fzr600r & jetkit
Fra : p.mariegaard

Dato : 01-09-01 22:37

En af mine venner er dybt depri over benzinforbruget på hans fzr600r. Den
går ca 12 km/l når vi er på tur sammen, min (en fzr600) går ca 16 km/l. (det
skal lige bemærkes at han lige kan klemme den op på 15 km/l når han kører
rigtig pænt. Er det jetkittet der er skyld i den elendige benzinøkonomi. Når
man holder en hånd bag hans udstødning bliver den sort i løbet af nul komma
fem - er det også evt. et resultat af jet kit??
Hvorom alting er, så agter han at fjerne jetkittet, er det virkelig noget
for en perlegrusmekaniker, og er der i så fald nogen her der kan hjælpe med
en vejledning??
på forhånd tak
poul
på økonomisk mc

Fra : RasmusZX9R

Dato : 02-09-01 16:29

Hejsa.
Et jetkit behøver ikke nødvendigvis at give større benzin forbrug men
gør det ofte da man får lidt flere
heste at lege med..((-:
Når du siger at den soder er det fordi et eller andet ikke er som det
skal være.
Man ser ofte på cykler der har kørt mange km med jetkit at strålerøret
eller nålene er blevet slidt
så man ikke kan ramme den rigtige blanding.
Den nemmere løsning er at enten er dyserne for store eller at nålene
sidder for højt.
Den nemmeste løsning for en "perlegrusmekaniker" er nok at få den på et
værksted hvor de ved hjælp af en co2 måler og et rullefelt hurtigt kan
finde fejlen.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (med nye strålerør,efter at de gamle blev slidt ovale af
jetkittets titanium nåle)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ksa

Dato : 02-09-01 17:09

> værksted hvor de ved hjælp af en co2 måler og et rullefelt hurtigt kan
Det er CO% man måler og ikke CO2

Ksa 900SL

Fra : RasmusZX9R

Dato : 02-09-01 20:00

"Ksa" skrev d. 02-09-01 17:09 dette indlæg :

> Det er CO% man måler og ikke CO2
>
> Ksa 900SL

Sorry!!!!!
Jeg går straks ud og vasker munden med brun sæbe...((-:
Rasmus ZX9R-C(der ved nærmere eftertanke godt kan kende forskel på et
svejseanlæg og en co-måler)

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 03-09-01 12:00

> Det er CO% man måler og ikke CO2

Det er det faktisk heller ikke. Men derimod indholdet af O2 relativt til
luftens indhold af O2, hvoraf CO% kan beregnes. Dette er under alle
omstændigheder gældende for lambda sonder til indsprøjtningsanlæg.

Mads Lund
Ninja9RT, der gerne skulle have lambdasonda monteret til næste sesson

Fra : Morten Dahl

Dato : 03-09-01 12:19

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Mads Lund
der gerne skulle have styr på den hjerneblødning gentagne styrt absolut må
have medført

> Ninja9RT, der gerne skulle have lambdasonda monteret til næste sesson

-
Morten Dahl
- der gerne skulle have nyt bagdæk inden fredag

Fra : Mads Lund

Dato : 03-09-01 12:17

> der gerne skulle have styr på den hjerneblødning gentagne styrt absolut må
> have medført

Hvor stor en del af min ulykkesforsikring mon der kan komme til udbetaling ?

Mads Lund (der ikke har styrtet de sidste 22 timer - ha !!)

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 03-09-01 12:33

> Hvor stor en del af min ulykkesforsikring mon der kan komme til udbetaling
?

> Mads Lund (der ikke har styrtet de sidste 22 timer - ha !!)

Det afhænger vel af hvor meget hjerne der var til at begynde med

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 03-09-01 12:42

> Hvor stor en del af min ulykkesforsikring mon der kan komme til udbetaling
?

Tjae, din motorik vil jeg gerne stå indefor ikke er 100% på toppen (desv.
mangl. dok fra vandskituren)

> Mads Lund (der ikke har styrtet de sidste 22 timer - ha !!)

Dygtig dygtig, men du har vel heller ikke været i nærheden af noget 2hjulet
de sidste 22timer?

Damn det metzlerskod laver gridsefy når det eksploderer men tricket med
hele tørrede chilli fungerede ikke det skal åbentbart være rene
chillikorn. det var ellers mørkt og det hele. Og så havde jeg ikke lige
gennemtænkt at et bagdæk der er så blødt også sætter spor på fliserne når
man skubber skidtet hen på sin holdeplads så jeg skal gøre fliser rene
idag..

-
Morten D.
Der glæder sig til fredag/lørdag/ men ikke til turen hjem søndag

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 03-09-01 12:48

> [...]
> gennemtænkt at et bagdæk der er så blødt også sætter spor på fliserne når
> man skubber skidtet hen på sin holdeplads så jeg skal gøre fliser rene

Øøøøøøh er jeg den eneste der nu spørger: "Hvad sker der?"
(forklaring til ovenstående??!)

Mvh Peter HH

Fra : Mads Lund

Dato : 03-09-01 13:15

> Øøøøøøh er jeg den eneste der nu spørger: "Hvad sker der?"
> (forklaring til ovenstående??!)

Don't ask.

Mads Lund

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 03-09-01 21:32

> Don't ask.
>

> Mads Lund

OK - så spørger jeg _ikke_!
(men vil alligevel gerne vide hvad det gik ud på....)

--
Mvh Peter HH - som har en kvindes nysgerrighed, når det drejer sig om
uløste gåder......

Fra : Mads Lund

Dato : 04-09-01 06:35

> (men vil alligevel gerne vide hvad det gik ud på....)

Gæt på at chilikorn lyser orange når de brænder, hvilket de kommer til hvis
de f.eks bliver limet fast i smeltet gummi, og bliver trukket hen over et
fast materiale som eks asfalt. Effekten af en burnout med dækket lysende
orange er et af Mortens bedste scoretrick. F.eks sidste weekend scorede han
en flot uniformeret fyr, med hang til håndjern bare 30 sek efter sådan et
stunt Jeg var færdig af grin.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 08:31

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> [...]
snip historie om illuminerende dæk og Mortens scoretricks

Tak for beretningen - er lidt ked af at jeg ikke kunne opleve Morten og hans
nye filejs med de store smykker

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Red. DMCN Forh. Anm. Sider

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-09-01 08:55

"Peter H. Hasselbalch" <phh@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for beretningen - er lidt ked af at jeg ikke kunne opleve Morten og
hans
> nye filejs med de store smykker

ja ja mor i jer bare... Selvom jeg altid slipper ud af dem med både frihed
og økonomi i behold har jeg nu tænkt mig at holde lav profil denne week-end
det kan sku ikke blive ved med at gå godt.

Til Peter:

Nu kan det godt være at jeg tiltrækker denne type mennesker, men har også en
evne til at slippe af med dem MEGET hurtigt igen

-
Morten Dahl
- åbenbart uhyggelig charmerende for uniformsfetischter (garanti for
stavefejl)

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-09-01 21:14

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
snip...

> Til Peter:
> Nu kan det godt være at jeg tiltrækker denne type mennesker, men har også
en
> evne til at slippe af med dem MEGET hurtigt igen

Se, _det_ er noget der kan bruges!
Det plejer jo kun at være hunkønnet der kan snakke sig ud af bøder,
konfiskationer m.m.
Din forklaring må kunne bringes i en FAQ så alle kan lære tricket

--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4

Fra : Mads Lund

Dato : 05-09-01 07:29

> Din forklaring må kunne bringes i en FAQ så alle kan lære tricket

GRILL, af alle er Morten den der kommer med forklaringer der er længst ude.
Men det er nogle ret gode historier, men absolut ikke egnede til en FAQ.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-09-01 07:57

> GRILL, af alle er Morten den der kommer med forklaringer der er længst
ude.
> Men det er nogle ret gode historier, men absolut ikke egnede til en FAQ.

Så så, hvordan skal det forståes..
Den i Horsens sidste år, tja det var nu nok mest Lau jeg skylder æren for at
slippe for den.
Den med strisseren der ikke var niels var sku da ikke min skyld, kunne da
ikke vide niels var drejet af.
Den på hovedvejen dagen efter, der nåede jeg at svinge ned af en lille
sidevej (som så var sne/isbelagt) og da han ikke havde nogen måling var han
mere intresseret i forsikring (feb. måned) du sku ha set hvordan luften gik
af ham da han fik at vide cyklen VAR forsikret
Den dag der var en emsig betjent der mente jeg ikke forsvarligt kunne styre
mc´n siddende på tanken slap jeg fra efter at have vist ham at jeg kunne
betjene bagbremse/gear i denne position, men på spørgsmålet om en hård
forhjulsopbremsning var jeg lidt tvivlende.
Den med fartkontrollen neden for Horsensvej var... ja en kombination af en
hjerneblødning/svineheld..
Den forrige Fredag, øhh man har vel altid en syg undskyldning parat..

Men hvis det skal være, så er her min fre´mgangsmåde :

Politiet er jo fornuftige mennesker, og kan man komme med en fornuftig
begrundelse for hvorfor de ikke skal forfølge sagen, samt opfører sig pænt
(der er jo en grund til man er blevet stoppet) så er de også til at snakke
med. Jeg slukker altid cyklen med det samme, og står af cyklen med hjelmen
taget af. så har man ligesom vist at man ikke er ude på ballade.

Hvis dette kan bruges til en FAQ, så værsgod

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 05-09-01 08:19

>bla, bla bla....snak ... snak
>
> Hvis dette kan bruges til en FAQ, så værsgod

Du sprang let henover det med en syg undskyldning

Mads Lund
Ninja9RT (som kun har tiltrukket opmærksomhed 2 gange)

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-09-01 08:55

> Du sprang let henover det med en syg undskyldning

Nej nej, den hører ind under en fornuftig forklaring

> Mads Lund
> Ninja9RT (som kun har tiltrukket opmærksomhed 2 gange)

Yaeh right

PS. mailer dig lige senere..

-
MD

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-01 15:04

hejsa Morten Dahl

Ring lige til mig, der er minus svar på din mobil ! ;o(
Mvh
Morten

Fra : p.mariegaard

Dato : 04-09-01 21:49

Tak for det gode input som nåede at blive postet, inden tråden rendte lidt
af sporet . Det er jo en af fornøjelserne ved denne gruppe, at man
aldrig hved hvor en tråd ender
hilsen
poul, som vil overtale kammiraten til at bruge et godt værksted isf.
perlegrus
RasmusZX9R <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ccsk7.179$9V5.12699@news000.worldonline.dk...

Fra : Armand

Dato : 03-09-01 15:52

p.mariegaard <p.mariegaard@post.tele.dk> skrev i en
> [...]
> holder en hånd bag hans udstødning bliver den sort i løbet af nul
> komma fem - er det også evt. et resultat af jet kit??

Hvis man monterer et jetkit, må det være ud fra en tro på at det giver
flere kræfter!
Flere kræfter = merforbrug af bensin!

Men den burde ikke sode som beskrevet!
Check først og fremmest om der skulle være en chokerdyse (på selve
karburatorerne) der hænger!
Hvis ikke dette er tilfældet, så få den rullet på en bænk ved én der
tillige har en CO-tester, og få derved vurderet hvor og hvorfor den
overforbruger.
Og vurdér så udfra samme værksteds prisoverslag om ikke at det kan svare
sig at betale dem for det istedet for at begynde at rode med det selv!

--
Armand.
(der ellers nok anbefaler folk at prøve at skrue i deres model selv)

Fra : Jacob

Dato : 04-09-01 12:45

Hvis det er et bolscheøre af en mekaniker, der har monteret jetkit'et er det
bestemt ikke noget problem at få en mc til at sode med jetkit i. "Ulempen"
ved et jetkit er jo at man kan hæve nålene, give "dyret" for meget at leve
af og der ved få smidt benzin ud i afgangsrørene. Dette kræver så også at
han heller ikke ved hvordan man bruger en testbænk, hvilket der (efter hvad
jeg har hørt!) desværre er en del af MC-mekanikerne i gode gamle DK, der
ikke gør !!! Til gengæld tjener de en masse penge på det !

Jeg ville nu alligevel køre til en pro. ...trods alt !

Jacob