Eksotisk frugt
Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-09-01 10:38

Sidste efterår købte vi nogle piggede frugter på tilbud -
de var ikke forsynet med navn.
De smagte faktisk ikke af noget. De ser ud til at have et nært
slægtsskab til agurker/græskar.
Nogle af frøene spirede frem og blev til nogle lange
rankede planter med utrolig stivhårede stængler og blade, der
fast til alting.
Der er kommet 3-4 kartoffelstore frugter med
nogle meget store pigge på.
Er der nogen, der kender navnet på planten/frugten?
Og hvad bruges den egentlig til?

Per A. Hansen

Fra : Aa. Worm

Dato : 02-09-01 14:43

> Er der nogen, der kender navnet på planten/frugten?
> Og hvad bruges den egentlig til?

Efter beskrivelsen kender jeg frugten, men jeg kan ikke huske hvad den
hedder.
Jeg har bl. a. set den v. en frokost (som tilbehør til osten), hvor en af
deltagerne spurgte, hvad det var. En af de øvrige gæster svarede straks:
"stegte pindsvineunger" .
Hilsen
Aase

Fra : Anna Larsen

Dato : 02-09-01 15:19

Efter din beskrivelse - og hvis frugten er sådan lys grøngul, gætter jeg på
kiwano.
Som du skriver, smager den ikke af meget, men jeg har hørt, den skulle være
god i frugtsalat.
Eller - skåret i skiver- som pynt/aroma i en hvidvins/frugtpunch.

Per A. Hansen <per.hansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jnnk7.40$pD3.915@news.get2net.dk...

Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-09-01 19:50

Anna Larsen <anna.larsen@get2net.dk> skrev i en
> [...]

være
> god i frugtsalat.
> Eller - skåret i skiver- som pynt/aroma i en hvidvins/frugtpunch.

Tak for svaret - det lyder rigtigt.
Også tak til Aase - det danske navn passer
fint.
Vi prøver dem af i noget salat - tilsat lidt punch -
( eller omvendt)

Per A. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-09-01 23:04

> Anna Larsen <anna.larsen@get2net.dk> skrev i en
> [...]

Jeg ser ikke Annas brev, det er vel ikke den gamle sang om SV: i stedet for
RE: som der SKAL stå?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 03-09-01 20:25

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b92acbc$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Per A. Hansen <per.hansen@get2net.dk> skrev i en

> Jeg ser ikke Annas brev, det er vel ikke den gamle sang om SV: i stedet
for
> RE: som der SKAL stå?

Nej, jeg kan heller ikke se Annas brev..............

Mvh. Marlene.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 03-09-01 20:42

> Per A. Hansen <per.hansen@get2net.dk> skrev i en

> Jeg ser ikke Annas brev, det er vel ikke den gamle sang om SV: i stedet
for
> RE: som der SKAL stå?

Det er sikkert rigitgt.
Både du og Malene kan få tilsendt et program,
der kan løse problemet - jeg fik det af en anden -
men sig lige til inden jeg poster det til Jeres e-mail -
I skulle jo gerne acceptere at der sendes en
EXE-fil til jer.

Per A. Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-09-01 21:43

On Mon, 3 Sep 2001 21:42:01 +0200, "Per A. Hansen"
<per.hansen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>men sig lige til inden jeg poster det til Jeres e-mail -
>I skulle jo gerne acceptere at der sendes en

Det er nu hverken Malene eller Preben som har problemet, det må væra
Anna. Det er jo tele danmars newsserver som pure nægter at modtage
beskeder med et SV: først. (Som Get2nets newsserver tilsyneladende
ikke har noget imod.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-01 23:09

> [...]
> Anna. Det er jo tele danmars newsserver som pure nægter at modtage
> beskeder med et SV: først. (Som Get2nets newsserver tilsyneladende

Tak for udredningen Mads, det sparede lidt skriverier. Også tak for Pers
beredvillighed. Det er nok en ting vi må nævne med mellemrum. Eller de der
kan læse SV: breve skulle nævne det, når der ikke svares med RE. Er der
forresten nogen der kan se formålet med at sortere i, hvad folk skriver i
deres svar? Jeg kan ikke. Og sikke en gang rod det har medført. Henvendte
mig første gang til TeleDK, de kunne ikke engang selv gennemskue hvad der
var galt!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : H. Olesen

Dato : 04-09-01 13:14

On Tue, 4 Sep 2001 00:09:18 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]

De bliver heller ikke modtaget på Sunsites nyhedsserver.

>Eller de der
>kan læse SV: breve skulle nævne det, når der ikke svares med RE.

God idé, vi andre der ikke ser indlæggene, kan jo af gode grunde ikke
fortælle dem det, da vi ikke ser det. Og jeg vil da gerne se alt hvad
der bliver sendt til denne gruppe.

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-09-01 17:16

<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>mig første gang til TeleDK, de kunne ikke engang selv gennemskue hvad der

Det er en del af hele usenettet at svar de skal starte med RE: Og det
står ikke for det engelske Reply, men er vist nok en forkortelse af
noget latin... En eller anden tåbelig oversætter hos microsoft har så
bare oversat det til dansk. Den slags går jo ikke, for hvis man nu
sidder og skriver en nyhedslæser, så skriver man den selvfølgelig så
den overholder de standarder den nu skal. Når så 'nogens' nyhedslæser
pludselig ikke overholder standarden så går der kludder i sagerne.
Derfor sorterer nogle nyhedsservere så disse svar fra og de folk der
ikke længere kan sende deres indlæg, de får lynhurtigt rettet sagerne.
Og så er alting godt

Du har nok snakket med teledanmarks support, og det er jo et velkendt
faktum at support-afdelinger sjældent aner noget om det tekniske
bag...

Personligt finder jeg det dejligt at nogle
udbydere/systemadministratorer har modet til at sætte sådan nogle
filtre i sving.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Per A. Hansen

Dato : 04-09-01 19:34

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
> [...]
> Anna. Det er jo tele danmars newsserver som pure nægter at modtage
> beskeder med et SV: først. (Som Get2nets newsserver tilsyneladende

Du har naturligvis ret - jeg tænkte mig ikke om før det var afsendt.
Det er naturligvis kun de med "Sv" i headeren - f.eks. Anna Larsen
og nogle få andre.
Til alle med "Sv": i headeren i stedet for "Re"
kan medicinen hentes her:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/oefix.exe

Jeg har fået den fra anden side - og den klarer problemet let og
smertefrit uden der fjernes noget på disken.
Dobbeltklik på filen - og problemet klares automatisk.
Oplysningerne gemmes i filen msoeres.dll - den gamle
hedder msoeres.bak -
hvis man vil gendanne den senere.

Per A. Hansen

Fra : Anna Larsen

Dato : 07-09-01 19:46

Beklager dybt og inderligt, jeg har ikke været opmærksom på problemet.

Her er mit svar med 'RE', så kan alle forhåbentligt finde det

mvh Anna

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-09-01 19:24

Da jeg, for ca. 20 år siden - var i Zimbabwe - fandtes der nogen
drueagurk-ligende tingester med kraftige - ikke spidse - pigge/knopper på -
knopperne var 1-1½ cm. høje og en ½ cm brede. Som grøn smagte tingesten som
agurk - men når den havde ligget en rum tid, antog den et bredt spektra af
varme farver fra gul over orange til stærk rød. Når denne fase var
indtruffen, havde frugten/grøntsagen ændret smag og konsistens totalt. hvis
man prikkede hul i begge ender, kunne man suge indholdet ud - det smagte
lifligt sødt og havde en vællingagtig konsistens..

Jeg har aldrig set denne frugt på vore bræde grader..

Hilse Thomas