Backup-program
Fra : Lifeweb

Dato : 02-09-01 17:25

Hej

Jeg sidder på Viborg Handelsskole, og skal have programmeret et
program, som kan kopiere en mappe fra en bærbar computer over på en
mappe på en server, som den bærbare er tilsluttet...

Det skal altså fungere som en slags backup, når vi tager hjem fra
skole - sådan at vi har filerne liggende på både server, og på vores
bærbare...

Jeg har fået det til at virke med at kopiere en fil, men jeg kan ikke
finde ud af at gøre det med en mappe...

Er der nogen der kan hjælpe mig?!?!?

Med venlig hilsen
- Torsten T. Nielsen - Lifeweb

Fra : P.L.

Dato : 02-09-01 23:42

Hej Torsten

Prøv om du kan finde nogle 'guldkort' i nedenstående

function PFUCopyFile(FromPath, ToPath, FileName:String; FilesOnly:Boolean):Boolean;
var FOS: TSHFileOpStruct;
begin
if Copy(FromPath,Length(FromPath),1)<>'\' then FromPath:=FromPath+'\';
if Copy(ToPath,Length(ToPath),1)<>'\' then ToPath:=ToPath+'\';
Result:=False;
with FOS do begin
wFunc := FO_COPY;
pFrom := PChar(FromPath+FileName+#0);
pTo := PChar(ToPath);
if FilesOnly then
fFlags := FOF_NOCONFIRMATION or FOF_SILENT or FOF_FILESONLY or FOF_MULTIDESTFILES or
FOF_NOCONFIRMMKDIR
else
fFlags := FOF_NOCONFIRMATION or FOF_SILENT or FOF_MULTIDESTFILES or FOF_NOCONFIRMMKDIR;
end;
Try
if SHFileOperation(FOS)=0 then Result:=True;
except end;
end;

MVH
PL