Faqs og websider om sikkerhed?
Fra : Jørgensen

Dato : 01-09-01 12:33

Hej.

Kan nogen anbefale nogle gode web-sider om computer-sikkerhed, firewalls,
osv, gerne med FAQ's.

Da jeg lige har fået en firewall, ville det bl.a. være rart at vide noget
mere om det rent tekniske; porte, logs, koder osv. osv, så jeg bedre kan
forstå de meddelelser/advarsler, som firewallen vil komme med, og ikke
behøver belemre denne nyhedsgruppe med evindelige dumme spørgsmål.

Mvh.

Fra : Alex Holst

Dato : 01-09-01 13:04

Jørgensen <mj@nospam.dk> wrote:
> Kan nogen anbefale nogle gode web-sider om computer-sikkerhed, firewalls,
> osv, gerne med FAQ's.

Du kan starte med OSS'en som er under udvikling. Jeg skulle gerne faa postet
den naeste klump i denne weekend:

http://a.area51.dk/sikkerhed/

http://www.robertgraham.com/pubs/firewall-seen.html

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-09-01 13:11

Hej a@area51.dk (Alex Holst)

>Du kan starte med OSS'en som er under udvikling. Jeg skulle gerne faa postet
>den naeste klump i denne weekend:
>
> http://a.area51.dk/sikkerhed/

Skal der linkes til den fra gruppe-fundatsen, eller vil du helst vente
til du er færdig?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 01-09-01 22:14

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> wrote:

> Skal der linkes til den fra gruppe-fundatsen, eller vil du helst vente
> til du er færdig?

Link blot. Den skulle gerne blive anstaendig inden for de naeste par dage.

Jeg har ikke adgang til Outlook. Hvem har lyst til at skrive lidt om at
saette Outlook op til ikke at voldtage sigselv naar man modtager bestemte
filer?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-09-01 23:39

Hej a@area51.dk (Alex Holst)

http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.sikkerhed

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 06-09-01 04:02

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> wrote in

> http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.sikkerhed

|Redigeret af: Lars Kim Lund
|Sidst ændret: 2. februar 2001

Burde det ikke være 02 Sep 2001?

Kald det bare flue-erotik, men jeg er af den overbevisning at når man
nu alligevel har en indikator for sidste ændring, bør den også være up
to date..

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-09-01 06:07

Hej "Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com>

>Burde det ikke være 02 Sep 2001?
>
>Kald det bare flue-erotik, men jeg er af den overbevisning at når man
>nu alligevel har en indikator for sidste ændring, bør den også være up
>to date..

Seneste ændring af siden eller scriptet. Ikke ændringer af det
(dynamiske) indhold den viser.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jørgensen

Dato : 06-09-01 01:45

Alex Holst skrev i meddelelsen ...

>Du kan starte med OSS'en som er under udvikling. Jeg skulle gerne faa
> [...]

Perfekt. Tak.

Mvh.

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 02-09-01 21:23

On Sat, 1 Sep 2001 13:32:47 +0200, "Jørgensen" <mj@nospam.dk> wrote:

> [...]
>forstå de meddelelser/advarsler, som firewallen vil komme med, og ikke
>behøver belemre denne nyhedsgruppe med evindelige dumme spørgsmål.

Du kan prøve at gå på http://safehouse.mine.nu og gp under punkt
"Sikkerhed/Sikkerheds check" og du kan også tilmelde din e-mail
addresse og få alt nyt angående sikkerhed på mail

M.v.H

René

http://rrn.mine.nu

Fra : Jørgensen

Dato : 06-09-01 01:45

rrn@rrn.mine.nu skrev i meddelelsen <3b9296bb$0$256

>Du kan prøve at gå på http://safehouse.mine.nu og gp under punkt
>"Sikkerhed/Sikkerheds check" og du kan også tilmelde din e-mail
>addresse og få alt nyt angående sikkerhed på mail

Jeg siger tak for linket.

Mvh.