Gearkassetandhjulsdæksel f. CB750 - 1969 ~
Fra : RadioMan

Dato : 31-08-01 17:48

Hello Group!

Har nogen derude tilfældigvis en motor til en Honda CB750 ( K7, 77' )
liggende på skraldedyngen, som de er interesseret i at sælge som stumper???

Jeg fandt lige i dag på den hårde måde ud af, at det forreste kædehjul skal
spændes efter engang imellem, ellers rasler det løs og smadrer dækslet der
sidder over og beskytter det.

Det er i det mindste det eneste der er sket, men er der nogen derude som har
"kabinet"-dele til sådan en motor billigt til salg???

Så må i MEGET gerne reflektere her, eller maile direkte til mig.

Please, det ser så tosset ud ( og er vel osse lidt farligt ) og køre uden
sådan et dæksel.
Alternativt skal jeg finde en TIG'er og svejse det, men det andet er jo
nemmere.

RadioMan

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm just
a Dumb Blonde Danish Boy"

Fra : Armand

Dato : 31-08-01 20:13

RadioMan <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
skal
> spændes efter engang imellem, ellers rasler det løs og smadrer dækslet

Ved sprængt kæde(!) er det selve motorblokken der smadres på "gode gamle
CB 7½'er"
Det er egentlig kun det der befinder sig til venstre/udenfor tandhjulet
der er selve dækslet. Har du sagerne afmonteret og konstanteret
manglerne ved selvsyn?

--
Armand.
(der ikke kan hjælpe med res.dele)

Fra : RadioMan

Dato : 31-08-01 22:31

> [...]
> skal
> der
>
> Ved sprængt kæde(!) er det selve motorblokken der smadres på "gode gamle

UBEHAGELIGT!!!

> Det er egentlig kun det der befinder sig til venstre/udenfor tandhjulet
> der er selve dækslet. Har du sagerne afmonteret og konstanteret
> manglerne ved selvsyn?

Jeg var ude og køre, og hørte kort en metallisk lyd, denne forsvandt med det
samme igen, og jeg tænkte ikke videre over det...
2 timer senere skulle jeg ud og køre, og ville lige smøre kæden, og
bemærkede at dækslet ( til venstre / uden for tandhjulet ) var flækket,
hvorfor jeg sporenstregs flænsede det af, og konstaterede at bolten som
normalt holder tandhjulet på plads, var raslet helt ud, og lå i bunden af
kassen. Derfor var tandhjulet kravlet ud, og havde presset på "skjoldet" så
dette var flækket, og nu sad og gabte.
Bolt + tandhjul blev straks re-monteret ( med en squis lock-tite ), og det
hele kører smukt og normalt igen, på nær et flækket dæksel, som jeg nu
søger...

RadioMan

- Og hvis der er nogen som har stumper, hører jeg stadig gerne.

Hvis nogen har interesse kan jeg få forkromet i topkvalitet superbilligt, da
jeg kender en på forkroming og fornikling i herning ( Måske kan det hjælpe
på leveringen af 1 stk ny dæksel??? )

> --
> Armand.
> (der ikke kan hjælpe med res.dele)