filer i mediefiler
Fra : RoceKiller

Dato : 02-09-01 10:48

Jeg læste engang noget om at kunne gemme (og kryptere) filer i
forskellige mediefiler (bmp, wav, osv.). Jeg har søgt efter mere
information om dette emne, men forgæves. Så hvis der er nogle derude
der kunen droppe et link eller to, ville jeg blive meget glad.
Greetings
RoceKiller

--
{E-Mail: RoceKiller(at)trashcan.dk UIN: #36155647}
Klogest er den, der ved, hvad han ikke ved.

Fra : Filip Larsen

Dato : 02-09-01 11:35

RoceKiller skrev

> [...]
> information om dette emne, men forgæves. Så hvis der er nogle derude
> der kunen droppe et link eller to, ville jeg blive meget glad.

Teknikken kaldes steganografi og benytter hvad man indenfor kryptografi
kalder en subliminal eller hemmelig (covert) kommunikationskanal. Nedstående
links kan måske bringe dig videre:

http://www.demcom.com/english/steganos/
http://www.burks.de/krypto.html (se tools oversigten nederst)
http://www.google.com/search?q=crypto+steganography+tools
http://www.google.com/search?q=crypto+subliminal+channels

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : RoceKiller

Dato : 03-09-01 07:19

On Sun, 2 Sep 2001 12:35:17 +0200, "Filip Larsen"
<filip.larsen@mail.dk> wrote:

> [...]

>kalder en subliminal eller hemmelig (covert) kommunikationskanal. Nedstående

staganografi, syntes nok jeg havde høre det ord før.

>http://www.demcom.com/english/steganos/
>http://www.burks.de/krypto.html (se tools oversigten nederst)
>http://www.google.com/search?q=crypto+steganography+tools
>http://www.google.com/search?q=crypto+subliminal+channels

Mange tak for linkende, det var lige det jeg søgte.
Greetings
RoceKiller

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 02-09-01 15:05

RoceKiller wrote:
> [...]
> information om dette emne, men forgæves. Så hvis der er nogle derude
> der kunen droppe et link eller to, ville jeg blive meget glad.

Check outguess, www.outguess.org. Ganske udmærket - fås som port
til FreeBSD.

Apropos - er der nogen, der har fået (eksempelvis) outguess til at
virke ((halv-)automatisk) med PGP og mutt? PGP og mutt er ganske fint
integrerede med hinanden, et steganografisk overlay kunne være rigtigt fedt.

Læs i øvrigt også Orson Scott Cards "Shadow of the Hegemon", hvor de
flittigt anvender Steganografi.

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : RoceKiller

Dato : 03-09-01 07:43

On Sun, 02 Sep 2001 14:05:02 GMT, Ole Michaelsen
<omic+usenet3@fys.ku.dk> wrote:

>Check outguess, www.outguess.org. Ganske udmærket - fås som port
>til FreeBSD.

Mange tak, det vil jeg straks kigge på.

>Læs i øvrigt også Orson Scott Cards "Shadow of the Hegemon", hvor de
>flittigt anvender Steganografi.

Hmm, er det en eller anden form for bog?
Greetings
RoceKiller

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-09-01 11:45

RoceKiller wrote:

> Hmm, er det en eller anden form for bog?

Øh, ja. Science Fiction. Sådan en papir-een.
Ganske god. Men off-topic her.

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-09-01 12:13

Ole Michaelsen wrote:

> [...]
Ellers læs "hack proffing your network" den berører også emnet

/Kim

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-01 15:43

Den Mon, 03 Sep 2001 10:45:18 GMT skrev Ole Michaelsen:

>Øh, ja. Science Fiction. Sådan en papir-een.

Oh no, dead trees

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows 2000 is actually the OS that
startet as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : RoceKiller

Dato : 03-09-01 21:04

On Mon, 03 Sep 2001 10:45:18 GMT, Ole Michaelsen
<omic+usenet3@fys.ku.dk> wrote:

>Øh, ja. Science Fiction. Sådan en papir-een.

Nåå, en papir ting. Det er længe siden jeg sidst har det sådan en.

>Ganske god. Men off-topic her.

Hmm, okay. Hvad handler den sådan generalt om, det lydder spænnende
hvis det er en bog der handler om kryptering.

Greetings
RoceKiller

--
{E-Mail: RoceKiller(at)trashcan.dk UIN: #36155647}
"Humor er det man mangler, når man forsøger at forklare,