DivX på mac?
Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-09-01 12:44

Efter at have researchet lidt i dette emne, er jeg nået frem til, at vil
man se DivX-film på mac, skal man bruge DivX Player, samt Windows Media
Player 6.3. -Ret mig, hvis jeg tager fejl....
DivX Player har jeg fundet, men WMP 6.3 er tilsyneladende forsvundet fra
nettet.
Er der nogen der kan forsyne mig med et link til WMP 6.3?

Mvh
Thomas

Fra : tom dissing

Dato : 01-09-01 12:48

6.3 er for gammel !? Prøv med 7.0 ( ikke beta)
Tom

On 01/09/01 13:43, in article
1ez25g3.1a6wg511kkuxwiN%thomash@skydebanen.net, "Thomas Hansen"

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-09-01 13:03

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> 6.3 er for gammel !?

Gammel ja, men det er den DivX-playeren ska bruge. Hvis Simon T stadig
ikke har ryddet op kan du finde 6.3'eren her:

<http://www.rhk.dk/users/mac/wmp63.sit>

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Simon T

Dato : 02-09-01 04:53

Bare rolig, der er ikke ryddet!

Simon T

PS: Firmafester trækker ud...

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-09-01 07:31

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> PS: Firmafester trækker ud...

Sandhed...(-:

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-09-01 13:15

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> 6.3 er for gammel !? Prøv med 7.0 ( ikke beta)

6.3 er PÅKRÆVET for at kunne afspille DivX film på Mac'en. Jeg mener
helt bestemt, at nogen her i gruppen har den liggende et sted til
download.

--
René

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 01-09-01 17:59

Kan man ikke få gDivX til mac? www.gdivx.com

jeg ville ikke have microsoft progz på min mac... men ok

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 07-09-01 11:40

"Neumann, Thomas" <120010392745@post9.tele.dk> wrote in message news:<9mr459$ql2$1@sunsite.dk>...
> Kan man ikke få gDivX til mac? www.gdivx.com
>
> jeg ville ikke have microsoft progz på min mac... men ok
>
> Thomas

Jep, det kan du her:
http://uni-c.mac.tucows.com/preview/206564.html

Med den kan du spille quicktime avi-filer.
Når du har downloaded filen skal du åbne divx og vælge div doctor i
edit menuen, derefter vælge din fil og efter få (eller lidt flere)
sekunder er den klar til at spille. Den laver så selv en divx fil,
men du skal beholde den oprindelige fil for at kunne afspille den.

Det lyder lidt besværligt og er naturligvis ikke så godt som ægte qt,
men det fungerer faktisk og er ikke så svært at finde ud af, når bare
man ved hvordan.

ThomasH

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 01-10-01 18:02

Er der ikke nogen der har hørt nogen rygter om hvorvidt Apple har tænkt sig
nogensinde at understøtte DIVX i deres QuickTime-pakke? Det er nok de fleste
af os der hellere vil se en film i QuickTime Player i stedet for først at
åbne DIVX Player og så Windows Media Player 6.3. Eller for den sags skyld at
ændre på nogle af resurserne i filmen med ResEdit som et andet program
foreslår (så vidt jeg husker) - det kan man ikke, hvis filmen skal forblive
på CD'en.

Hilsen Henning

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 01-10-01 22:19

> Er der ikke nogen der har hørt nogen rygter om hvorvidt Apple har tænkt sig
> nogensinde at understøtte DIVX i deres QuickTime-pakke?

Hvis du har OS X kan du downloade et plug-in, der gør det muligt at afspille
DivX i QuickTime Player. Den kan hentes fra http://divx.jamby.net/ .

/Mikkel

--
Posted from voyager.rhk.dk [130.226.169.201]

Fra : Jakob H K

Dato : 07-09-01 00:13

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> 6.3 er for gammel !? Prøv med 7.0 ( ikke beta)
> Tom

Hvor kraftig en maskine skal der til for at afspille divx film flydende
? Fungerer det ligesågodt på mac som på pc ? Kender du nogen programmer
der kan lave dv film om til divx film ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-09-01 00:35

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Hvor kraftig en maskine skal der til for at afspille divx film flydende
> ?

i PC verdenen hedder det vist +400MHHz P2 gerne det dobbelte. På mac vil
jeg også sige minimum 400MHz G3, men selv på hurtigere mac'er, er det
stadig problematisk pga af den ringe software.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

Fra : Steen Villumsen

Dato : 01-09-01 15:32

Jeg har til gengæld downloadet WMP 6 poste et link her i gruppen. Linket
fra versiontracker.com duer ikke...

På forhånd tak,

Steen