. Da jeg kom hjem var der ikke en plet at se på hverken trøje eller
bukser inden under. Jeg har Frank Thomas jakke, bukser og handsker. Ingen af
delene havde "blødt" igennem. Bukser og jakke har Sheltex membran mens
handskerne har Gore-tex. Min eneste anke mod tøjet er at det ikke ånder gost
nok i høj solskin. Her kan jeg godt blive våd på armene og benene - af mit
eget sved.
Men min erfaring er altså at sættet er så vandtæt som jeg kan forestille mig
det.

----
Jens Kristian L. Jensen
CBR600F4