Gåsebiller
Fra : Arne pedersen

Dato : 01-09-01 16:52

Er der nogen der har erfaring i bekæmpelse af gåsebillelaver i græsplæner
..det er jo lidt omsonst at benytte gift vis naboens gåsebiller kommer med æg
næste år.
jeg har læst hvad nettet har at byde på af metoder men ikke hvad virkningen
er på sigt
på forhånd tak

Arne

Fra : Per A. Hansen

Dato : 01-09-01 19:01

Arne pedersen <Egevaenget21@mobilixnet.dk> skrev i en
> [...]
> .det er jo lidt omsonst at benytte gift vis naboens gåsebiller kommer med

Der er mange erfaringer fra landbruget - de siger
kort og godt, at det ikke kan betale sig - virkningen
er meget usikker.
Gåsebiller kommer og går uforudsigeligt - der er
måske slet ingen til næste år - måske mange?

Per A. Hansen

Fra : Michael - DK

Dato : 03-09-01 07:29

Hej Arne,

Af din email-adresse kan jeg se at vi sandsynligvis bor i samme kvarter. Jeg
har prøvet med Perfektion og med nematoder. Perfektionen virker bedst til at
få øvrige naboer til at lukke vinduerne. Nematoderne - tja, de er vist bare
dyre . Der stod godt nok på pakken at de var beregnet til gåsebillelarver,
men 14 dage efter at jeg havde spredt dem ud, så lignede græsset noget der
var løgn.....

Jeg er blevet fortalt at billerne er der i en syv års periode, så vi kar
"kun" 4 år tilbage.

Mvh
Michael - nr. 61

Arne pedersen <Egevaenget21@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ss7k7.21713$3q.792831@news010.worldonline.dk...

Fra : Arne pedersen

Dato : 03-09-01 17:18

jeg har i mellem tiden fundet ud af at udsigten er ramt lige så hårdt som os
så mund ikke det bedste råd er at vente og håbe det driver over om hvad var
det du sagde 4 år
Arne

Fra : Per A. Hansen

Dato : 03-09-01 20:40

Michael - DK <m.lauth"nospam"@get2net.dk> skrev i en
> Hej Arne,
>
> Jeg er blevet fortalt at billerne er der i en syv års periode, så vi kar
> "kun" 4 år tilbage.

Hmm.
Oldenborrers livscyklus på 4 år - Gåsebillernes er
på 1 år. Men deres antal svinger derimod meget
uforudsigeligt. Bare vent og se!

Per A. Hansen