Mini-vandplanter
Fra : Sus

Dato : 01-09-01 21:54

Hej gruppe!

Er der nogen der ved noget om vandplanter - åkander, dunhammere osv. - i
miniformat? Min svigerfar købte for et par år siden en såkaldt
"mini"-åkande. Det holdt bare ikke så længe. Allerede sessonen efter havde
den glemt alt om at være mini.
Jeg selv har købt en "mini"-dunhammer. Det holdt også kun i en sesson.

Mit spørgsmål er: kan man få rigtige mini-vandplanter. Altså planter der
bliver ved med at være mini. Jeg skal til at anlægge en overløbsdam, og vil
gerne have en åkande i, men er bange for at den kommer til at fylde for
meget. Er der nogen der kan hjælpe??

MVH
Sus

Fra : jan

Dato : 01-09-01 23:13

Hej SUS

Hvad mener du med mini dunhammer, Den dunhammer bliver ca. max 0.5 - 0.7
meter. og de dansk avlet dunhammer er meget robuste - jeg har haft mine i
snart 7 år.

Af små åkander er der en 3-4 stykker der ikke blive for store
teragona er nok den jeg helst vil anbefale som den meste robuste.
prøv evt. at kigge på www.koien.dk der er informationer om dette også.

MVH
Jan

Fra : Sus

Dato : 02-09-01 13:30

Hej Jan.

Tak for dit svar. Jeg vil spørge efter de åkander du nævner hos min lokale
gartner.
Da jeg købte min dunhammer, fik jeg at vide, at det var en mini. På det
tidspunkt var den ca. 0,5 meter, som du beskriver. Nu har den bare fået
vokseværk, og er over en meter høj!

Det gør ikke så meget der hvor den står, men jeg er lidt nervøs for, at det
samme vil ske hvis jeg køber en mini åkande.

MVH.
Sus