OS X installering?
Fra : Rasmus Noergaard

Dato : 01-09-01 23:36

Jeg vil bare lige forhoere mig om hvorvidt jeg skal tage en backup af alt
mit software foer end jeg installerer OS X. Eller om jeg bare kan
installere, og derefter boote ind i 9.1 for at aabne gamle programmer.

Haaber der er nogen der kan hjaelpe mig!

mvh rasmus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-09-01 00:56

Rasmus Noergaard <rasmus_noergaard@mac.com> wrote:

> Jeg vil bare lige forhoere mig om hvorvidt jeg skal tage en backup af alt
> mit software foer end jeg installerer OS X. Eller om jeg bare kan
> installere, og derefter boote ind i 9.1 for at aabne gamle programmer.

Hvis du vil være 100% sikker, så tage endelig en backup, men der burde
ikke ske noget.

Hvis du har dansk OS 9.1, så skal du bruge en Tier 2 OS X CD (altså den
med dansk på), hvis du vil bruge de gamle programmer under Mac OS X i
Classic.

Hvis du har et engelsk system, vil det fungere med begge OS X CD'ere.

Et dansk OS 9.1 og en Tier 1 OS X kan sagtens leve side om side, men man
kan altså ikke køre Classic.

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 02-09-01 07:51

In article <1ez33x3.p3egwt1rlfs0iN%rfn@altavista.net>, rfn@altavista.net
(René Frej Nielsen) wrote:

> Hvis du har dansk OS 9.1, så skal du bruge en Tier 2 OS X CD (altså den
> med dansk på), hvis du vil bruge de gamle programmer under Mac OS X i
> Classic.

Tier 2 er et begreb indenfor VLP. Hvad har det med dansk Mac OS X at gøre?

//Peter