Hvordan inkluderer jeg en php fil i en htm~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-09-01 15:19

Hvordan inkluderer jeg en php fil i en html fil?

--
M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på StarWay Online ©

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 02-09-01 16:44

Morten Jørgensen skrev i meddelelsen
<3b923fb6$0$2670$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hvordan inkluderer jeg en php fil i en html fil?

Du omdøber din html fil .php og skriver følgende der hvor din php fil skal
inkluderes:

<?php
include("sti/til/fil/der/skal/inkluderes/fil.php");
?>

--
Andreas Haugstrup
http://www.solitude.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-09-01 18:07

Findes det ikke som en html kode? Jeg SKAL have den sat ind i som html kode.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-09-01 18:34

"Morten Jørgensen" wrote:

> Findes det ikke som en html kode? Jeg SKAL have den sat ind i som html kode.

Kan du bruge <iframe> måske?

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-09-01 19:20

Jeg ved ikke hvad det er.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-09-01 19:30

<http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html#h-16.5>

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 03-09-01 12:41

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse

> Kan du bruge <iframe> måske?

Så får du nok ikke afviklet php-koden i filen som inkluderes.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-09-01 18:11

"Jens Beltofte Sørensen" wrote:

> Så får du nok ikke afviklet php-koden i filen som inkluderes.

Joda, hvorfor skulle man ikke det?

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 03-09-01 12:42

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> M.v.h Morten Jørgensen
> Webmaster og Redaktør på StarWay Online ©

Du bliver nød til at omdøbe html filen til php. Og inkludere php-filen med
lidt php-kode.
Ellers bliver den inkludere fil ikke afviklet.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-09-01 18:25

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> writes:

> Hvordan inkluderer jeg en php fil i en html fil?

Vha. IMG, FRAME, IFRAME (virker ikke på ældre browsere). Hvis ikke du
har brug for at skrive html ud fra dit PHP-script men kun vil
aktivere en side-effekt, tror jeg IMG vil være bedst (et lille 1x1
transparent billede som ikke påvirker layoutet).

Alternativt kan du bruge SSI hvis din udbyder har det.