Intet rygmærkeforbud ved Mosten Race Day
Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 01-09-01 07:21

Tirsdag blev Mosten MC kontaktet af Justitsministeriet, som meddelte at det
tidligere af Randers Politi stillede forbud mod rygmærker blev frafaldet,
også selv om forbudet var blevet indsnævret til HA og Bandidos samt disse
støttegrupper.
Begrundelsen for afgørelsen blev ikke givert.
Onsdag morgen modtog DMC desuden et længe ventet responsum fra en af landets
førende jurister, og heri fremgår en saglig gennemgang af de regler, som
politiet har brugt i argumentation for at indføre et rygmærkeforbud, og det
fremføres her at politiet ikke kan finde lovhjemmel i de pågældende
lovparagraffer.
Med dette responsum i hånden har DMC dermed skaffet sig et brugbart forsvar
imod rygmærkeforbud uanset hvem det måtte ramme og i hvilken politikreds man
måtte få den ide at forbyde rygmærker til motorcykelarrangementer.

mvh
Rolf Skovløkke

Fra : Per Pedersen

Dato : 01-09-01 11:05

"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> wrote in message
> [...]
man
> måtte få den ide at forbyde rygmærker til motorcykelarrangementer.

Sådan!! Det var da rart at sheriffen i Randers blev sat på plads. Mon ikke
han har fået en løftet pegefinger med fra Justitsministeren??

Med Venlig Hilsen

Per Pedersen

Fra : james

Dato : 01-09-01 16:08

Rolf,

Er det stadig et minus i kassen til udarbejdelse af juristens responsum? I så
fald, vil du være så venlig at skrive gironummeret én gang mere?

mvh,

-james

Fra : Søren L Hansen

Dato : 02-09-01 20:15

"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> måtte få den ide at forbyde rygmærker til motorcykelarrangementer.

Prima, jeg kunne regne det ud ved selvsyn ved ankomsten fredag. Men der var
stadig en MASSIV kontrol ved ankomsten, alle blev set an i en veritabel
kontrolpost, jeg blev spurgt "hvor kommer du fra" "Aalborg". Har du noget
legitimation, kørekort el.l. " "jamen det har jeg da" en underligt nervøs
civilbetjent . Der var oprettet stor kommandocentral med lastbil-kontor mv.

Og i øvrigt en fortræffeligt arrangement, man går aldrig fejl af
husmoderstrip, biksemad og dragrace.

Søren.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-09-01 21:48

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> Og i øvrigt en fortræffeligt arrangement, man går aldrig fejl af
> husmoderstrip, biksemad og dragrace.
****************

Et fedt arrangement, men hvorfor helvede skal
det koste HELE 200 (TOHUNDREDE) kroner at komme ind ???
Til de penge kunne man forvente et program ell. lign.

Til sammenligning koster folkerace i Ikast kr. 60,-
Tractorpulling i Herning kr. 150,-

OG, bedst af alt, MotoCross på Uhrebanen ved Karup
koster kun 50,- og så får man en mangesidet A4-størrelse
katalog i FLERFARVET lækker udførelse...

Hvad er årsagen til, at MOSTEN skal tjene fedt ??

Selve arrangementet var næppe større end
DHB 2001, hvor der også skulle betales for tribuner....?

Fra : Søren L Hansen

Dato : 03-09-01 08:47

Karsten Olesen <gakke@email.dk> wrote in article
<9mu5ro$g6b$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> katalog i FLERFARVET lækker udførelse...
>
> Hvad er årsagen til, at MOSTEN skal tjene fedt ??

Hvad er årsagen til at ALLE gerne vil tjene fedt, er du sådan en slags
kommunist?

> Selve arrangementet var næppe større end
> DHB 2001, hvor der også skulle betales for tribuner....?

bla bla bla vås vås vås. Får du fri camping, bad, 4 store bands, billig øl
og god mad, *gratis* tribuner og gratis morgenmad i to dage til traktortræk
og folkerace?? Det er typisk noget med 30 kroner for et plasticbæger med
tynd fadøl, og forkullede pølser til overpris.
Og der ER er stort kulørt program du kan masturbere til. Mosten skal ikke
tjene noget videre, det er grundlæggende et MOTORCYKELtræf, hvor
MOTORCYKLISTER mødes og har det sjovt, så bland det ikke sammen med de
andre 100% kommercielle arrangementer. Desværre kommer der nu så mange
ikke-motorcyklister og andre griseskubbere der tror det er den lokale
byfest, at der var hyret et 5mands vagtværn, noget jeg *aldrig* har set til
andre træf.

Var du der overhovedet?

--
Søren