Lithauisk mad
Fra : Peter Westh

Dato : 02-09-01 13:39

- eller hvad hedder det?

Jeg fandt lige dette link på news:alt.food.sourdough , og det ser så godt
ud, at jeg straks giver det videre her:

http://ausis.gf.vu.lt/eka/food/fcont.html

Hvis man kan lide rustik mad af årstidens ingredienser er denne site lige
sagen, især nu da efteråret er over os. Der er også nogle ret interessante
brød- og kageopskrifter, som jeg bestemt skal have prøvekørt.

For al deres historiske ulykke har østeuropæerne bevaret mange sider af
europæisk kultur, som vi har glemt i amerikaniseringens malstrøm.

MVH

Peter

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-09-01 18:03

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message

> For al deres historiske ulykke har østeuropæerne bevaret mange sider af
> europæisk kultur, som vi har glemt i amerikaniseringens malstrøm.

netop pga. ulykken. I øjeblikket smider de så vidt jeg kan se hele lasten
over bord og åbner alle døre for alskens vestlige dekadencer.
Men det er rigtigt, at der er meget at finde der. Jeg har haft den
fornøjelse i en uge at bo laaaangt ude i en mørk, mørk lettisk skov i en
lille landsby hvor fattigdommen var ekstrem men hvor naturalieøkonomien
blomstrede. Hvor øllet blev hentet i det lokale bryggeri i kander og hvor
man kunne fremstille syltede svampe så englene sang og tilberede ænder på 30
forskellige måder.
Men det er meget svært at forestille sig at denne arv overlever næste
generation - de unge vil have cola og burgere.

mvh
Jan

Fra : Peter Westh

Dato : 02-09-01 19:37

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> Men det er meget svært at forestille sig at denne arv overlever næste
> generation - de unge vil have cola og burgere.

Men måske arven så kan overleve her i det postmoderne samfund, hvor sådan
nogen dekadente dandyer som os søger "tilbage til rødderne".

Fra : Morgan Green

Dato : 27-10-01 14:34

Hej Peter !

Det ser da total ulækkert ud !

Deres svin æder deres eget lort, og fiskene svømmer rundt i oliepøle.

Så hellere en Amerikansk STEAK (evt Argentinsk). I USA ved de hvad der er
godt, og sætter prisen derefter.
MVH