skovfogedæble
Fra : kursist2

Dato : 31-08-01 10:00

Hvad kan man bruge skovfogedæblet til?
Jeg prøvede med knuste tvebakker, sukker og æbler, igen godt drys af
sukker. ca. 175° i ca. 1 time. Tilbehør flødeskum

Æblerne er modne nu og skal spises straks - gode ideer efterlyses

Fra : Anja Hammer Dubland

Dato : 31-08-01 17:51

kursist2 wrote:

> [...]
> sukker. ca. 175° i ca. 1 time. Tilbehør flødeskum
>
> Æblerne er modne nu og skal spises straks - gode ideer efterlyses

Hva er et skovfogdæble? vanlig æble? Sødt eller surdt?
--
Anja

Fra : kursist2

Dato : 10-09-01 10:15

Skovfogedæble er et rødt friskt æble, som er modent i begyndelsen af sept.
Du har ret, det er rigtigt godt at koge med skræl på. Grøden får en flot
rødlig farve, som rabarbergrød. Er meget god til æblekage og æbletærte:
Æbletærte
2 dl sukker
2 æg
piskes godt
tilsæt 2,5 dl mel
2 tsk. bagepulver
0,5 dl olie eller lidt margarine
1 dl mælk
piskes godt, hælde i tærteform og æblebåde lægges ovenpå, drys med
kanelsukker.
Bages ca. 30 min. ved 200°
hilsen DC