HVAD SKER DER MED VESTAS....
Fra : nul@putte.dk

Dato : 31-08-01 23:36

Denne aktie har være oppe i 512... (nok liiige lidt højt) MEN nu er
den i 239....

hilsen nul@putte

håber nogen har et bud.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 01-09-01 08:53

On Sat, 01 Sep 2001 00:36:26 +0200, "nul@putte.dk" <nul@putte.dk>
wrote:

>Denne aktie har være oppe i 512... (nok liiige lidt højt) MEN nu er
>den i 239....

Fordi en eller anden tåbelig analytiker har udtalt at aktien nok er
for dyr, hvis Vestas en dag skal opkøbes af et andet firma.

Direkte tåbeligt. og ja, 239 er alt for lavt, jeg ville nærmere sige
400.

/Brian

Fra : Anders Andersen

Dato : 01-09-01 09:56

Hvad bygger du din anbefaling på 400 på?

Anders
Brian B. Christensen <nope@nope.nope> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ur41ptoal1jesiot0tt064os0p583vr4vl@4ax.com...

Fra : Garfield_dk

Dato : 01-09-01 10:16

> [...]

> for dyr, hvis Vestas en dag skal opkøbes af et andet firma.
>
> Direkte tåbeligt. og ja, 239 er alt for lavt, jeg ville nærmere sige

Se nu er det selvfølgelig kedeligt, at aktien er kommet ned i det niveau,
hvor den befinder sig på nuværende tidspunkt.

Men hvad gør, at din påstand om, at aktiekursen skal være 400 er mere
berettiget end den analytikker, som har udtalt, at den er for højt prissat.

Det der var galt (se fra analytikkerens side) er, at selskabet har negativt
cashflow i 1999 og 2000 og man forventer, at det vil fortsætte i 2002 og
2003. Og endvidere er det jo rigtigt nok, at store selskaber som Siemens og
ABB vil kunne købe sig til knowhow og derved udkonkurrere Vestas og selvf.
og NEG.

Lad markedet arbejde som det nu vil, og lad være med at sige, at en
aktiekurs er mere berettiget end en anden. Alle vækstaktier har fået tæsk,
og derfor får Vestas og NEG jo også nogle bank.

Mvh. Garfield_DK

Fra : Johan

Dato : 13-10-01 15:23

> [...]
> for dyr, hvis Vestas en dag skal opkøbes af et andet firma.
>
> Direkte tåbeligt. og ja, 239 er alt for lavt, jeg ville nærmere sige

Hvad baserer du det på? Man plejer at sige at markedet altid har ret?

Vindmølle aktierne har været prissat alt for højt de sidste måneder, og de
har
fået en en del velfortjente tæsk. Det er naivt at sige at den optur ville
forsætte op af. Det er ligesom f.eks. I-Data som havde et fald på 97% (så
vidt jeg husker). Så hvad er problemet? Vindmølle aktierne blev tæsket efter
IT aktierne, fordi de var baseret på alt for høj omsætning.
Men ja, på længere sigt, er der gode potentielle afkast på vindmølle
aktierne, men mener de ligger i en rimelig pris pt.

mvh

Johan