Trådløse mus
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-09-01 17:58

Hejsa,

Jeg skrev dette indlæg i min anden tråd "Mac OS X og flerknaps mus", men
det forsvandt vist lidt da det var et svar til mig selv.

Den ene er en Cordless Wheel Mouse, som er en trådløs med kugle i en
standardform, som ligger godt i hånden.

Den anden er en Cordless MouseMan Optical, som er både trådløs og
optisk.

Begge har et scrollhjul, som fungerer glimrende, klart bedre end den
Logitech-mus jeg har til PC'eren.

Der er dog et lille problem med dem begge, både i Mac OS X og Mac OS 9,
hvor musens bevægelser bliver mere "hakket". Det foregår ikke så
flydende som med Apple's egen Pro Mouse, men det virker som om, at
Cordless MouseMan Optical er lidt mindre hakkende, men det kan være
indbildning/ønsketænkning, da prisen er noget højere!

Det er også sværere at pege præcist med Logitech musene pga. den
"hakkende" styring.

Er det mig der gør noget galt, eller kan man ikke få en ny mus med så
flydende bevægelser som Apple's? Kan det være fordi de er trådløse, så
de sparer strøm ved at spare lidt på tilbagemeldingerne til computeren?
Ifølge Logitech's website, så skulle denne mus være bedre end alle
tidligere optiske mus, selvom den er trådløs.

Jeg kan sikkert vænne mig til det, men det er ganske tydeligt selv ved
almindeligt brug. En anden ulempe ved de trådløse mus er vægten, for
batterierne gør dem lidt tunge. Den trådløse+optiske bruger to AA
batterier, der vejer lidt mere end den kun trådløses af AAA typen.

Jeg håber der er andre, som sidder med trådløse mus og som evt. kan
melde om de har samme problem. Jeg har fået lovning på, at jeg kan
levere musen tilbage, hvis jeg ikke er tilfreds, så hvis der ingen
løsning er, så vil jeg lige overveje det. Jeg har dog brug for den
ekstra knap + scrollhjul...

--
René