Pismo som stationær - slukning af skærm
Fra : MacMan

Dato : 31-08-01 23:43

Hej,

Jeg har en pismo PowerBook som jeg bruger som stationær når jeg er hjemme,
dvs. kobler skærm, tastatur og tegneplade til.
Det er selvfølgelig meget smart at have to skærme - min eksterne 19" og den
indbyggede 14" - men jeg bruger egentlig aldrig andet end den store.
Derfor vil jeg høre om det er muligt at slukke skærmen på den bærbare, eller
endnu bedre, have 'hætten' helt lukket mens den kører?

- Morten

Fra : Ben Knudsen

Dato : 01-09-01 10:01

nospam@nospam.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>eller
>endnu bedre, have 'hætten' helt lukket mens den kører?

Det kan du sagtens. Hvis du tilkobler udstyret og tænder din mac via det
eksterne tastatur mens klappen er lukket, så får du kun én skærm - og det
er den eksterne.

Mvh Ben

Fra : MacMan

Dato : 01-09-01 11:31

I brevet "fc.0073fb6b03715ac03b9aca009b8637cf.3715ad0@net.dialog.dk" skrev
Ben Knudsen (ben@net.dialog.dk) den 01/09/01 11:00:

> Det kan du sagtens. Hvis du tilkobler udstyret og tænder din mac via det
> eksterne tastatur mens klappen er lukket, så får du kun én skærm - og det
> er den eksterne.

Lyder rigtig godt, men hvordan tænder man maskinen gennem et Apple Pro
tastatur?

- Morten

Fra : MacMan

Dato : 01-09-01 11:44

I brevet "B7B68570.904E%nospam@nospam.com" skrev MacMan (nospam@nospam.com)
den 01/09/01 12:30:

> [...]
> Ben Knudsen (ben@net.dialog.dk) den 01/09/01 11:00:

> Lyder rigtig godt, men hvordan tænder man maskinen gennem et Apple Pro

Det er lige meget jeg fandt ud af at jeg kunne tænde på den bærbare's
startknap og så lukke klappen hurtigt - det virker perfekt, takker! :)

- Morten

Fra : Peter Gersmann

Dato : 01-09-01 14:12

In article <FFFFF3FA.9050%nospam@nospam.com>, MacMan <nospam@nospam.com>
wrote:

> Det er lige meget jeg fandt ud af at jeg kunne tænde på den bærbare's
> startknap og så lukke klappen hurtigt - det virker perfekt, takker! :)

Men husk lige at det ikke er anbefalet af Apple. En del varme frigives
gennem computerens overside, og det er jo lidt svært når der lægges låg
på. Tror dog godt at du kan slippe afsted med det.

//Peter

Fra : MacMan

Dato : 01-09-01 14:31

I brevet "moof.immerfreundlich-E3976A.15114401092001@news.get2net.dk" skrev
Peter Gersmann (moof.immerfreundlich@mail.tele.dk) den 01/09/01 15:11:

> Men husk lige at det ikke er anbefalet af Apple. En del varme frigives
> gennem computerens overside, og det er jo lidt svært når der lægges låg
> på. Tror dog godt at du kan slippe afsted med det.

Tastaturet bliver lidt lunkent, men ellers virker den ovehovedet ikke varm,
og det er rigtig lækkert, næsten som en flad, sort Cube

- Morten