Ripe (Re: IP !!)
Fra : Jørgensen

Dato : 01-09-01 12:33

TheCrow skrev i meddelelsen <9lekci$9i0$1@news.cybercity.dk>...
>Okay, når jeg nu kan se i ZoneAlarm at den har blocked en bestemt ip bliver
>jeg jo selvfølgelig lidt (læs meget) nysgerrig efter at se hvem vedkomne
er,
>efter at have søgt på RIPE og andre steder, finder jeg dog ud af vedkomnes
>navn og adresse,

Mener du ikke snarere internetudbyderens navn og adresse? Man kan vel
normalt ikke finde navne og adresser på enkeltpersoner via disse
whois-services, eller har jeg misforstået noget?

Mvh.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-01 15:19

Jørgensen skrev:

>Mener du ikke snarere internetudbyderens navn og adresse? Man kan vel
>normalt ikke finde navne og adresser på enkeltpersoner via disse
>whois-services, eller har jeg misforstået noget?

Ja, delvis. Man kunne slå mit navn og min adresse op indtil for nylig.
DK-Hostmaster har fået et anfald af paranoia og lukket for det. Min
udbyder er Stofanet, og det er Struernet der huser mit domæne.

Denne paranoia har endnu ikke ramt udlandet.

Nogle har deres domæner som underdomæner eller pseudodomæner. Der kan
man ikke altid finde deres oplysninger.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Henrik Boegh

Dato : 01-09-01 17:46

Bertel Lund Hansen <mailto:nospamto@lundhansen.dk> wrote in
dk.edb.sikkerhed:

[...]

> Ja, delvis. Man kunne slå mit navn og min adresse op indtil for nylig.
> DK-Hostmaster har fået et anfald af paranoia og lukket for det. Min
> udbyder er Stofanet, og det er Struernet der huser mit domæne.

Det kan man da stadigvæk:
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=lundhansen.dk&lang=da
Men dog kun via deres websider.
Så vidt jeg husker var det noget med at registertilsynet havde været på
nakken af dem, men jeg kan ikke lige finde deres officielle begrundelse
nogle steder nu :/

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***