Opkald til S.Helena
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 31-08-01 19:37

Hej
Jeg har lige fået min specifiserede regning fra TDC, og her i kan jeg se at
jeg er faktureret for 5 opkald til S.Helena.
Nr er 002905970:

Jeg har lige læst en artikel om en person, som også havde været ude for det
samme. - hos ham var det sket ved at besøge en "mistænkelig" hjemmeside, som
havde lavet om på "opkald via modem" på computeren, og derved indsat et
opkalds nummer til S.Helena, som er en lille ø et fjernt sted og hvor det
koster ca. 30,-kr/min at kalde op!!!

Nu er det så at jeg undrer mig over at det er sket for mig, idet jeg har
ISDN, og mine opkald til nettet sker via min ZyXel P100IH router, og derfor
kan min kompeter ikke konfigures til at foretage disse opkald ! ! ! !
konfigurationen ligger i routeren, og den tror jeg ikke at nogen kan komme
ind i !)

Er der nogen der har været ude for noget der ligner ?

Elmer

Fra : klaus

Dato : 31-08-01 21:53

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> jeg er faktureret for 5 opkald til S.Helena.

Kan det tænkes at du har hentet ringetoner til din mobil-telefon ?
Se f.eks http://www.gaslight.dk/web2001/mob-shtml/ringpop.shtml
Der bl.a. siger tlf. 002905970 pris alm. udl. takst
Om taksterne til St. Helena kan kaldes for alm. udlandstakster kan nok
diskuteres.

mvh
Klaus

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 01-09-01 14:09

klaus <klaus@supertel.NOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8ff97f$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 01-09-01 14:17

Ups ! ! ! !
Her kommer det...

Hej
Tak skal du have. Sønnen har indrømmet............Han gør det aldrig mere
!!!!

Elmer

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 01-09-01 14:25

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 01-09-01 14:13

Hej

Fra : jan steen sørensen

Dato : 03-09-01 08:04

Jørgen Elmer skrev i meddelelsen
<3b90de62$1$221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>Tak skal du have.
>Sønnen har indrømmet...Han gør det aldrig mere!!!!

Jeg synes også du bør skælde ud på firmaet der anoncerer med "hent
ringetoner" - det er dem der scorer kassen - St. Helena har en privat
teleforbindelse, har jeg ladet mig fortælle af tidl. TDC ansat, de kan
derfor taksere som de har lyst til, og der kan laves en ordning med at
halvdelen af indringningsprisen går til den pågældende annoncør (så scorer
de nok ca. 10kr i minuttet - "fin forretning" - hva'?)

Der har været emne om dette tidl.

Den er lige til: "Rene ord for pengene" - skriv til dem!

Jan

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-09-01 13:12

> [...]
>havde lavet om på "opkald via modem" på computeren, og derved indsat et
>opkalds nummer til S.Helena, som er en lille ø et fjernt sted og hvor det

Se også: http://nyhederne.tv2.dk/nyhed.php3?id=14295

Kilde www.tv2.dk

KLIP start:
"onsdag d. 05. september 2001 kl. 07:46
Mobilsjov til ågerpriser påtales
Forbrugerombudsmanden vil nu se nærmere på handelen med de populære
ringetoner og sms-logoer til mobiltelefoner, som sælges for op til 100 kr.
stykket, skriver De 3 Stiftstidender og JydskeVestkysten.

Foreløbig har han sendt en skriftlig påmindelse til et firma, der står bag
fire af de hjemmesider, hvor varerne udbydes uden oplysning om pris eller
omkostninger og uden oplysning om, hvem der står bag hjemmesiden. Disse
forhold betegnes som ulovlige."

Jan