Umulig at vække efter vågeblus
Fra : Zorilla

Dato : 31-08-01 23:01

Jeg har problemer med at vække min iBook 500 efter den har været på vågeblus
10-15 min.
først 10-15 min ingen problemer, flyt lidt på musen eller tryk på tastaturet
og maskinen vækkes til live.
Når maskinen har stået længere sker der bare ingenting ligegyldigt hvor
meget jeg trykker på tasterne eller flytter musen.
Eneste løsning er at slukke og tænde maskinen igen. Det kan da ikke være
rigtigt ??

Er er nogen der har oplevet lign og kan hjælpe.

mvh
Peter

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 03-09-01 09:03

In article <iMTj7.228$tZ1.11568@news.get2net.dk>,
"Zorilla" <zorilla@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> rigtigt ??
>
> Er er nogen der har oplevet lign og kan hjælpe.

Ikke under MacOS 9.1DK, men det er nok fordi jeg sjældent booter ind i
MacOS 9.1 :) Jeg har dog oplevet, at den har været lidt sløv til at
vågne - giv den lidt tid og tryk lidt på musen og taster.

Under MacOS X (10.0.4) er vågeblus dog en pine - jeg har oplevet kernel
panics og at den ikke ville vågne igen efter at have sovet. Mail
programmet har det også med at blive lidt mærkeligt. Allerværst er dog
screensaver+vågeblus - det er næsten en sikker opskrift på en låst
iceBook. Jeg håber virkelig, at de laver noget á la MacsBug i 10.1, så
man kan dø WindowManager'en, når den er gået i sort.

Min erfaring er dog, at der sjældent sker noget, hvis man selv sætter
den på vågeblus (fx ved at lukke låget) - det kan være, at det også
hjælper for dig.

-mf

-mf = Michael Florentin Nielsen = florent@post3.tele.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-09-01 11:39

Zorilla <zorilla@bigfoot.com> wrote:

> Er er nogen der har oplevet lign og kan hjælpe.

<http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=5705>

Ved ikke om det kan hjælpe?

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |