Kickstarterarm sidder fast. DT125R
Fra : Pein

Dato : 31-08-01 21:19

Hjælp please.
Jeg skal ind til koblingspladerne på min DT'er, og derfor skal jeg bl.a.
have kickstarterarmen af, men den sidder fast. Sikkert rustet fast. Bolten
_er_ kommet af (nemt).
Nogen der har nogle gode tricks til hvordan man får den slags løsnet?

På forhånd tak.
Pein

Fra : Torben Andersen

Dato : 31-08-01 22:21

Hej
Prøv at varme på armen med en lille gasbrænder eller elvarmepistol, også kan
du sætte en aftrækker på, og vupti går den løs. Du kan nok også tage
sidedækslet af uden at fjerne armen på akslen, da den ikke sidder fast inde
bag dækslet, mener jeg at kan huske.
Hilsen
Torben
gammel off-road rotte!

Fra : Morten Juel

Dato : 31-08-01 23:25

eller man kan lave fusker tricket med en skruetrækker ind bag ved som en
omvendt vægtstang og så lidt volds nykken )

Mvh
Morten

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-09-01 01:11

"Torben Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hilsen
> Torben
> gammel off-road rotte!

Og tidligere Motard-rotte?

Mvh.
Rittig
Ny-frelst motard-pilot.

Fra : Armand

Dato : 01-09-01 15:29

Pein <niels@pein.dk> skrev i en
> [...]
fast.
> Bolten _er_ kommet af (nemt).
> Nogen der har nogle gode tricks til hvordan man får den slags løsnet?

Kil en stor skruetrækker ind i den sprække som boltens opgave er at
klemme sammen, og udvid derved hele klemmen/dens greb om akslen!

Ellers er der WD40/lign.- Men det skulle have været brugt i går!

--
Armand.

Fra : Tommy Mortensen

Dato : 02-09-01 22:44

Jeg havde detsamme problem og der sidder jo ikke nogen bolt i min
kickstarter men en møtrik forenden af akslen, jeg brugte en 3 punkts
aftrækker og en varme pistol.
Mvh
Tommy